$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

문학치료가 초등학생 공감능력에 미치는 효과
Effects of literary therapy, on empathy ability for elementary school students

국제언어문학 no.42 2019년, pp.203 - 237  

곽홍란 (영남대학교)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study investigates the effect of literary therapy on empathy ability for elementary school students. The purpose of this study is to verify the effects of literary therapy, which is one of literary therapy, on ability, especially for children who lack empathy ability. empathy is the starting point of interpersonal relationships and the core of communication. Especially, children’s empathy during the growth period has a great influence on self-confidence, self-concept, and self-image formation. Literary therapy for elementary school students has the advantage of allowing them to naturally approach their inner world and to reach the enthusiastic and positive emotion that they did not know about. So far, literacy therapy for children has mostly focused on the improvement of self-concept, self-efficacy, and self-esteem. However, there have been very few studies conducted on the improvement of empathy ability. Although study examines the effects of literary therapy on children's empathy, it should be expanded and deepened in various perspectives for the future studies.

관련 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로