$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

유아도덕교육 관련 연구논문에 대한 동향 분석: 학회지 중심으로

Analysis of Trends in Research Papers Related to Early Childhood Moral Education: The Case of Academic Journals

아동교육 v.26 no.2 , 2017년, pp.271 - 293   http://dx.doi.org/10.17643/KJCE.2017.26.2.14
임상도, 김재식
초록

To establish the philosophy of early childhood education, this study took 92 early childhood moral education research papers in journals published from years 1970 to 2016 and analyzed in 5-year periods the trends in years, research topics, and research methods. The overall trends of early childhood moral education research papers showed that in the years after 1995, the number of studies and diversity of research topics were higher compared to other years. In research topics, finding variables related to early childhood moral education, philosophy of early childhood moral education, and methods of early childhood moral education appeared relatively more often. In research subjects, material objects, 5-year-olds, and mixed age appeared more often, and in research methods, literature reviews and studies appeared more often. In data collection, literature review methods and test methods appeared more often, and in data analysis methods, research synthesis and t-test appeared more often. Even though qualitative studies were the minority in numbers, the topics were being diversified. To diversify directions and methods of early childhood moral education, theory research and qualitative research of early childhood moral education need to be made more active. Also, early childhood moral education needs to be included as an essential part of the philosophy of early childhood education by expanding research topics of early childhood moral education.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일