$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

4 ONs 기반 융복합교육 모형 개발 연구: 대학 교양미술 수업을 중심으로

A Study of Development 4 ONs Based Interdisciplinary Education Model : Focused on Arts Classes in University General Education

학습자중심교과교육연구 v.16 no.12 , 2016년, pp.411 - 430  
이현민
초록

The purpose of this study is that develop Interdisciplinary Education Model based on 4 ONs(Hearts-on, Hands-on, Minds-on, Acts-on) through emotional activities, experiential activities and cognitive activity and practical activity for Arts Classes in University General Education. For this purpose, five design principles, four learning principles and 16 learning strategies, three art learning strategy selection methods of the class topic were derived by literature analysis and experts analysis through formative research method of the validity of tests and classroom practices applied. As the results of this study, a final model of 4 ONs based Interdisciplinary education model was presented with 3 steps of analysis, design and development. The model presented in this study has confirmed that all learners experienced the aesthetic learning for integration of knowledge associated with the learner lives, communication with others and problem-solving. Therefore, the model of this study is to present Interdisciplinary education as 'one uses learning' which is very adaptive in a real situation.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일