$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

수업 성찰을 통한 초등미술수업의 본질 탐구

A Study on the Essence of Elementary Art Education through Reflection of Class

미술교육연구논총 v.45 , 2016년, pp.35 - 62   http://dx.doi.org/10.35657/jae.2016.45..002
권혁미, 김정희
초록

The question of what do you teach, and how to teach in art education has been discussed by continuous. This is the basic proposition for dealing with the art in terms of education. It is worth to give support to the educational meaning and value of art education in schools. This study has investigated the meaning of class criticism and class reflection to find out the essence of elementary school art class. And it proposed the essence of elementary school art class pay attention to the artistry of class and through an article the teachers class reflection. It was analyzed the common aspects of experienced teachers in art class phenomenon through three elementary school teachers articles of class reflection the inner practical experience in art class revealed and an in-depth interview about the art class. As a result, examined the essence of elementary Art class as follows: Various reactions of learners and the action of the teacher about it, proactive thinking and expression as the core contents in art class, execution process of the activities and results as art class, assessment and judgment of the work, and implementing of will to art education art teacher were analyzed.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일