$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

예비유아교사의 창의성 교육 경험의 의미 탐색

An Analysis of Meaning on Pre-service Early Childhood Teachers’ Experiences of Creative Education

유아교육·보육복지연구 v.21 no.1 , 2017년, pp.119 - 151   http://dx.doi.org/10.22590/ecee.2017.21.1.119
안연경, 백승선, 오현주
초록

This study is to explore perception changes of creativity and creative education in the process of consideration of their own experiences and self-examine through class experiences in order for pre-service early childhood teachers to improve creativities. The research participants are twenty one students who study early childhood education at A university of Chungchung province. The researcher collected their self-evaluations and group counseling data. Then the researcher investigated them by using comparative analysis. As a result, this study reveals perception changes through creative educational experience of pre-service early childhood teachers has led changes of creative perception, creative class, and daily life changes. Plus, this study shows that creativity of pre-service early childhood teachers can be made by education. Finally, this study discusses that programs that can sustain various creative educational experience for pre-service early childhood teachers should be continually revitalized.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • KCI :

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일