$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

초등학생의 과외학습 스트레스가 학습태도 및 학습습관에 미치는 영향

The Effects of Stress Experienced from Joining Extracurricular Activities after School on Academic Attitudes and Study Habits in Elementary School Students

인문학논총 v.15 no.1 , 2010년, pp.195 - 212  
허지원, 이동훈, 황윤원, 김홍석
초록

The purpose of this study is to examine the influences that elementary school students’ stress experienced from extracurricular learning activities after school has on academic attitudes and study habits. There is a negative correlation between stress experienced from extracurricular learning activities after school and students displaying academic attitudes. 'Burden on time management and psychological uncomfortableness', a subfactor of extracurricular learning stress, was only the predictive variable of negative academic attitudes. There is a negative correlation between extracurricular learning stress and students displaying study habits. Two sub-factors of extracurricular learning stress, 'Burden on time management and psychological uncomfortableness', and 'limitations of time use and autonomy' were only the predictive variables of negative study habits. Findings and implications are discussed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일