본 논문은 3장과 서론으로 나누어져 있다. 서론은 4단락으로 구성된다. 본 연구의 주제, 목적과 필요성, 내용, 연구 방법과 한계를 다루고 있다. 제1장에서는, 아프리카에서의 여성 할례에 대한 현실들을 논한다. 여성할례의 현실은 3단락에 걸쳐 기술돼 있다. 여성 할례에 대한 설명은 여성할례의 여러 형태에 대한 간결한 정의, 여성 할례의 역사, 아프리카 여성할례의 현재 상황에 대해 논해진다. 본 단락에서는, 지리적, 종교적 배경이 제시된다. 제2장에서는, 아프리카 여성 할례의 논쟁에 입각한 여러 견해를 논하고자 한다: 아프리카 사람...
본 논문은 3장과 서론으로 나누어져 있다. 서론은 4단락으로 구성된다. 본 연구의 주제, 목적과 필요성, 내용, 연구 방법과 한계를 다루고 있다. 제1장에서는, 아프리카에서의 여성 할례에 대한 현실들을 논한다. 여성할례의 현실은 3단락에 걸쳐 기술돼 있다. 여성 할례에 대한 설명은 여성할례의 여러 형태에 대한 간결한 정의, 여성 할례의 역사, 아프리카 여성할례의 현재 상황에 대해 논해진다. 본 단락에서는, 지리적, 종교적 배경이 제시된다. 제2장에서는, 아프리카 여성 할례의 논쟁에 입각한 여러 견해를 논하고자 한다: 아프리카 사람들의 견해는 여성 할례의 전통적 관습을 옹호하고, 서구인들의 견해는 그러한 관습을 반대하며, 통일교도들은 여성 할례를 반대한다. 제3장에서는, 아프리카의 여성 할례 관습을 어떻게 종식시킬 것인가에 대한 논쟁을 다룬다. 동 관습을 종식시키기 위한 3가지 접근과 함께 3가지 상이한 견해가 제시된다. 아프리카 사람들은 그들의 문화적 전통을 고수하려하지만, 그러한 견해는 국제 기구들이나, 국내 및 국제 활동가들에 의해 통제되어왔으며, 부분적으로는 이미 변화를 보이고 있다. 서구인의 견해는 동 관습을 종식시키기 위해 법, 권력, 금전적 수단을 이용한다. 이러한 방법들이 실패하고 있기 때문에 여성 할례를 인권침해로 호호하여 힘을 얻고 있는 듯 하다. 통일교도들 견해는 여성 할례를 반대하지만, 이해한다는 논조를 택한다. 이러한 바탕 위에, 여성 할례 관습욕구를 제거할 견해를 소개하고자 한다. 결론은, 모든 인간은 상호 존경으로 대접받아야 할 권리가 있다는 것이다. 우리가 아프리카인들이 그들의 여성을 큰 존경으로 대할 믿음을 주고자 한다면, 그들을 교육시키기 위해 우리가 취한 방법은 그러한 존경의 모델이어야만 한다. 여성 할례의 필요성은 사라졌다. 순결, 정숙함, 성실의 기쁨은 합다안 교육에 의해 누구나 경험할 수 있다. 우리가 직면한 도전은: 열정과, 인내와 끈기를 가지고 어떻게 교육할 것인가 이다.
본 논문은 3장과 서론으로 나누어져 있다. 서론은 4단락으로 구성된다. 본 연구의 주제, 목적과 필요성, 내용, 연구 방법과 한계를 다루고 있다. 제1장에서는, 아프리카에서의 여성 할례에 대한 현실들을 논한다. 여성할례의 현실은 3단락에 걸쳐 기술돼 있다. 여성 할례에 대한 설명은 여성할례의 여러 형태에 대한 간결한 정의, 여성 할례의 역사, 아프리카 여성할례의 현재 상황에 대해 논해진다. 본 단락에서는, 지리적, 종교적 배경이 제시된다. 제2장에서는, 아프리카 여성 할례의 논쟁에 입각한 여러 견해를 논하고자 한다: 아프리카 사람들의 견해는 여성 할례의 전통적 관습을 옹호하고, 서구인들의 견해는 그러한 관습을 반대하며, 통일교도들은 여성 할례를 반대한다. 제3장에서는, 아프리카의 여성 할례 관습을 어떻게 종식시킬 것인가에 대한 논쟁을 다룬다. 동 관습을 종식시키기 위한 3가지 접근과 함께 3가지 상이한 견해가 제시된다. 아프리카 사람들은 그들의 문화적 전통을 고수하려하지만, 그러한 견해는 국제 기구들이나, 국내 및 국제 활동가들에 의해 통제되어왔으며, 부분적으로는 이미 변화를 보이고 있다. 서구인의 견해는 동 관습을 종식시키기 위해 법, 권력, 금전적 수단을 이용한다. 이러한 방법들이 실패하고 있기 때문에 여성 할례를 인권침해로 호호하여 힘을 얻고 있는 듯 하다. 통일교도들 견해는 여성 할례를 반대하지만, 이해한다는 논조를 택한다. 이러한 바탕 위에, 여성 할례 관습욕구를 제거할 견해를 소개하고자 한다. 결론은, 모든 인간은 상호 존경으로 대접받아야 할 권리가 있다는 것이다. 우리가 아프리카인들이 그들의 여성을 큰 존경으로 대할 믿음을 주고자 한다면, 그들을 교육시키기 위해 우리가 취한 방법은 그러한 존경의 모델이어야만 한다. 여성 할례의 필요성은 사라졌다. 순결, 정숙함, 성실의 기쁨은 합다안 교육에 의해 누구나 경험할 수 있다. 우리가 직면한 도전은: 열정과, 인내와 끈기를 가지고 어떻게 교육할 것인가 이다.
This Thesis is divided into three main chapters plus the introduction: In the introduction, four sections are presented; dealing with the main issue of the Research, the Purpose and Necessity of the Research, the contents of this Thesis, and this Thesis Research method and Limitation. In chapter one...
This Thesis is divided into three main chapters plus the introduction: In the introduction, four sections are presented; dealing with the main issue of the Research, the Purpose and Necessity of the Research, the contents of this Thesis, and this Thesis Research method and Limitation. In chapter one the facts about Female Circumcision in Africa are discussed. The facts of Female Circumcision are explained in three sections; explanation about Female Circumcision is discussed with brief definitions of different forms of Female Circumcision, the history of Female Circumcision and the Current situation of the Female Circumcision in Africa. In this section the Geographic and Religious backgrounds are presented. In the second chapter we discuss the different views on the controversy of Female Circumcision in Africa: the African view that defends the traditional practice of Female Circumcision, the Western view that opposes the practice, and the Unificationist view that also opposes FEmal Circumcision. The third chapter is deals with the controversy on how to end the practice of Female Circumcision in Africa. Three different views are presented with three different approaches to end the practice. The African view tries to hold onto its cultural practice, but has been controlled by the International Organizations, National an International activists, and has thus already presented some change. The Western view uses the way of laws, power, and money to end the practice. This method bas been failing but seems to be gaining momentum by presenting Female Circumcision as a human rights violation. The Unificationists view is against the practice of Female Circumcision, but chooses the tone of understanding. On this Foundation the Unificationists hope to introduce a view that will eliminate the desire for the practice of Female Circumcision. The conclusion is that all humans deserve to be treated with mutual respect. If we are to convince the Africans to treat their women with greater respect, then the method that we undertake to educate them should model that respect. The need for Female Circumcision has passed. The joy of Purity, Chastity and, Fidelity can be experienced by everyone with the proper education. That is the challenge we face: how to educate with compassion, patience and perseverance.
This Thesis is divided into three main chapters plus the introduction: In the introduction, four sections are presented; dealing with the main issue of the Research, the Purpose and Necessity of the Research, the contents of this Thesis, and this Thesis Research method and Limitation. In chapter one the facts about Female Circumcision in Africa are discussed. The facts of Female Circumcision are explained in three sections; explanation about Female Circumcision is discussed with brief definitions of different forms of Female Circumcision, the history of Female Circumcision and the Current situation of the Female Circumcision in Africa. In this section the Geographic and Religious backgrounds are presented. In the second chapter we discuss the different views on the controversy of Female Circumcision in Africa: the African view that defends the traditional practice of Female Circumcision, the Western view that opposes the practice, and the Unificationist view that also opposes FEmal Circumcision. The third chapter is deals with the controversy on how to end the practice of Female Circumcision in Africa. Three different views are presented with three different approaches to end the practice. The African view tries to hold onto its cultural practice, but has been controlled by the International Organizations, National an International activists, and has thus already presented some change. The Western view uses the way of laws, power, and money to end the practice. This method bas been failing but seems to be gaining momentum by presenting Female Circumcision as a human rights violation. The Unificationists view is against the practice of Female Circumcision, but chooses the tone of understanding. On this Foundation the Unificationists hope to introduce a view that will eliminate the desire for the practice of Female Circumcision. The conclusion is that all humans deserve to be treated with mutual respect. If we are to convince the Africans to treat their women with greater respect, then the method that we undertake to educate them should model that respect. The need for Female Circumcision has passed. The joy of Purity, Chastity and, Fidelity can be experienced by everyone with the proper education. That is the challenge we face: how to educate with compassion, patience and perseverance.
주제어
#아프리카 여성 할례 통일교
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