$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

쓰기를 통합한 카메라 프로젝트가 유아의 쓰기 능력에 미치는 효과

Integrating a camera project with writing to improve young children’s writing abilities

유아교육연구 v.29 no.3 , 2009년, pp.237 - 252   http://dx.doi.org/10.18023/kjece.2009.29.3.011
김소양, 송미선
초록

This study investigates the effects of integrating a camera project with writing on children's writing abilities. Subjects were forty 5-year old kindergartener, 19 in the experimental group and 21 in the control group. The experimental group children integrated their camera work with writing by taking a picture of something and then describing it or explaining it to other children. The control group did their regular writing lessons which did not involve taking photos. A comparison of the writing of both groups demonstrates a significant increase in quantity and quality of writing only in the experimental group. As well, the findings reveal a general significant correlation between quantity and quality of writing. Since these findings suggest that integrating picture taking with writing contributes to children's writing abilities, the broader educational implication of this study is that integrating projects like the camera one with writing is a very useful and creative way to stimulate writing abilities in kindergarten children.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일