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Kafe 바로가기주관연구기관 | 선박해양플랜트연구소 Korea Research Institute of Ships &OCEAN Engineering |
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연구책임자 | 김연규 |
참여연구자 | 여동진 , 윤근항 , 이경중 , 김동진 , 김광수 , 남보우 , 서민국 , 김유철 , 양경규 , 최후재 , 김진 , 황승현 , 조석규 , 유윤규 , 이영연 , 안해성 , 홍사영 , 박동민 , 권용주 , 송형도 , 오영재 , 유선모 , 김명석 , 공지환 , 이민철 , 조혜정 , 국승기 , 윤현규 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2019-12 |
과제시작연도 | 2019 |
주관부처 | 해양수산부 Ministry of Oceans and Fisheries |
등록번호 | TRKO202000005860 |
과제고유번호 | 1525009572 |
사업명 | 선박해양플랜트연구소운영지원(R&D)(주요사업비) |
DB 구축일자 | 2020-07-29 |
키워드 | 조종-운동 통합 성능.시뮬레이션.모형시험.CFD 수치해석.파도 중.Integrated ability of maneuvering and seakeeping.Simulation.Model test.Numenrical analysis by CFD.In waves. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO202000005860 |
O 연구개발목표
- 선박의 조종-운동 통합성능 해석을 위한 핵심기술 개발
O 연구개발내용
- 선박의 조종-운동 통합 시뮬레이션 기술 개발
- 선박의 조종-운동 통합 모형시험 기법 개발
- CFD기법과 HPC를 활용한 선박의 조종-운동 통합성능 수치해석 기술 개발
- 실선의 조종-운동 통합성능 추정기술 기초연구
O 활용계획 및 기대효과
- 선박의 조종성능 및 운동성능 추정 정도 향상
- 조종-운동 통합성능 검증용 시험 데이터 확보
- 실선의 파도 중 운항성능 추정을
O 연구개발목표
- 선박의 조종-운동 통합성능 해석을 위한 핵심기술 개발
O 연구개발내용
- 선박의 조종-운동 통합 시뮬레이션 기술 개발
- 선박의 조종-운동 통합 모형시험 기법 개발
- CFD기법과 HPC를 활용한 선박의 조종-운동 통합성능 수치해석 기술 개발
- 실선의 조종-운동 통합성능 추정기술 기초연구
O 활용계획 및 기대효과
- 선박의 조종성능 및 운동성능 추정 정도 향상
- 조종-운동 통합성능 검증용 시험 데이터 확보
- 실선의 파도 중 운항성능 추정을 위한 기초 기술로 활용
- IMO 및 ITTC의 조종-운동 통합성능 추정기술 관련 기술적 대응
- 중소 조선소 기술 경쟁력 강화
- SIMMAN2020 개최 및 시험자료 제공
(출처 : 초록 5p)
The technology about the analysis of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping are interested as IMO and ITTC has bigger interests in that technology.
And the technology is an important role of IMO’s activity about the minimum propulsion power of a ship in the adverse weather condit
The technology about the analysis of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping are interested as IMO and ITTC has bigger interests in that technology.
And the technology is an important role of IMO’s activity about the minimum propulsion power of a ship in the adverse weather condition. The most reliable method for the analysis of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping is free running model test in waves. But this method is very difficult, expensive and time consuming. Therefore the simulation technology for the analysis and the model tests for the verification of simulation are studied much. To simulate the maneuvering motion in waves the integration of maneuvering and seakeeping motion in the time domain is necessary.
The purpose of this project is development for the analysis of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping. To achieve the goal of this project the investigation of improving method of the prediction accuracy of ship’s maneuverability and seakeeping ability, development of the prediction and model test menthod of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping have done. And the development of numerical analysis technology of ship’s dynamic motion by CFD and HPC has also done.
The results of this research are the obtains of the development method of integrated simulation program of ship’s maneuvering and seakeeping, the developments of integrated model test method and CFD technology of ship’s maneuvering and seakeeping.
The expected contributions of this research are the utilization to the fundamental technology for the prediction of navigation performance of a real ship and the technical action to IMO and ITTC about the prediction technology of ship’s integrated ability of maneuvering and seakeeping
(출처 : SUMMARY 8p)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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