$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아교사의 문화 간 역량 평가와 증진방안

The Evaluation and Improvement of Intercultural Competency of Early Childhood teachers

어린이문학교육연구 v.14 no.2 , 2013년, pp.277 - 293  
정정희, 배재정
초록

This study examines the evaluation and development of intercultural competency of early childhood teachers. The specific research questions of this study were as follows.1. What is the level of intercultural competency of early childhood teachers?2. What is the tendency of the perceived difficulty of the teacher in terms of intercultural competency?This study used IDI (Intercultural Developmental Inventory) instrument to evaluate the level of intercultural competency of 59 early childhood teachers. The results showed that the teacher's intercultural competency level applies to the stage of denial, defense, and minimization. And the teachers felt handicaps in the area of communication, including language difficulties, when they interacted with multicultural children and their families.In conclusion, we need to provide teacher training for improving the level of teachers’ intercultural competency according to their stage of intercultural competency.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일