$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

모바일 중심 외국어교육의 현황과 전망

Current status and future of MALL

멀티미디어 언어교육 v.10 no.3 , 2007년, pp.187 - 201   http://dx.doi.org/10.15702/mall.2007.10.3.187
조세경
초록

Mobile technologies become a familiar part of the lives of teachers and students in Korea today. Thanks to mobile technologies we take it for granted that we communicate with others and share information at any time and at any place. As access to wireless networks expands and ownership of mobile devices that can communicate with such network increases, the use of mobile devices to support language learning and teaching becomes even more common. The challenge for foreign language educators is how to understand and explore the best use of these technologies to support foreign language education. This paper introduces current status of MALL(Mobile-Assisted Language Learning); definitions and types of use, and on the basis of this, draws on recent projects and trials of the use of mobile devices like cell phones, PDAs, and MP3 players for foreign language learning and teaching purposes in order to explore the nature and future of mobile education.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일