$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

NCS 기반 일학습병행자격 문제원형 파일럿 테스트 결과 분석- 전기전자, 재료, 건설, 디자인분야

Analysis of a Pilot Test on Prototype Questions for the NCS-Based Work and Learning in Parallel Qualification

한국기술교육학회지 v.16 no.2 , 2016년, pp.234 - 251  
강석주, 우미혜, 전미애
초록

This study as a follow-up to the completion of the development NCS-based new occupational qualification and prototype questions for 'Work and Learning in Parallel' qualification, aimed to analyze the results of a pilot test of prototype questions developed for the 'Work and Learning in Parallel' qualification. A pilot test was conducted with current industrial workers using 45 prototype questions developed for the 'Work and Learning in Parallel' qualification for the four fields of electric & electronic, material, construction, and design. After the test, two written reviews (the first for written evaluation, and the second for field evaluation) were completed on the appropriateness of the questions, answers, question difficulty, evaluation methods, distribution of marks, evaluation time, and precautions for evaluation. The results of the final analysis of the pilot test. The first review (for written evaluation) revealed problems like a large deviation in expected scores, the omission and ambiguous relevance of competency units, and an insufficient number of questions, and suggested the adjustment of the distribution of marks, and the modification of questions demanding fundamental answers. The second review (for field evaluation) pointed out the lack of universality in question development, and required the modification of questions not reflecting field realities, the development of specific and creative questions, and a review of evaluation methods. This study further emphasized the necessity for a competent authority responsible for the 'Work and Learning in Parallel' qualification on behalf of the industry, and institutional support for the early settlement of the qualification system.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일