$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

태권도장 서비스품질이 브랜드자산에 미치는 영향

Effect of the service quality of Taekwondo Academy on the brand asset

한국체육과학회지 v.23 no.5 , 2014년, pp.403 - 415  
김정모
초록

This study is to research on how much the quality of service in Taekwondo academy for customer satisfaction would affect the brand assets in order to suggest the management policy of Taekwondo Academy including how to attract new customers for Taekwondo Academy. The study has been focused on the Taekwondo Academies which have the members of 250 ~ 300 and have good service quality. The questionnaires from 379 Taekwondo Academy members were used for actual analysis. For the analysis of the effect of the service quality of Taekwondo Academy on the brand asset, the multiple regression analysis using the SPSS 18.0 for Windows statistical package program were used. The findings are as follows. First, the study was made on the service recognition of Taekwondo Academy on the brand. It showed that all sub factors such as instructors, program, employees, facility and accessibility all affects it. Second, the analysis of the effect of the service quality of Taekwondo Academy on the brand quality showed that the facility, program and accessibility affect the brand quality. Third, the analysis was done to find out the effect of service quality of the Taekwondo Academy on the brand loyalty. It showed that the instruction, employees, accessibility and program affect the brand loyalty. Fourth, the analysis was made on the effect of the service quality of Taekwondo Academy on the brand image. It showed that the facility, employee and accessibility affect the brand image.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일