$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

행복에 대한 유아의 인식 탐구

Children’s Perceptions of Happiness

유아교육학논집 v.20 no.1 , 2016년, pp.311 - 332  
백지혜, 윤유진
초록

The purpose of this study was to examine young children’s perceptions of happiness. The participants were ninety 5-year-old children attending kindergarten and a daycare center in the Dae-Gu area. Eighty young children were interviewed using semi-structured questions and were asked to draw a picture representing happiness and describe it in detail. Their responses were analyzed in terms of their narrations on how they experienced happiness and thought abstractly about it in their everyday lives. The results are as follows. The characteristics of happy persons were sorted into five categories such as the person who be with others, who express positive emotions, who achieve their goals, who enjoy what they want to do, and who enjoy their basic needs. The characteristics of happiness were sorted by play time, activities for study, and time for basic needs. The conditions of happy spaces were sorted by places for play, good moods, basic needs, and staying with others. This study established some ground rules for making desirable happiness images and the results were characteristics with children’s recognition of happy situations.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일