$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

패밀리 레스토랑에서 고객관계마케팅이 관계의 질과 몰입, 충성도에 미치는 영향

Effects of Relationship Marketing on Customers' Relationship Quality, Commitment, and Loyalty in the Family Restaurant Sector

호텔관광연구 v.10 no.3 , 2008년, pp.217 - 232  
황호선, 김경환
초록

The purpose of this study was to examine the importance of relationship marketing of family restaurants and connection of relation marketing, relationship quality, commitment and royalty. In order to empirically investigate the proposed hypotheses, the data were collected from 300 respondents randomly selected from among the customers who visited the family restaurants. But availability questionnaires of 300 questionnaires was 288. The data were analyzed with SPSS 12.0. Several statistical methods were used including frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, regression analysis, t-test, ANOVA.The results can be summarized as follows: First, human services, food services are positively associated with satisfaction and trust. And customer marketing, price policy are only positively associated with satisfaction.Second, relationship qualities(satisfaction, trust) are positively associated with commitment, royalty.Third, commitment is positively associated with royalty. It is interesting to note that royalty is through commitment better simple factor of trust, satisfaction. And family restaurants effort to get customer's satisfaction, for example, use the activities of relationship marketing as differentiating strategies.At the end of the paper, managerial implications and limitations are discussed. The results of studies showed the customer royalty is closely related to the relationship marketing, relationship quality and commitment.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일