$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

인센티브 투어 활성화를 위한 마케팅 전략에 관한 연구 -제주도를 중심으로

A study of marketing strategies for forecasting incentive tour-Case of Jeju island-

MICE관광연구 v.10 no.3 , 2010년, pp.47 - 66  
한현정, 윤세목
초록

This study was designed for studying marketing strategies for fostering incentive tour in Jeju Island. For this purpose of study, the study includes literature review and theoretical models which were developed earlier in the other studies. Several results are revealed. The marketing mix procedure for incentive tour includes product and service factors. For product mix strategies for incentive tour, Jeju island may provide variety of tourist attractions by including other tourist attractions in Jeju as well as inland. The price for incentive tour may be higher than other tour products. The placement of incentive tour is mostly done by travel agents. For that, strong partnership with them are strongly suggested. Promotion by improving image of the destination is also suggested.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일