요하네스 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)는 19세기 독일 낭만시대에 활동한 작곡가로, 전통적인 고전양식의 토대 위에서 낭만적인 음악을 작곡한 사람이다. 그의 작품 속에서는 선율의 서정성, 화성의 색채감, 리듬의 다양성과 복잡성, 음향의 풍성함, 다이나믹스의 다채로운 구사 등 낭만적인 요소가 강하게 배어나지만 19세기 후반에 유행했던 외적 화려함이나 지나친 기교과시는 엄격히 절제되어 있다. 브람스는 변주기법 구사에 있어서 바하(Johann Sebastian Bach, 1685-1750), 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)과 더불어 음악사상 뛰어난 변주곡외 작곡가로 손꼽히고 있다. 본 고에서 살펴보고자 하는 브람스의 피아노 독주곡,「헨델 주제에 의한 변주곡과 ...
요하네스 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)는 19세기 독일 낭만시대에 활동한 작곡가로, 전통적인 고전양식의 토대 위에서 낭만적인 음악을 작곡한 사람이다. 그의 작품 속에서는 선율의 서정성, 화성의 색채감, 리듬의 다양성과 복잡성, 음향의 풍성함, 다이나믹스의 다채로운 구사 등 낭만적인 요소가 강하게 배어나지만 19세기 후반에 유행했던 외적 화려함이나 지나친 기교과시는 엄격히 절제되어 있다. 브람스는 변주기법 구사에 있어서 바하(Johann Sebastian Bach, 1685-1750), 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)과 더불어 음악사상 뛰어난 변주곡외 작곡가로 손꼽히고 있다. 본 고에서 살펴보고자 하는 브람스의 피아노 독주곡,「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24 (Variationen und Fugue u¨ber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24)」는 바하의「골드베르크 변주곡(Goldberg Variations)」이나 베토벤의「디아벨리 변주곡(Oiabelli Variations, Op. 120)」과 함께 피아노 변주곡 중에서 최대 걸작의 하나로 손꼽힌다. 브람스의 변주곡 5곡 중에서 가장 걸작으로 여겨지고 있는 작품인「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24」의 주제는 18세기에 헨델(Georg Friedrich Ha¨ndel, 1685-1759)이 영국 황태자의 딸들을 위하여 작곡한「하프시코드를 위한 모음곡, B^b장조(Suites des Pieces de Clavecin in B^bMajor)」중에 나오는 선율이다. 브람스는 이 단순한 민요조의 선율인 갈랑풍의 단순하면서도 아름다운 악곡(헨델은 Air라고 명명함)에 기초하여 25개의 변주곡과 푸가라는 큰 규모의 작품을 만들었다. 이 곡은 브람스의 초기 작품으로 1861년에 작곡한 것이며, 브람스는 바로크 시대의 대가였던 헨벨에 대한 존경심을 표현하고자 하는뜻 25개의 변주곡을 쓴 후 여기에 바로크 시대에 결정에 달했던 푸가를 추가하였다.「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24」는 브람스 특유의 풍성한 음량, 다양한 색채적 변화, 형식상의 견고함, 조성적 확고함과 명료성 등의 고전적 요소와, 바로크 시대를 연상시키는 고도의 대위법적 데크닉을 구사하는 대푸가가 어우러진 음악사상 불굴의 작품임을 확인할 수 있었다.
요하네스 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)는 19세기 독일 낭만시대에 활동한 작곡가로, 전통적인 고전양식의 토대 위에서 낭만적인 음악을 작곡한 사람이다. 그의 작품 속에서는 선율의 서정성, 화성의 색채감, 리듬의 다양성과 복잡성, 음향의 풍성함, 다이나믹스의 다채로운 구사 등 낭만적인 요소가 강하게 배어나지만 19세기 후반에 유행했던 외적 화려함이나 지나친 기교과시는 엄격히 절제되어 있다. 브람스는 변주기법 구사에 있어서 바하(Johann Sebastian Bach, 1685-1750), 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)과 더불어 음악사상 뛰어난 변주곡외 작곡가로 손꼽히고 있다. 본 고에서 살펴보고자 하는 브람스의 피아노 독주곡,「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24 (Variationen und Fugue u¨ber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24)」는 바하의「골드베르크 변주곡(Goldberg Variations)」이나 베토벤의「디아벨리 변주곡(Oiabelli Variations, Op. 120)」과 함께 피아노 변주곡 중에서 최대 걸작의 하나로 손꼽힌다. 브람스의 변주곡 5곡 중에서 가장 걸작으로 여겨지고 있는 작품인「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24」의 주제는 18세기에 헨델(Georg Friedrich Ha¨ndel, 1685-1759)이 영국 황태자의 딸들을 위하여 작곡한「하프시코드를 위한 모음곡, B^b장조(Suites des Pieces de Clavecin in B^bMajor)」중에 나오는 선율이다. 브람스는 이 단순한 민요조의 선율인 갈랑풍의 단순하면서도 아름다운 악곡(헨델은 Air라고 명명함)에 기초하여 25개의 변주곡과 푸가라는 큰 규모의 작품을 만들었다. 이 곡은 브람스의 초기 작품으로 1861년에 작곡한 것이며, 브람스는 바로크 시대의 대가였던 헨벨에 대한 존경심을 표현하고자 하는뜻 25개의 변주곡을 쓴 후 여기에 바로크 시대에 결정에 달했던 푸가를 추가하였다.「헨델 주제에 의한 변주곡과 푸가, Op. 24」는 브람스 특유의 풍성한 음량, 다양한 색채적 변화, 형식상의 견고함, 조성적 확고함과 명료성 등의 고전적 요소와, 바로크 시대를 연상시키는 고도의 대위법적 데크닉을 구사하는 대푸가가 어우러진 음악사상 불굴의 작품임을 확인할 수 있었다.
Johannes Brahms(1833-1897) was a Composer in 19th Century of German Romanticism, whose music had romantic features based on traditional Classicism. In his opuses, there were strong romantic characteristics such as lyricism in melody, sense of color in harmony, variety and complexity in rhythm, plent...
Johannes Brahms(1833-1897) was a Composer in 19th Century of German Romanticism, whose music had romantic features based on traditional Classicism. In his opuses, there were strong romantic characteristics such as lyricism in melody, sense of color in harmony, variety and complexity in rhythm, plentifulness in sound and various use of dynamics. But the external gorgeousness and excessive display of techniques, the trends of late 19th century were strictly restrained. Brahms was one of the most talented composer in playing Variation techniques like Johann Sebastian Bach(1685 ~ 1750) and Ludwig van Beethoven (1770 ~ 1827). In this paper, we studied his opus, "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" which is one of the best Variations among piano Variations with "Goldberg Variations" by Bach and "Diabelli Variations, Op. 120" by Beethoven. Among his five Variations, "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" is regarded as the best, and it used the melody in "Suites des Pieces de Clavecin in B Major" as the main theme which Georg Friedrich Ha¨ndel(1685 ~ 1759) composed for the daughters of England prince imperial in 18th Century. Based on this simple and beautiful musical piece (Ha¨ndel named it 'Air') with fork song rhyme, Brahms made great scales of 25 Variations and a fugue. It was his early opus composed in 1861, in which he played 25 Variations and added fugue which was the trend of Baroque with respect to Ha¨ndel, a master of Baroque music. "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" is the immortal work in music history playing the unique feature of Brahms such as plentiful volume with classical properties; various change in sense of color, solidity in form, lucidity and creative firmness. It is also harmonized with great fuque using high technical counterpoint reminding Baroque Era.
Johannes Brahms(1833-1897) was a Composer in 19th Century of German Romanticism, whose music had romantic features based on traditional Classicism. In his opuses, there were strong romantic characteristics such as lyricism in melody, sense of color in harmony, variety and complexity in rhythm, plentifulness in sound and various use of dynamics. But the external gorgeousness and excessive display of techniques, the trends of late 19th century were strictly restrained. Brahms was one of the most talented composer in playing Variation techniques like Johann Sebastian Bach(1685 ~ 1750) and Ludwig van Beethoven (1770 ~ 1827). In this paper, we studied his opus, "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" which is one of the best Variations among piano Variations with "Goldberg Variations" by Bach and "Diabelli Variations, Op. 120" by Beethoven. Among his five Variations, "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" is regarded as the best, and it used the melody in "Suites des Pieces de Clavecin in B Major" as the main theme which Georg Friedrich Ha¨ndel(1685 ~ 1759) composed for the daughters of England prince imperial in 18th Century. Based on this simple and beautiful musical piece (Ha¨ndel named it 'Air') with fork song rhyme, Brahms made great scales of 25 Variations and a fugue. It was his early opus composed in 1861, in which he played 25 Variations and added fugue which was the trend of Baroque with respect to Ha¨ndel, a master of Baroque music. "Variationen und Fugue uber ein Theme von Ha¨ndel, Op. 24" is the immortal work in music history playing the unique feature of Brahms such as plentiful volume with classical properties; various change in sense of color, solidity in form, lucidity and creative firmness. It is also harmonized with great fuque using high technical counterpoint reminding Baroque Era.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.