본 연구는 정서 장애를 가지고 있는 아동들의 가장 큰 문제점으로 지적되고 있는 의사 소통능력을 향상시키고 이 아동을 지도하는 선생님이나 부모가 아동의 심리 상황을 분석하는데 도움이 되고자 개발하였다는데 큰 의의가 있다. 본 연구의 프로그램을 제공함으로써 화면에서 주조색을 찾아 색량과 빈도수를 구하는 과정과, 이 결과를 가지고 색채심리 분석 기준표를 근거로 아동의 심리상태를 분석하여 진단하는 과정을 자동화 할 수 있다. 또한 그림에서 색을 판단하는 과정을 객관화할 수 있어 더욱 정확한 정보를 얻을 수 있다. 자폐증상을 가지고 있는 아동들과는 의사소통이 어렵기 때문에 그림을 통해 그들의 심리 상태를 파악하는 것은 곧 그들과 의사소통을 한다는 것을 의미한다. 또한 이 프로그램은 일반인도 사용할 수 있다는 장점이 있기 때문에 아동들과 가장 가까운 부모나 그들을 지도하는 선생님이 언제든지 쉽게 이용할 수 있다. 따라서 불안정한 심리상태로 인하여 일정 환경, 상황만을 고집하는 아동의 경우 이 진단 프로그램을 통하여 안정된 심리상태로의 변화를 유도하며 이를 토대로 다양한 환경 접촉 기회를 경험할 수 있다. 이렇게 되면 새로운 상황에 적응하는 훈련을 도입할 수 있고 다양한 상황, 사람과의 접촉을 통하여 자폐아동과 일반인과의 의사소통도 점차적으로 향상될 것으로 기대된다. 본 프로그램은 ...
본 연구는 정서 장애를 가지고 있는 아동들의 가장 큰 문제점으로 지적되고 있는 의사 소통능력을 향상시키고 이 아동을 지도하는 선생님이나 부모가 아동의 심리 상황을 분석하는데 도움이 되고자 개발하였다는데 큰 의의가 있다. 본 연구의 프로그램을 제공함으로써 화면에서 주조색을 찾아 색량과 빈도수를 구하는 과정과, 이 결과를 가지고 색채심리 분석 기준표를 근거로 아동의 심리상태를 분석하여 진단하는 과정을 자동화 할 수 있다. 또한 그림에서 색을 판단하는 과정을 객관화할 수 있어 더욱 정확한 정보를 얻을 수 있다. 자폐증상을 가지고 있는 아동들과는 의사소통이 어렵기 때문에 그림을 통해 그들의 심리 상태를 파악하는 것은 곧 그들과 의사소통을 한다는 것을 의미한다. 또한 이 프로그램은 일반인도 사용할 수 있다는 장점이 있기 때문에 아동들과 가장 가까운 부모나 그들을 지도하는 선생님이 언제든지 쉽게 이용할 수 있다. 따라서 불안정한 심리상태로 인하여 일정 환경, 상황만을 고집하는 아동의 경우 이 진단 프로그램을 통하여 안정된 심리상태로의 변화를 유도하며 이를 토대로 다양한 환경 접촉 기회를 경험할 수 있다. 이렇게 되면 새로운 상황에 적응하는 훈련을 도입할 수 있고 다양한 상황, 사람과의 접촉을 통하여 자폐아동과 일반인과의 의사소통도 점차적으로 향상될 것으로 기대된다. 본 프로그램은 영상처리 프로그램 개발환경인 Hello-Vision을 사용하여 스캐너로 입력받은 그림을 입력영상으로 그림에서 색을 분류하여 가장 넓은 영역을 차지하는 색을 주조색으로 결정한다. 그 결과 색을 분류해 내는데 좋은 성능을 보였다. 그러나 앞으로 덧칠한 색이나, 선의 형태, 방향까지도 분석하는 기능을 갖춘다면 더 훌륭한 프로그램이 될 것으로 기대 된다.
본 연구는 정서 장애를 가지고 있는 아동들의 가장 큰 문제점으로 지적되고 있는 의사 소통능력을 향상시키고 이 아동을 지도하는 선생님이나 부모가 아동의 심리 상황을 분석하는데 도움이 되고자 개발하였다는데 큰 의의가 있다. 본 연구의 프로그램을 제공함으로써 화면에서 주조색을 찾아 색량과 빈도수를 구하는 과정과, 이 결과를 가지고 색채심리 분석 기준표를 근거로 아동의 심리상태를 분석하여 진단하는 과정을 자동화 할 수 있다. 또한 그림에서 색을 판단하는 과정을 객관화할 수 있어 더욱 정확한 정보를 얻을 수 있다. 자폐증상을 가지고 있는 아동들과는 의사소통이 어렵기 때문에 그림을 통해 그들의 심리 상태를 파악하는 것은 곧 그들과 의사소통을 한다는 것을 의미한다. 또한 이 프로그램은 일반인도 사용할 수 있다는 장점이 있기 때문에 아동들과 가장 가까운 부모나 그들을 지도하는 선생님이 언제든지 쉽게 이용할 수 있다. 따라서 불안정한 심리상태로 인하여 일정 환경, 상황만을 고집하는 아동의 경우 이 진단 프로그램을 통하여 안정된 심리상태로의 변화를 유도하며 이를 토대로 다양한 환경 접촉 기회를 경험할 수 있다. 이렇게 되면 새로운 상황에 적응하는 훈련을 도입할 수 있고 다양한 상황, 사람과의 접촉을 통하여 자폐아동과 일반인과의 의사소통도 점차적으로 향상될 것으로 기대된다. 본 프로그램은 영상처리 프로그램 개발환경인 Hello-Vision을 사용하여 스캐너로 입력받은 그림을 입력영상으로 그림에서 색을 분류하여 가장 넓은 영역을 차지하는 색을 주조색으로 결정한다. 그 결과 색을 분류해 내는데 좋은 성능을 보였다. 그러나 앞으로 덧칠한 색이나, 선의 형태, 방향까지도 분석하는 기능을 갖춘다면 더 훌륭한 프로그램이 될 것으로 기대 된다.
This study has been done for the improvement of communication ability on emotional disturbed children who have the biggest problem on communication with people and helping teachers or parents when they want to analyze the childeren's psychology. My program can automize the procedure of obtaining the...
This study has been done for the improvement of communication ability on emotional disturbed children who have the biggest problem on communication with people and helping teachers or parents when they want to analyze the childeren's psychology. My program can automize the procedure of obtaining the color amount and the most probable number, and the analysis and examination of childrens psychology by the reference table by above procedure. Also more precise information can be obtained by the objectfication of the procedure on distinguishing colors from the picture. Understanding their psyology from their drawing is the same as communicating with them since it is diffcult to communicate with an autistic child. Also this program can be easily used by the their parents and teachers since it is designed for the novice. Thus this program can provide the children, who have unstable mental status and stick to the certain envirnement, a chane that they can become more stable mental status and experence on diverse envierment. This will eventually improve a communication between the public and an autistic child by the contact with more people and situation through the training program designed for adapting them to new envirnment. The most probable color of a picture can be determined by my program, which has an algorithm to select it through the color classification and the widest area selection method from scanned picture by Hello-Vision, an image processing developement framework. As a results, my program have a good efficieny on the color classification. This program can become more useful if additional analysis function on repainting color, line shape and line direction is being added.
This study has been done for the improvement of communication ability on emotional disturbed children who have the biggest problem on communication with people and helping teachers or parents when they want to analyze the childeren's psychology. My program can automize the procedure of obtaining the color amount and the most probable number, and the analysis and examination of childrens psychology by the reference table by above procedure. Also more precise information can be obtained by the objectfication of the procedure on distinguishing colors from the picture. Understanding their psyology from their drawing is the same as communicating with them since it is diffcult to communicate with an autistic child. Also this program can be easily used by the their parents and teachers since it is designed for the novice. Thus this program can provide the children, who have unstable mental status and stick to the certain envirnement, a chane that they can become more stable mental status and experence on diverse envierment. This will eventually improve a communication between the public and an autistic child by the contact with more people and situation through the training program designed for adapting them to new envirnment. The most probable color of a picture can be determined by my program, which has an algorithm to select it through the color classification and the widest area selection method from scanned picture by Hello-Vision, an image processing developement framework. As a results, my program have a good efficieny on the color classification. This program can become more useful if additional analysis function on repainting color, line shape and line direction is being added.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.