$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

와인의 지각된 위험이 구매후 만족 및 충성도에 미치는 영향

Effect of Wine Perceived Risk on Satisfaction after Purchase and Loyalty

호텔관광연구 v.12 no.3 , 2010년, pp.218 - 233  
곽용섭, 이상건
초록

This study attempts to investigate the relationships between wine perceived risk and satisfaction and loyalty among Korean wine consumers. A sample of 300 surveys which showed a 91.0% usual response rate. From the literature review, wine perceived risk measurement tool of Korean wine consumers had been developed. The exploratory factor analyses identified three underlying dimensions of wine perceived risk; psychological, time-loss, and functional. The validity and reliability of variables are verified by both reliability analysis and confirmatory factor analysis. Structural equational modeling was employed to test the relationships between wine perceived risk and satisfaction and loyalty.As a result, functional risk of wine consumption have significantly negative(-) effect on satisfaction after purchase. On the contrary both psychological and time-loss have no significant effect.And the managerial implications of these results for perceived risk of wine consumption are discussed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일