$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

국내 공예산업 활성화 방안에 관한 연구- 글로벌 이커머셜 플랫폼을 중심으로 -
A Study on the revitalization of craft industry - Focusing on the Global E-commercial Platform -

조형디자인연구 v.21 no.3 2018년, pp.247 - 269  

이강은 (부산대학교) ,  안순주 (부산대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

Crafts based on tradition and handicrafted delicacy stimulate buyers' emotions with a distinctly different value from modern mass production. It is distinct from the factory-produced products, deviating from the deindividuation of mass-produced products, which is consistent with today's trends of multi-product and small volume production that reflects the individual taste of buyers. Under this circumstance, it is the combination of e-commercial market and crafts that has been outstanding in the overseas craft market in recent years. However, current distribution and sales of Korean crafts are mainly off-line, and online sales are limited to the domestic market, so sales volume are not high either. Therefore, it is expected that a new strategy should be prepared to improve the current situation by moving away from the past methods and reviving to the global trend. Therefore, the domestic craft industry has proposed a new craft production and distribution plan through linkage with the global e-commercial platform and its purpose is to expand the competitive distribution channels and revitalize sales to improve the current situation by studying in the global e-commercial case and the changes of distribution structure. To that end, the phenomenon was analyzed based on statistical data on production activities of the domestic craft industry announced previously and domestic e-commercial market analysis and freign e-commercial markets that are responding quickly in contrast to domestic were compared. This study presents realistic alternatives to be globalized by comparing and analyzing Amazon, which has created a handmade category with a representative company, Etsy and entered the industry. Thus, based on the analysis so far, it was concluded that the entry into e-commercial platform should be implemented quickly so that high quality domestic handicrafts can be supplied to the online market which is sold worldwide. It is hoped this helps to promote the distribution of Korean artifacts, and to set the direction to global online market and establish strategies at the same time.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로