$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

바깥놀이 중심의 미술활동이 만3세 유아의 놀이성과 정서지능에 미치는 영향

The Effect of Art Activities Centered on Outdoor Play for 3 Years Old 0n Playfulness and Emotional Intelligence

학습자중심교과교육연구 v.19 no.13 , 2019년, pp.1243 - 1264   http://dx.doi.org/10.22251/jlcci.2019.19.13.1243
박은선
초록

The purpose of this study is to investigate the effect of art activities centered on outdoor play for 3 years old on playfulness and emotional intelligence. The participants of the research were 38 3 years old children who attend S and K kindergarten in Seoul. The experiment group engaged in an art activities centered on outdoor play over 13 weeks, the comparative group engaged in an indoor-based art activities based on Nuri curriculum. The pre-test for young children’s playfulness and emotional intelligence was evaluated before applying this study. Data were analyzed by independent samples t-test. The results of this study showed that the children of experimental group who experienced art activities centered on outdoor play showed meaningful changes in total score of playfulness and emotional intelligence.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

  • 원문 URL 링크 정보가 존재하지 않습니다.
상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일