$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

지방대학 학생들의 학교생활유지에 영향을 미치는 요소 연구

Key Factors Affecting Student Retention in Local Colleges

교육학연구 v.51 no.4 , 2013년, pp.27 - 55  
김선영
초록

This qualitative study was designed to investigated and further understand key factors affecting student retention in local universities. Twenty college students, all enrolled in public or private universities, participated in semi-structured interviews. This study found four key factors affecting students' campus life. Within the relational sphere, students were satisfied with their campus life by building and expanding the network. Within educational sphere, students who developed positive relationship with faculty members had more academic achievement motivation. However, students who had negative relationship with their faculty members tended to be less satisfied with their school. Within psychological sphere, low psychological well-being caused by their college choice and their aptitude leaded to dissatisfaction with campus life. External environments sphere, students who commuted to school or faced financial difficulties were less likely to stay in their school. However, students are more likely to remain in their school by recognizing social expectations of people in Korean society. This knowledge can be helpful as a reference for educators and college administrators who are willing to develop successful retention programs.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일