Hardware-in-the-Loop Simulation 기법을 이용한 Traction Control System의 성능 평가 Performance Evaluation of Traction Control System using Hardware-in-the-Loop Simulation원문보기
TCS(Traction Control System)는 저 마찰 노면이나 비대칭 노면에서의 발진이나 가속 시 구동륜의 과도한 슬립을 방지하여 가속 성능 및 조종 안정성을 향상시키는 능동 안전 장치이다. 특히 미끄러운 경사면에서의 출발능력을 향상시키는 장치로서 멈춤과 출발이 빈번한 도심에서 노면이 미끄러운 경우 효과적인 것으로 알려져 있다. 1980년대 중반 이후부터 고급 차종을 중심으로 TCS의 장착이 시작되어 최근 보급이 확대되고 있다. 본 연구에서는 이러한 TCS 시스템의 성능평가를 위해 실제 차량의 브레이크라인, TCS ...
TCS(Traction Control System)는 저 마찰 노면이나 비대칭 노면에서의 발진이나 가속 시 구동륜의 과도한 슬립을 방지하여 가속 성능 및 조종 안정성을 향상시키는 능동 안전 장치이다. 특히 미끄러운 경사면에서의 출발능력을 향상시키는 장치로서 멈춤과 출발이 빈번한 도심에서 노면이 미끄러운 경우 효과적인 것으로 알려져 있다. 1980년대 중반 이후부터 고급 차종을 중심으로 TCS의 장착이 시작되어 최근 보급이 확대되고 있다. 본 연구에서는 이러한 TCS 시스템의 성능평가를 위해 실제 차량의 브레이크라인, TCS 모듈레이터, 7자유도 차량모델이 실시간 시뮬레이션 환경에 통합된 TCS를 위한 HILS 시스템을 구축하였으며 이를 이용하여 상용 BTCS 모듈레이터의 성능평가를 수행하였다.
TCS(Traction Control System)는 저 마찰 노면이나 비대칭 노면에서의 발진이나 가속 시 구동륜의 과도한 슬립을 방지하여 가속 성능 및 조종 안정성을 향상시키는 능동 안전 장치이다. 특히 미끄러운 경사면에서의 출발능력을 향상시키는 장치로서 멈춤과 출발이 빈번한 도심에서 노면이 미끄러운 경우 효과적인 것으로 알려져 있다. 1980년대 중반 이후부터 고급 차종을 중심으로 TCS의 장착이 시작되어 최근 보급이 확대되고 있다. 본 연구에서는 이러한 TCS 시스템의 성능평가를 위해 실제 차량의 브레이크라인, TCS 모듈레이터, 7자유도 차량모델이 실시간 시뮬레이션 환경에 통합된 TCS를 위한 HILS 시스템을 구축하였으며 이를 이용하여 상용 BTCS 모듈레이터의 성능평가를 수행하였다.
TCS(Traction Control System) is an active safety system for ground vehicles which improves vehicle’s drivability, steer-ability and stability by controlling slip of driven wheels on slippery roads. It has been known as case of effective thing that improves start ability of vehicle on a slippery road...
TCS(Traction Control System) is an active safety system for ground vehicles which improves vehicle’s drivability, steer-ability and stability by controlling slip of driven wheels on slippery roads. It has been known as case of effective thing that improves start ability of vehicle on a slippery road with slope. The TCS system first appeared in the market in mid 80s, only in high-class vehicles at that time, since then its market share has grown very rapidly due to its safety capability and reduced cost. Among many advantages of the TCS system, the most effective one has been to allow a vehicle to start easily on a slippery uphill road. In vehicle driving tests for evaluating performance of advanced vehicle control devices are often time-consuming, expensive, and not reproducible. Using hardware-in-the-loop simulation scheme, actual control devices can be easily tested in real time in a closed loop with a simulated vehicle. In this research, a TCS HILS system has been constructed for performance evaluation of commercial TCS modules. This system includes actual brake line, a commercial TCS module, 7-dof vehicle model, and these components are integrated in a closed loop for real-time simulation. In order to evaluate the performance of commercial TCS module, various tests for different situations were done base on the TCS HILS. It was shown that the test results showed good agreement with those that can be expected from real driving tests.
TCS(Traction Control System) is an active safety system for ground vehicles which improves vehicle’s drivability, steer-ability and stability by controlling slip of driven wheels on slippery roads. It has been known as case of effective thing that improves start ability of vehicle on a slippery road with slope. The TCS system first appeared in the market in mid 80s, only in high-class vehicles at that time, since then its market share has grown very rapidly due to its safety capability and reduced cost. Among many advantages of the TCS system, the most effective one has been to allow a vehicle to start easily on a slippery uphill road. In vehicle driving tests for evaluating performance of advanced vehicle control devices are often time-consuming, expensive, and not reproducible. Using hardware-in-the-loop simulation scheme, actual control devices can be easily tested in real time in a closed loop with a simulated vehicle. In this research, a TCS HILS system has been constructed for performance evaluation of commercial TCS modules. This system includes actual brake line, a commercial TCS module, 7-dof vehicle model, and these components are integrated in a closed loop for real-time simulation. In order to evaluate the performance of commercial TCS module, various tests for different situations were done base on the TCS HILS. It was shown that the test results showed good agreement with those that can be expected from real driving tests.
주제어
#Hardware-in-the-Loop Simulation기법 Traction Confrol System 성능평가
학위논문 정보
저자
曺永俊
학위수여기관
국민대학교 자동차공학전문대학원
학위구분
국내석사
학과
전자제어시스템
발행연도
2003
총페이지
vii, 46 p
키워드
Hardware-in-the-Loop Simulation기법 Traction Confrol System 성능평가
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