예술은 개인적 감정과 사회적 가치를 구현하는 종합적 경험의 표현이자 역사적 표현물이며, 예술가는 역사나 사회로부터 벗어나 단지 순수 미적 탐구라는 과제만을 가진 독립된 존재가 아니라 현실과 부단한 접촉을 통하여 사회의 객관적 세계를 표현하는 존재이다. 멕시코 벽화운동은 멕시코의 암울했던 시대적 상황의 결과물이며 미술이 국민과 시대적인 요구에 대해 어떻게 대중적인 미술로서의 표현물이 되는가를 보여주는 좋은 본보기이다. 멕시코는 300년간 스페인의 식민지로서 압박과 착취를 당해 왔으며 그 후 ...
예술은 개인적 감정과 사회적 가치를 구현하는 종합적 경험의 표현이자 역사적 표현물이며, 예술가는 역사나 사회로부터 벗어나 단지 순수 미적 탐구라는 과제만을 가진 독립된 존재가 아니라 현실과 부단한 접촉을 통하여 사회의 객관적 세계를 표현하는 존재이다. 멕시코 벽화운동은 멕시코의 암울했던 시대적 상황의 결과물이며 미술이 국민과 시대적인 요구에 대해 어떻게 대중적인 미술로서의 표현물이 되는가를 보여주는 좋은 본보기이다. 멕시코는 300년간 스페인의 식민지로서 압박과 착취를 당해 왔으며 그 후 독립전쟁에서 많은 피를 흘려야 했고, 그 전쟁의 와중에 상처 입고 신음해야 하는 것은 언제나 힘없는 민중들이었다. 온갖 박해와 문화적, 인종적으로 수모를 받으면서 어느 땐가는 분연히 일어나 이 시대의 주인은 역시 민중이며 멕시코인 자신들이라는 사실을 깨우쳐 주는 교훈이었다. 또한 혁명적인 관점에서 볼 때 미술의 특성이 일반대중에게 그들 자신이 보인 행동이 정적이고 시적인 시각을 제공함으로서 일반 대중이 갖는 정신의 생명력을 증명하는 것이라면 멕시코의 벽화가들은 멕시코 혁명파 그들 시대의 미학적인 모험이라는 두 가지 관점에서 공헌했다고 해야 한다. 사회적, 정신적으로 불안정한 시기에 처해 있을 국면을 정신적으로 이끌어야 할 사명이 예술가와 지성인들에게 주어져있으며, 또한 그렇게 해야할 의무를 지니고 있는 것이다. 멕시코의 벽화운동은 이러한 관점의 소산이며 정부의 강력한 후원을 받은 대중교육 정책의 일환으로 미술에 있어서의 사회적인 소통과 그 역할에 주목한 운동이라고 할 수 있다. 벽화에 동참하였던 벽화가들은 민족과 민중적인 입장에서 그들의 역사를 해석하고 문화적인 정통성을 고대 인디오의 세계로부터 발전, 사실주의적 벽화양식을 통하여 자신들의 토착 전통문화의 자부심을 고취하려 하였다. 또한 멕시코 벽화운동은 이데올로기와 미술이 결합한 시도로 민족주의 미술의 세계를 넘어서 세계미술사에 있어서 제 3세계 미술로서 유래를 찾아볼 수 없는 중대한 위치로 자리 잡았으며, 1930년대 경제 공황으로 침체되어 있던 미국의 화단에 많은 영향을 주었으며, 주변국과 아시아의 많은 나라에도 역시 적지 않은 영향을 주었다.
예술은 개인적 감정과 사회적 가치를 구현하는 종합적 경험의 표현이자 역사적 표현물이며, 예술가는 역사나 사회로부터 벗어나 단지 순수 미적 탐구라는 과제만을 가진 독립된 존재가 아니라 현실과 부단한 접촉을 통하여 사회의 객관적 세계를 표현하는 존재이다. 멕시코 벽화운동은 멕시코의 암울했던 시대적 상황의 결과물이며 미술이 국민과 시대적인 요구에 대해 어떻게 대중적인 미술로서의 표현물이 되는가를 보여주는 좋은 본보기이다. 멕시코는 300년간 스페인의 식민지로서 압박과 착취를 당해 왔으며 그 후 독립전쟁에서 많은 피를 흘려야 했고, 그 전쟁의 와중에 상처 입고 신음해야 하는 것은 언제나 힘없는 민중들이었다. 온갖 박해와 문화적, 인종적으로 수모를 받으면서 어느 땐가는 분연히 일어나 이 시대의 주인은 역시 민중이며 멕시코인 자신들이라는 사실을 깨우쳐 주는 교훈이었다. 또한 혁명적인 관점에서 볼 때 미술의 특성이 일반대중에게 그들 자신이 보인 행동이 정적이고 시적인 시각을 제공함으로서 일반 대중이 갖는 정신의 생명력을 증명하는 것이라면 멕시코의 벽화가들은 멕시코 혁명파 그들 시대의 미학적인 모험이라는 두 가지 관점에서 공헌했다고 해야 한다. 사회적, 정신적으로 불안정한 시기에 처해 있을 국면을 정신적으로 이끌어야 할 사명이 예술가와 지성인들에게 주어져있으며, 또한 그렇게 해야할 의무를 지니고 있는 것이다. 멕시코의 벽화운동은 이러한 관점의 소산이며 정부의 강력한 후원을 받은 대중교육 정책의 일환으로 미술에 있어서의 사회적인 소통과 그 역할에 주목한 운동이라고 할 수 있다. 벽화에 동참하였던 벽화가들은 민족과 민중적인 입장에서 그들의 역사를 해석하고 문화적인 정통성을 고대 인디오의 세계로부터 발전, 사실주의적 벽화양식을 통하여 자신들의 토착 전통문화의 자부심을 고취하려 하였다. 또한 멕시코 벽화운동은 이데올로기와 미술이 결합한 시도로 민족주의 미술의 세계를 넘어서 세계미술사에 있어서 제 3세계 미술로서 유래를 찾아볼 수 없는 중대한 위치로 자리 잡았으며, 1930년대 경제 공황으로 침체되어 있던 미국의 화단에 많은 영향을 주었으며, 주변국과 아시아의 많은 나라에도 역시 적지 않은 영향을 주었다.
Art is not only expression of composite experiences to realize individual feelings and social values but historical expression, whereas an artist is not an independent being who pursues the only pure aesthetics free from history or society but a being that expresses the objective world of society by...
Art is not only expression of composite experiences to realize individual feelings and social values but historical expression, whereas an artist is not an independent being who pursues the only pure aesthetics free from history or society but a being that expresses the objective world of society by constantly contacting with the real world. The Mural painting in Mexico resulted from the bitter periodic conditions and is deemed to be a fine example to show how art is changed into and expression as popular art by reflecting national and periodic demands. Mexico had been subjected to pressure and exploitation for three hundred years as a colony of Spain. Then, Mexican should shed their blood for their country in the war of independence, and, of course, it was the weak people that were injured and suffered from the war. It is a valuable lesson that made the people realize they are the subject of the period as Mexican by rising in arms courageously thought they had suffered from every oppressions and cultural and racial contempts. And, in revolutionary aspect, art is characterized to prove spiritual vitality of the people by providing static and poetic views for them, whereas the muralists in Mexico should be deemed to contribute to the light of two viewpoints; Mexican Revolution Party and contemporary aesthetic adventure. Artists and intellects were charged with a mission to lead the people spiritually in the socially and psychologically instable period and they should be obligatory on the mission. The Mural painting in Mexico was the fruit of these viewpoints and is deemed ti be a part of popular educational policy supported by the government powerfully and a campaign focused on social communication and its role of art. The muralists who participated in drawing mural paintings attempted to interpret their history in the light of nation and people, to develop cultural legitimacy from the ancient Indio world, and to inspire self-confidence of their native traditional culture by the realistic mural style. In addition, the Mural painting in Mexico was an attempt to combine ideology and art and was settled down as an important position unprecedented in arts of the Third World in the World Art History beyond the nationalistic art. And, it had a great effect on the artists' world in U.S., which had been dull owing to the Depression in 1930's, much affected the surrounding countries and Asian countries.
Art is not only expression of composite experiences to realize individual feelings and social values but historical expression, whereas an artist is not an independent being who pursues the only pure aesthetics free from history or society but a being that expresses the objective world of society by constantly contacting with the real world. The Mural painting in Mexico resulted from the bitter periodic conditions and is deemed to be a fine example to show how art is changed into and expression as popular art by reflecting national and periodic demands. Mexico had been subjected to pressure and exploitation for three hundred years as a colony of Spain. Then, Mexican should shed their blood for their country in the war of independence, and, of course, it was the weak people that were injured and suffered from the war. It is a valuable lesson that made the people realize they are the subject of the period as Mexican by rising in arms courageously thought they had suffered from every oppressions and cultural and racial contempts. And, in revolutionary aspect, art is characterized to prove spiritual vitality of the people by providing static and poetic views for them, whereas the muralists in Mexico should be deemed to contribute to the light of two viewpoints; Mexican Revolution Party and contemporary aesthetic adventure. Artists and intellects were charged with a mission to lead the people spiritually in the socially and psychologically instable period and they should be obligatory on the mission. The Mural painting in Mexico was the fruit of these viewpoints and is deemed ti be a part of popular educational policy supported by the government powerfully and a campaign focused on social communication and its role of art. The muralists who participated in drawing mural paintings attempted to interpret their history in the light of nation and people, to develop cultural legitimacy from the ancient Indio world, and to inspire self-confidence of their native traditional culture by the realistic mural style. In addition, the Mural painting in Mexico was an attempt to combine ideology and art and was settled down as an important position unprecedented in arts of the Third World in the World Art History beyond the nationalistic art. And, it had a great effect on the artists' world in U.S., which had been dull owing to the Depression in 1930's, much affected the surrounding countries and Asian countries.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.