본 연구는 심각한 자동차 배출가스 오염을 개선시키기 위한 노력으로 외국의 진보된 검사 방법을 탐구하였다. 또한 20여년을 시행하면서 큰 변화를 주지 못했던 현재의 운행차 검사 방법인 무부하 검사방식의 문제점을 분석하고 선진 검사방법과 비교하여 개선 방법을 연구하였다. 휘발유와 LPG 차량의 유해 배출가스 중에 NOx는 HC와 함께 도심스모그의 주요 원인이 된다. 무부하 검사 방법에서 NOx의 검출량이 미미하였으나, 정속 부하 방법인 ...
본 연구는 심각한 자동차 배출가스 오염을 개선시키기 위한 노력으로 외국의 진보된 검사 방법을 탐구하였다. 또한 20여년을 시행하면서 큰 변화를 주지 못했던 현재의 운행차 검사 방법인 무부하 검사방식의 문제점을 분석하고 선진 검사방법과 비교하여 개선 방법을 연구하였다. 휘발유와 LPG 차량의 유해 배출가스 중에 NOx는 HC와 함께 도심스모그의 주요 원인이 된다. 무부하 검사 방법에서 NOx의 검출량이 미미하였으나, 정속 부하 방법인 ASM 검사 방법에서는 NOx의 검출량이 크게 증가함을 확인하였다. 차량이 노화할수록 유해배기가스 과다 배출되는 차량을 선별하는 검사방법으로는 휘발유와 LPG차량의 ASM 검사방법과, 경유차량에 서는 Lug-down 3모드 방법이 무부하 검사방법다 더 효과적임을 알 수 있었다. 경유 차량의 검사장비간, 검사방법간 오차율 확인에서 Lug-down 3모드, 검사 방법이 가장 정확한 것으로 확인되었으며, 매연과다 배출차량은 형식적인 교정만으로 Lug-down 검사를 통과하기 곤란하다. 대기질 개선을 위한 운행차 검사방법으로 휘발유 차량의 경우 정속부하 방법인 ASM 검사 방법, 경유 차량에서는 실제 도로 주행여건을 반영한 Lug-down 3모드 검사 방법 등 현재의 방법 외에 다원화된 검사로 운행차를 규제하는 것이 효율적일 것으로 판단된다.
본 연구는 심각한 자동차 배출가스 오염을 개선시키기 위한 노력으로 외국의 진보된 검사 방법을 탐구하였다. 또한 20여년을 시행하면서 큰 변화를 주지 못했던 현재의 운행차 검사 방법인 무부하 검사방식의 문제점을 분석하고 선진 검사방법과 비교하여 개선 방법을 연구하였다. 휘발유와 LPG 차량의 유해 배출가스 중에 NOx는 HC와 함께 도심스모그의 주요 원인이 된다. 무부하 검사 방법에서 NOx의 검출량이 미미하였으나, 정속 부하 방법인 ASM 검사 방법에서는 NOx의 검출량이 크게 증가함을 확인하였다. 차량이 노화할수록 유해배기가스 과다 배출되는 차량을 선별하는 검사방법으로는 휘발유와 LPG차량의 ASM 검사방법과, 경유차량에 서는 Lug-down 3모드 방법이 무부하 검사방법다 더 효과적임을 알 수 있었다. 경유 차량의 검사장비간, 검사방법간 오차율 확인에서 Lug-down 3모드, 검사 방법이 가장 정확한 것으로 확인되었으며, 매연과다 배출차량은 형식적인 교정만으로 Lug-down 검사를 통과하기 곤란하다. 대기질 개선을 위한 운행차 검사방법으로 휘발유 차량의 경우 정속부하 방법인 ASM 검사 방법, 경유 차량에서는 실제 도로 주행여건을 반영한 Lug-down 3모드 검사 방법 등 현재의 방법 외에 다원화된 검사로 운행차를 규제하는 것이 효율적일 것으로 판단된다.
This study is to investigate the foreign emission test methods to prevent the air pollution by means of the emission of car. The current emission test methods, which are to test the car emission in idle conditions, have been used without having the obvious improvement of the emission of car during t...
This study is to investigate the foreign emission test methods to prevent the air pollution by means of the emission of car. The current emission test methods, which are to test the car emission in idle conditions, have been used without having the obvious improvement of the emission of car during the 20 years. The results by those methods were analyzed and compared with those by the advanced test methods in order to find the way to reduce the car emission. The followings shows the results of this study. The results indicates that the little amount of NOx was detected through the idle test methods, but it was increased greatly by the ASM test method in case of gasoline and LPG cars. The diesel vehicles, which discharge the excess smoke, can not pass the Lug-down 3 mode tests by formal proofreading of some parts in vehicles. The Lug-down 3 mode test methods had the lowest error ratio among the test methods considered in the case of diesel car. The ASM test method and the Lug-down 3 mode test methods are more effective methods in LPG car and diesel car, respectively, when the results by those methods were compared with those by the current test methods which are used in order to distinguish the exaggerated emission cars in used cars.
This study is to investigate the foreign emission test methods to prevent the air pollution by means of the emission of car. The current emission test methods, which are to test the car emission in idle conditions, have been used without having the obvious improvement of the emission of car during the 20 years. The results by those methods were analyzed and compared with those by the advanced test methods in order to find the way to reduce the car emission. The followings shows the results of this study. The results indicates that the little amount of NOx was detected through the idle test methods, but it was increased greatly by the ASM test method in case of gasoline and LPG cars. The diesel vehicles, which discharge the excess smoke, can not pass the Lug-down 3 mode tests by formal proofreading of some parts in vehicles. The Lug-down 3 mode test methods had the lowest error ratio among the test methods considered in the case of diesel car. The ASM test method and the Lug-down 3 mode test methods are more effective methods in LPG car and diesel car, respectively, when the results by those methods were compared with those by the current test methods which are used in order to distinguish the exaggerated emission cars in used cars.
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