학교 폭력은 저연령화, 집단화되고 있으며, 폭력이 정도도 포악해지고 있는 가운데 때와 장소를 가리지 않고 발생하고 있다. 또한 형태도 다양하고 방법도 교묘해져서 이로 인한 피해 학생들에게 미치는 정신적·육체적 고통도 심각하다. 따라서 학교 폭력의 심각성을 인식하고 이에 대처해야 할 필요성이 절실하다. 본 연구는 순천 지역 남녀 고등학교 항생들의 폭력 피해 실태를 파악하고 문제점을 제시하여 이를 억제할 수 있는 생활 지도 방안을 모색한 것이다. ...
학교 폭력은 저연령화, 집단화되고 있으며, 폭력이 정도도 포악해지고 있는 가운데 때와 장소를 가리지 않고 발생하고 있다. 또한 형태도 다양하고 방법도 교묘해져서 이로 인한 피해 학생들에게 미치는 정신적·육체적 고통도 심각하다. 따라서 학교 폭력의 심각성을 인식하고 이에 대처해야 할 필요성이 절실하다. 본 연구는 순천 지역 남녀 고등학교 항생들의 폭력 피해 실태를 파악하고 문제점을 제시하여 이를 억제할 수 있는 생활 지도 방안을 모색한 것이다. 이를 위하여 순천 지역 남녀 고등학교 학생 1600명을 대상으로 설문 조사한 것의 분석 결과는 다음과 같다. 가. 폭행 피해를 예방하기 위해서는 등하교 시간과 방과 후에 주로 통학로나 불량배 출현이 예상되는 지역에 사복 경찰을 배치하거나 유관 기관과의 협조하에 합동 교외 순회지도를 실시해야 한다. 나. 학교 안에서 피해를 줄이기 위해서는 휴식 시간에 취약한 곳을 중심으로 전 교사가 순시조를 편성하여 지도가 이루어져야 한다. 다. 폭력 실태를 파악하기 위하여 폭력 피해 신고함을 이용하거나 설문 조사 등을 실시하여야 한다. 라. 폭력 예방을 위한 교육은 매학기 마다 1시간 정도 정규 수업시간에 폭력예방 교육 및 신입생을 대한 오리엔테이션을 실시하여야 한다. 마. H·R시간 등을 이용한 역할극을 통해 피해자의 입장을 이해시키고, 폭력 우려 학생에 대한 주기적인 상담을 통한 지도가 이루어져야 한다. 바. 폭행 피해 후에 도움을 요청할 수 있도록 폭력 피해 및 가해 학생을 위한 '보호망'을 운영하여 보호하고, 피해 발생 전후 담임 및 상담교사를 통한 상담과 비밀이 보장되는 가운데 적극적으로 처리하여야 한다. 사. 금품 피해를 줄이기 위해서는 평소 담임 훈화를 통한 지도와 학교 주변 학생 출입이 빈번하고 인적이 드물어 피해가 예상되는 지역에 유관 기관과의 협조하에 사복 경찰을 배치하거나 합동 교외 순회 지도를 실시하여야 한다. 아. 금품 피해 후에 폭력 해결 주체인 학생부가 중심이 되어 피해 및 가해 학생을 보호하기 위한 ‘보호망’을 운영하고 비밀이 보장된 가운데 적극적으로 처리해주어야 한다. 자. 협박 및 위협은 대부분 같은 학교 학생으로부터 피해를 입고 있으며, 이를 억제하기 위해서는 교내외 순회 지도를 통한 현장 파악과 설문 조사 및 폭력 피해 신고함 등을 통한 실태를 파악하여 지도하여야 한다. 차. 학교에 폭력이 발생했을 때 선도 및 교칙을 병행 적용하여 공정하게 처리하여야 한다.
학교 폭력은 저연령화, 집단화되고 있으며, 폭력이 정도도 포악해지고 있는 가운데 때와 장소를 가리지 않고 발생하고 있다. 또한 형태도 다양하고 방법도 교묘해져서 이로 인한 피해 학생들에게 미치는 정신적·육체적 고통도 심각하다. 따라서 학교 폭력의 심각성을 인식하고 이에 대처해야 할 필요성이 절실하다. 본 연구는 순천 지역 남녀 고등학교 항생들의 폭력 피해 실태를 파악하고 문제점을 제시하여 이를 억제할 수 있는 생활 지도 방안을 모색한 것이다. 이를 위하여 순천 지역 남녀 고등학교 학생 1600명을 대상으로 설문 조사한 것의 분석 결과는 다음과 같다. 가. 폭행 피해를 예방하기 위해서는 등하교 시간과 방과 후에 주로 통학로나 불량배 출현이 예상되는 지역에 사복 경찰을 배치하거나 유관 기관과의 협조하에 합동 교외 순회지도를 실시해야 한다. 나. 학교 안에서 피해를 줄이기 위해서는 휴식 시간에 취약한 곳을 중심으로 전 교사가 순시조를 편성하여 지도가 이루어져야 한다. 다. 폭력 실태를 파악하기 위하여 폭력 피해 신고함을 이용하거나 설문 조사 등을 실시하여야 한다. 라. 폭력 예방을 위한 교육은 매학기 마다 1시간 정도 정규 수업시간에 폭력예방 교육 및 신입생을 대한 오리엔테이션을 실시하여야 한다. 마. H·R시간 등을 이용한 역할극을 통해 피해자의 입장을 이해시키고, 폭력 우려 학생에 대한 주기적인 상담을 통한 지도가 이루어져야 한다. 바. 폭행 피해 후에 도움을 요청할 수 있도록 폭력 피해 및 가해 학생을 위한 '보호망'을 운영하여 보호하고, 피해 발생 전후 담임 및 상담교사를 통한 상담과 비밀이 보장되는 가운데 적극적으로 처리하여야 한다. 사. 금품 피해를 줄이기 위해서는 평소 담임 훈화를 통한 지도와 학교 주변 학생 출입이 빈번하고 인적이 드물어 피해가 예상되는 지역에 유관 기관과의 협조하에 사복 경찰을 배치하거나 합동 교외 순회 지도를 실시하여야 한다. 아. 금품 피해 후에 폭력 해결 주체인 학생부가 중심이 되어 피해 및 가해 학생을 보호하기 위한 ‘보호망’을 운영하고 비밀이 보장된 가운데 적극적으로 처리해주어야 한다. 자. 협박 및 위협은 대부분 같은 학교 학생으로부터 피해를 입고 있으며, 이를 억제하기 위해서는 교내외 순회 지도를 통한 현장 파악과 설문 조사 및 폭력 피해 신고함 등을 통한 실태를 파악하여 지도하여야 한다. 차. 학교에 폭력이 발생했을 때 선도 및 교칙을 병행 적용하여 공정하게 처리하여야 한다.
School violence is being created by younger age groups and it is also being systematized. Added to the cruelty. its diverse forms and dexterous schemes are becoming a serious cause of mentel and physical distress for many students. Therefore, there is a trermendous need for awareness and countermeas...
School violence is being created by younger age groups and it is also being systematized. Added to the cruelty. its diverse forms and dexterous schemes are becoming a serious cause of mentel and physical distress for many students. Therefore, there is a trermendous need for awareness and countermeasures for school violence. The main objectives of this study is to grope for guidance measures to school violence by presenting the problems and grasping the actual conditions. To achieve this goal, 1,600 high school students in soon Chun. participated in a survey. The result is summarized as follows: A. in order to control injury of assaults, policemen in civilian clothes need to be placed where appearance of delinquents is expected. Especially before and after school, around the school area, schools and other related organizations must be on patrol. B. To decrease injury and damage. during recess time. all teachers must organize inspection groups to control places where violence is frequent. C. In order to grasp the actual conditions of school violence, the use of report boxes, and different investigations need to be emphasized. D. Education for school violence should be practiced in each semester for new students in their orientation period. E. H.R period needs to be fully utilized in order for students to understand the situation of victims. Also periodical guidance needs to be constituted for possible delinquent students. F. After injury the victims and he injurers need to be cared by operating a 'protective net'. in addition. the administration of violence needs to be actively conducted. Through homeroom teachers as guidance counselors. the confidentiality has to be secured. G. To decrease violence. usual guidance by homeroom teachers is required. Also policemen in civilian clothes need to be placed where violence is expected. Especially members of school staff must be on patrol in cooperation with other related organizations. H. After damage. the victims and extortionists need to be ve guarded by operating a 'protective net' Also the confidentiality has to be strictly kept. I. Students are usually theatened by their classmates. To control this kind of violence. the use of report boxes and various investigations is required. J. When school violence occurs. school should apply proper guidance and appropriate regulations to ensure fairness.
School violence is being created by younger age groups and it is also being systematized. Added to the cruelty. its diverse forms and dexterous schemes are becoming a serious cause of mentel and physical distress for many students. Therefore, there is a trermendous need for awareness and countermeasures for school violence. The main objectives of this study is to grope for guidance measures to school violence by presenting the problems and grasping the actual conditions. To achieve this goal, 1,600 high school students in soon Chun. participated in a survey. The result is summarized as follows: A. in order to control injury of assaults, policemen in civilian clothes need to be placed where appearance of delinquents is expected. Especially before and after school, around the school area, schools and other related organizations must be on patrol. B. To decrease injury and damage. during recess time. all teachers must organize inspection groups to control places where violence is frequent. C. In order to grasp the actual conditions of school violence, the use of report boxes, and different investigations need to be emphasized. D. Education for school violence should be practiced in each semester for new students in their orientation period. E. H.R period needs to be fully utilized in order for students to understand the situation of victims. Also periodical guidance needs to be constituted for possible delinquent students. F. After injury the victims and he injurers need to be cared by operating a 'protective net'. in addition. the administration of violence needs to be actively conducted. Through homeroom teachers as guidance counselors. the confidentiality has to be secured. G. To decrease violence. usual guidance by homeroom teachers is required. Also policemen in civilian clothes need to be placed where violence is expected. Especially members of school staff must be on patrol in cooperation with other related organizations. H. After damage. the victims and extortionists need to be ve guarded by operating a 'protective net' Also the confidentiality has to be strictly kept. I. Students are usually theatened by their classmates. To control this kind of violence. the use of report boxes and various investigations is required. J. When school violence occurs. school should apply proper guidance and appropriate regulations to ensure fairness.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.