연속공정시스템에서의 사행은 제품의 품질을 저하시키는 주요한 요소 중의 하나이다. 따라서 정밀한 사행제어가 요구되며 이를 위해서는 사행거동에 대한 정확한 수학적 모델이 필수적이다. 본 연구에서는 가이더를 포함한 시스템에 대해 사행 모델을 정리하고, 기존의 수학적 모델[1]과 계측된 사행변위와 많은 오차가 나타나는 부분을 실험적으로 확인하였다. 따라서 기존의 수학적 모델의 한계를 극복하기 위해 시스템 규명(system identification) 기법을 이용하여 보다 정확한 수학적 모델을 실험적으로 구하였다. 한편, 기존의 사행제어기의 구조는 가이더 출측 롤러에서의 사행변위를 되먹임하는 ...
연속공정시스템에서의 사행은 제품의 품질을 저하시키는 주요한 요소 중의 하나이다. 따라서 정밀한 사행제어가 요구되며 이를 위해서는 사행거동에 대한 정확한 수학적 모델이 필수적이다. 본 연구에서는 가이더를 포함한 시스템에 대해 사행 모델을 정리하고, 기존의 수학적 모델[1]과 계측된 사행변위와 많은 오차가 나타나는 부분을 실험적으로 확인하였다. 따라서 기존의 수학적 모델의 한계를 극복하기 위해 시스템 규명(system identification) 기법을 이용하여 보다 정확한 수학적 모델을 실험적으로 구하였다. 한편, 기존의 사행제어기의 구조는 가이더 출측 롤러에서의 사행변위를 되먹임하는 PI제어기 구조로서 사행 외란에 대한 견실성이 떨어지는 단점을 가지고 있다. 따라서 본 연구에서는 시스템 규명 기법을 통해 얻은 수학적 모델을 통해 가이더 출측에서의 사행 외란을 예측하고, 예측된 사행 외란을 전향보상제어기를 이용하여 미리 보상함으로써 기존의 PI제어방식의 단점을 극복할 수 있는 사행제어를 구현하였다. 시뮬레이션과 실험을 통해 전향보상제어기를 포함한 사행제어기는 기존의 되먹임구조만을 가진 제어기보다 사행 외란 제거에 보다 높은 성능을 나타남을 확인하였다.
연속공정시스템에서의 사행은 제품의 품질을 저하시키는 주요한 요소 중의 하나이다. 따라서 정밀한 사행제어가 요구되며 이를 위해서는 사행거동에 대한 정확한 수학적 모델이 필수적이다. 본 연구에서는 가이더를 포함한 시스템에 대해 사행 모델을 정리하고, 기존의 수학적 모델[1]과 계측된 사행변위와 많은 오차가 나타나는 부분을 실험적으로 확인하였다. 따라서 기존의 수학적 모델의 한계를 극복하기 위해 시스템 규명(system identification) 기법을 이용하여 보다 정확한 수학적 모델을 실험적으로 구하였다. 한편, 기존의 사행제어기의 구조는 가이더 출측 롤러에서의 사행변위를 되먹임하는 PI제어기 구조로서 사행 외란에 대한 견실성이 떨어지는 단점을 가지고 있다. 따라서 본 연구에서는 시스템 규명 기법을 통해 얻은 수학적 모델을 통해 가이더 출측에서의 사행 외란을 예측하고, 예측된 사행 외란을 전향보상제어기를 이용하여 미리 보상함으로써 기존의 PI제어방식의 단점을 극복할 수 있는 사행제어를 구현하였다. 시뮬레이션과 실험을 통해 전향보상제어기를 포함한 사행제어기는 기존의 되먹임구조만을 가진 제어기보다 사행 외란 제거에 보다 높은 성능을 나타남을 확인하였다.
Based on the Shelton's model, many mathematical models have been developed to describe the dynamics of a moving web. Experimental results in this study showed that the existing model doesn't fully describe the characteristic of the lateral motion for typical operating conditions. An experimental mod...
Based on the Shelton's model, many mathematical models have been developed to describe the dynamics of a moving web. Experimental results in this study showed that the existing model doesn't fully describe the characteristic of the lateral motion for typical operating conditions. An experimental model was derived by means of system identification using a well-known Least Square Method, ARX model, to improve the prediction capability of the lateral motion. Commercial guidance system has proportional and integral control structure (PI control). It can't eliminate the effect of lateral disturbances efficiently which are transferred from upstream span, because a controller relying solely on feedback generates control action when an output measurement signal differs from reference value. But if a disturbance is deterministic, feedforward control structure offers simple and effective disturbance rejection performance. In this paper, the lateral displacement of a web at the upstream span which is measured by edge position sensor, and the identified model of lateral behavior for the span were used to estimate the effect on the lateral motion of a moving web at the exit span of guidance system. A feedforward controller was designed to reject the deterministic disturbance of lateral motion of a moving web. The disturbance rejection performance of the proposed controller was verified by computer simulation and laboratory level experiments. The results showed that the proposed feedforward scheme improved control performance in overcoming the dynamic disturbances.
Based on the Shelton's model, many mathematical models have been developed to describe the dynamics of a moving web. Experimental results in this study showed that the existing model doesn't fully describe the characteristic of the lateral motion for typical operating conditions. An experimental model was derived by means of system identification using a well-known Least Square Method, ARX model, to improve the prediction capability of the lateral motion. Commercial guidance system has proportional and integral control structure (PI control). It can't eliminate the effect of lateral disturbances efficiently which are transferred from upstream span, because a controller relying solely on feedback generates control action when an output measurement signal differs from reference value. But if a disturbance is deterministic, feedforward control structure offers simple and effective disturbance rejection performance. In this paper, the lateral displacement of a web at the upstream span which is measured by edge position sensor, and the identified model of lateral behavior for the span were used to estimate the effect on the lateral motion of a moving web at the exit span of guidance system. A feedforward controller was designed to reject the deterministic disturbance of lateral motion of a moving web. The disturbance rejection performance of the proposed controller was verified by computer simulation and laboratory level experiments. The results showed that the proposed feedforward scheme improved control performance in overcoming the dynamic disturbances.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.