$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

해방 이후 역사부도의 근세·근대 일본 관련 지도의 변천

Changes in the Historical Maps on Early Modern and Modern Japan in Historical Atlas for High School Students after Liberation

역사와교육 v., 0 no.23 , 2016년, pp.81 - 125  
이은령
초록

This study attempts to explore the changes in the historical maps of the early modern and modern Japan after the liberation in the high school historical atlas. The historical maps which include maps, picture, and illustrations have been used as an auxiliary textbook for history classes. They had been published under the authorized system from the liberation period to the 2011 revised National Curriculum. The historical maps of the early modern Japan in the historical atlas were few from the syllabus period to the 5th National Curriculum, and the maps of the modern Japan were focused on the Pacific War. During the periods of the 6th and the 7th National Curriculum, the number of the historical maps of the early modern Japan in the historical atlas increased, and the historical maps of the modern Japan were rich in content than before. During the periods of the 2009 revised National Curriculum and the 2011 revised National Curriculum, the maps of the early modern and modern Japan started to reflect the East Asian point of view. These changes show the influence of the trend of the Japanese history research and the revisions of the educational curriculum after the liberation. This study shows the increase in the number of the historical maps of the early modern and modern Japan in the high school historical atlas and the new effort on the production of maps. The historical maps need to include the research outcome and consider the learning contents and the students’ level for the development of history education.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일