안톤 폰 베베른(Anton von Webern)의 Symphony Op.21은 음열을 바탕으로한 고전적 형식을 試圖함으로서 무조주의의 새로운 可能性을 입증하였다. 작품 Op.21은 1928년에 작곡되었으며 이 시기에 음열기법에 의한 가장 完熟한 작품을 남겼다. 다시 말하면 베베른의 지배적인 작곡의 기본원리인 經濟性과 극단의 集中性이 나타난다고 할 수 있다. 베베른 작품의 一般的인 특징은 불필요한 음들은 절대적으로 피하고 있고 일단 사용된 음들은 모두 目的을 지니고 있으며 절제적으로 음들을 사용하고 있다. 이 곡은 주제적인 발전을 ...
안톤 폰 베베른(Anton von Webern)의 Symphony Op.21은 음열을 바탕으로한 고전적 형식을 試圖함으로서 무조주의의 새로운 可能性을 입증하였다. 작품 Op.21은 1928년에 작곡되었으며 이 시기에 음열기법에 의한 가장 完熟한 작품을 남겼다. 다시 말하면 베베른의 지배적인 작곡의 기본원리인 經濟性과 극단의 集中性이 나타난다고 할 수 있다. 베베른 작품의 一般的인 특징은 불필요한 음들은 절대적으로 피하고 있고 일단 사용된 음들은 모두 目的을 지니고 있으며 절제적으로 음들을 사용하고 있다. 이 곡은 주제적인 발전을 거부한 12음 음악으로 전통과는 다른 구조를 보여준다. 이것은 전통에서 반 전통적인 형식을 추구하는 것이며 예술이란 낡은 것을 파괴하여 나타나는 새로운 직접성을 발견하고 창조하는 것이라는 명제와 일치하는 것이다. 그리고 構造的인 면에 있어서 가장 핵심적인 구성 원리가 대칭이며 그것이 작곡자인 베베른의 기본 의도가 아닌가 생각된다. 또한 그 기본 음열이 가지는 特殊性으로 인해 리듬, 음색, 다이나믹, 화성의 구성, 형식, 심지어는 강약에 이르기까지 대칭 구조는 응용되어지고 있다. 이러한 수평적, 수직적으로 대칭된 형태는 Op.21에서 여러 요소의 구조를 이루는 핵심이 되고 있다. 그리고 작품에 使用된 要素들은 농축되어 나타나고 있으며 작품의 길이도 대부분이 아주 짧다. 음악 요소들의 活動範圍가 集中되어 있으며 각 음의 의미가 대단히 중요하게 나타난다. 그의 음악은 세부적인 부분까지 귀를 기울여야 하는 集中力이 요구되고 있으며 그의 작품에서는 낭만주의 음악과 要素를 철저히 배제하고 있다. 이 Symphony는 18세기 초에 확립되었으며 빠르게 느리게 빠름의 3악장형식이었다. 베베른은 2악장을 채택함으로서 전체구조의 설정이 새로움을 보여준다. 제1악장에서는 Sonata 형식을 취하고 제2악장은 Thema & Variation 형식을 사용하여 고전과의 연관을 나타내고 있다. 이 작품은 고전적 형식, 기법 등을 토대로 한 가장 급진적인 현대적 작품이란 점에서 20세기를 대표하는 작품의 하나라고 결론지을 수 있다.
안톤 폰 베베른(Anton von Webern)의 Symphony Op.21은 음열을 바탕으로한 고전적 형식을 試圖함으로서 무조주의의 새로운 可能性을 입증하였다. 작품 Op.21은 1928년에 작곡되었으며 이 시기에 음열기법에 의한 가장 完熟한 작품을 남겼다. 다시 말하면 베베른의 지배적인 작곡의 기본원리인 經濟性과 극단의 集中性이 나타난다고 할 수 있다. 베베른 작품의 一般的인 특징은 불필요한 음들은 절대적으로 피하고 있고 일단 사용된 음들은 모두 目的을 지니고 있으며 절제적으로 음들을 사용하고 있다. 이 곡은 주제적인 발전을 거부한 12음 음악으로 전통과는 다른 구조를 보여준다. 이것은 전통에서 반 전통적인 형식을 추구하는 것이며 예술이란 낡은 것을 파괴하여 나타나는 새로운 직접성을 발견하고 창조하는 것이라는 명제와 일치하는 것이다. 그리고 構造的인 면에 있어서 가장 핵심적인 구성 원리가 대칭이며 그것이 작곡자인 베베른의 기본 의도가 아닌가 생각된다. 또한 그 기본 음열이 가지는 特殊性으로 인해 리듬, 음색, 다이나믹, 화성의 구성, 형식, 심지어는 강약에 이르기까지 대칭 구조는 응용되어지고 있다. 이러한 수평적, 수직적으로 대칭된 형태는 Op.21에서 여러 요소의 구조를 이루는 핵심이 되고 있다. 그리고 작품에 使用된 要素들은 농축되어 나타나고 있으며 작품의 길이도 대부분이 아주 짧다. 음악 요소들의 活動範圍가 集中되어 있으며 각 음의 의미가 대단히 중요하게 나타난다. 그의 음악은 세부적인 부분까지 귀를 기울여야 하는 集中力이 요구되고 있으며 그의 작품에서는 낭만주의 음악과 要素를 철저히 배제하고 있다. 이 Symphony는 18세기 초에 확립되었으며 빠르게 느리게 빠름의 3악장형식이었다. 베베른은 2악장을 채택함으로서 전체구조의 설정이 새로움을 보여준다. 제1악장에서는 Sonata 형식을 취하고 제2악장은 Thema & Variation 형식을 사용하여 고전과의 연관을 나타내고 있다. 이 작품은 고전적 형식, 기법 등을 토대로 한 가장 급진적인 현대적 작품이란 점에서 20세기를 대표하는 작품의 하나라고 결론지을 수 있다.
Anton von Webern's symphony op.21 trying to classical form based on the melody line, established the possibility of twelve-moteism. The work op.21 was composed in 1982 and it was the most perfect works during that period. so Anton Webern's symphony shows the economical efficient and the extreme conc...
Anton von Webern's symphony op.21 trying to classical form based on the melody line, established the possibility of twelve-moteism. The work op.21 was composed in 1982 and it was the most perfect works during that period. so Anton Webern's symphony shows the economical efficient and the extreme concentration which is the main principle of his composition. The characteristics Anton Webern's symphony was that he didn't use any unnecessary tone. Each tone has its goal and is economic in the use of tone. This symphony developed in twelve-tone method as opposed to thematic development. It differs from the traditional structure. It seeks the change from tradition to no-traditional from just like art always seeks the new style by destroying the old one. The main principle of his composition was symmetry. This was the musician Anton Webern's intention. The symmetrical composition is ectended in rhythm, timbre, dynamic, chord structure, from, artichlation by particularity melody line. The characteristic of symmetry both in horizontal and vertical dspect became the core of op.21. The elements of works was condensed and was mostly short. Also, the ramge of elements is centered and every tone was very important. Thas, it needs the concentration for us to hear He never used romantic musical quality. This symphony is composed in the firest half of 18 century in fast-slow-fast with three movement. Webern only used two movement structure, and this developed the new structure. First movement was in sonata form and second movement used thematic variation showing the relation to classical period. In conclusion the symphony op.21 the most radical composition based on classical form and technique, was a master work in 20the century.
Anton von Webern's symphony op.21 trying to classical form based on the melody line, established the possibility of twelve-moteism. The work op.21 was composed in 1982 and it was the most perfect works during that period. so Anton Webern's symphony shows the economical efficient and the extreme concentration which is the main principle of his composition. The characteristics Anton Webern's symphony was that he didn't use any unnecessary tone. Each tone has its goal and is economic in the use of tone. This symphony developed in twelve-tone method as opposed to thematic development. It differs from the traditional structure. It seeks the change from tradition to no-traditional from just like art always seeks the new style by destroying the old one. The main principle of his composition was symmetry. This was the musician Anton Webern's intention. The symmetrical composition is ectended in rhythm, timbre, dynamic, chord structure, from, artichlation by particularity melody line. The characteristic of symmetry both in horizontal and vertical dspect became the core of op.21. The elements of works was condensed and was mostly short. Also, the ramge of elements is centered and every tone was very important. Thas, it needs the concentration for us to hear He never used romantic musical quality. This symphony is composed in the firest half of 18 century in fast-slow-fast with three movement. Webern only used two movement structure, and this developed the new structure. First movement was in sonata form and second movement used thematic variation showing the relation to classical period. In conclusion the symphony op.21 the most radical composition based on classical form and technique, was a master work in 20the century.
주제어
#Anton von Webbern(1883-1945) 交響曲 의 제2樂章 音樂學科
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.