$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

The effects of nonverbal advertising with the impact on consumers’ buying action (Centering print advertising cases of Millet’s climbing boots

The effects of nonverbal advertising with the impact on consumers’ buying action (Centering print advertising cases of Millet’s climbing boots)

디자인지식저널 no.7 , 2008년, pp.81 - 88   http://dx.doi.org/10.17246/jkdk.2008..7.010
원영국
초록

For effective advertising, where we should focus, on visual or text , had been discussed for a long time since the origin of advertising. But it must be considered further in the aspect that consumers are not affected simply by this kind of matter on the weight. Thus this study has been done to find out the effect of nonverbal impactful advertising and another on consumers. Centering the advertising cases of Millet's climbing boots using the nonverbal impactful advertising, the survey for consumers was done with comparing other companies' advertising. I tried to understand the effect on consumers' action through researching mainly on the items such as concentration, comprehension, cognition, preference, purchasing desire and ability conveying messages .In Millet's advertising which has minimal text and moderated visual , much higher result was found on all the items comparing with competitive companies'. In conclusion, we could find out nonverbal impactful advertising is more effective in conveying information and attracts more attention from consumers than verbal impactful advertising through this study. Primarily consumers go through data processing about a brand through visual and make decisions in the middle of the process.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일