$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

쓰기를 통합한 카메라 프로젝트가 유아의 쓰기 능력에 미치는 효과
Integrating a camera project with writing to improve young children’s writing abilities 원문보기

유아교육연구 v.29 no.3 2009년, pp.237 - 252   http://dx.doi.org/10.18023/kjece.2009.29.3.011

김소양 (김포대학) ,  송미선 (김포대학)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study investigates the effects of integrating a camera project with writing on children's writing abilities. Subjects were forty 5-year old kindergartener, 19 in the experimental group and 21 in the control group. The experimental group children integrated their camera work with writing by taking a picture of something and then describing it or explaining it to other children. The control group did their regular writing lessons which did not involve taking photos. A comparison of the writing of both groups demonstrates a significant increase in quantity and quality of writing only in the experimental group. As well, the findings reveal a general significant correlation between quantity and quality of writing. Since these findings suggest that integrating picture taking with writing contributes to children's writing abilities, the broader educational implication of this study is that integrating projects like the camera one with writing is a very useful and creative way to stimulate writing abilities in kindergarten children.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로