$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

초등학생의 과외학습 스트레스가 학습태도 및 학습습관에 미치는 영향
The Effects of Stress Experienced from Joining Extracurricular Activities after School on Academic Attitudes and Study Habits in Elementary School Students

인문학논총 v.15 no.1 2010년, pp.195 - 212  

허지원 (부산대학교) ,  이동훈 (부산대학교) ,  황윤원 (부산대학교) ,  김홍석 (부산대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to examine the influences that elementary school students’ stress experienced from extracurricular learning activities after school has on academic attitudes and study habits. There is a negative correlation between stress experienced from extracurricular learning activities after school and students displaying academic attitudes. 'Burden on time management and psychological uncomfortableness', a subfactor of extracurricular learning stress, was only the predictive variable of negative academic attitudes. There is a negative correlation between extracurricular learning stress and students displaying study habits. Two sub-factors of extracurricular learning stress, 'Burden on time management and psychological uncomfortableness', and 'limitations of time use and autonomy' were only the predictive variables of negative study habits. Findings and implications are discussed.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로