$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

교육대학원생의 만족도 및 요구에 기초한 A대학 교육대학원의 진로 모색

Exploring the Path of Graduate School of Education Based on the Needs and Satisfaction of Students of Graduate School of Education

한국교육문제연구 v.32 no.1 , 2014년, pp.71 - 91  
김정헌, 이희수, 차경환, 김동민, 김혜영
초록

The purpose of this study is to analyze the difference in satisfaction of graduate school education students based on their reason to enter graduate school of education and career plan. To analyze differences in student satisfaction, this study conducted a questionnaire survey; 157 survey responses from students of A Graduate School of Education were collected.The results of this study are as follows. ① Most students of graduate school of education plan to be teachers. About a half of students of graduate school of education sought a teaching certificate, about a third sought professional development or promotion, and about a fifth sought other certificates. ② There is statistically meaningful difference in satisfaction of students based on their reason to enter graduate school and career plan. Satisfaction of students who had a teaching certificate and planned to remain a teacher is high, whereas satisfaction of students who had a teaching certificate and planned their career excluded from being a teacher is lowest. ③ All factors as course of study, a curricula for teaching profession, administration, facilities and evaluation, program of practice teaching, and guide of thesis influence satisfaction of students. Particularly, administration, facilities, and evaluation and guide of thesis influence satisfaction of students more than other factors.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일