오늘날 압축기는 성능면에서 많은 발전을 이루었으나, 진동과 소음면에선 기구가 복잡하고, 기계 구조물 자체에 진동과 소음원이 다수 존재하여 그에 대한 방지 대책이 미흡한 실정이다. 그러나, 기구부의 동특성에 대한 이해를 통해서 진동과 소음에 대한 체계적인 현상 파악을 한다면 그 대책을 수립할 수 있을 것이다. 본 연구에서는 왕복동 압축기에 대하여 기구부를 강체로, 스프링을 유연체로 모델링하여 DADS로 해석을 실시하였다. 각 강체들과 스프링 유연체는 조인트로 연결하였으며, ...
오늘날 압축기는 성능면에서 많은 발전을 이루었으나, 진동과 소음면에선 기구가 복잡하고, 기계 구조물 자체에 진동과 소음원이 다수 존재하여 그에 대한 방지 대책이 미흡한 실정이다. 그러나, 기구부의 동특성에 대한 이해를 통해서 진동과 소음에 대한 체계적인 현상 파악을 한다면 그 대책을 수립할 수 있을 것이다. 본 연구에서는 왕복동 압축기에 대하여 기구부를 강체로, 스프링을 유연체로 모델링하여 DADS로 해석을 실시하였다. 각 강체들과 스프링 유연체는 조인트로 연결하였으며, 샤프트에 모터 토크를, 피스톤에 압력 데이터를 입력하였다. 이와 같이 모델링 된 기본 모델을 기준으로 하여 옵셋, 커넥팅 로드, 편심의 변화를 통해 파라메터가 압축기의 진동에 미치는 영향을 분석하였으며, 웨이트밸런스는 재설계 후 제작하여 실험을 통해 압축기의 내부 진동 변화를 검토하였다. 이와 같은 분석 데이터는 향후 왕복동 압축기의 설계에 있어 진동 저감 대책을 수립하는데 도움이 될 것으로 사료된다.
오늘날 압축기는 성능면에서 많은 발전을 이루었으나, 진동과 소음면에선 기구가 복잡하고, 기계 구조물 자체에 진동과 소음원이 다수 존재하여 그에 대한 방지 대책이 미흡한 실정이다. 그러나, 기구부의 동특성에 대한 이해를 통해서 진동과 소음에 대한 체계적인 현상 파악을 한다면 그 대책을 수립할 수 있을 것이다. 본 연구에서는 왕복동 압축기에 대하여 기구부를 강체로, 스프링을 유연체로 모델링하여 DADS로 해석을 실시하였다. 각 강체들과 스프링 유연체는 조인트로 연결하였으며, 샤프트에 모터 토크를, 피스톤에 압력 데이터를 입력하였다. 이와 같이 모델링 된 기본 모델을 기준으로 하여 옵셋, 커넥팅 로드, 편심의 변화를 통해 파라메터가 압축기의 진동에 미치는 영향을 분석하였으며, 웨이트 밸런스는 재설계 후 제작하여 실험을 통해 압축기의 내부 진동 변화를 검토하였다. 이와 같은 분석 데이터는 향후 왕복동 압축기의 설계에 있어 진동 저감 대책을 수립하는데 도움이 될 것으로 사료된다.
Today, although there have been high technical developments of a compressor in the respect of its capacity, it has been so hard to develop it in the respect of vibration and noise because mechanical structure of it has originally numerous vibration and noise. However, if we can grasp the point of sy...
Today, although there have been high technical developments of a compressor in the respect of its capacity, it has been so hard to develop it in the respect of vibration and noise because mechanical structure of it has originally numerous vibration and noise. However, if we can grasp the point of systematic phenomena of vibration and noise through the understanding of dynamic characteristics in mechanical equipment, it may be possible to consider countermeasures. In this study about a reciprocal compressor, the part of its machinery is modeled as rigid body, and the part of its spring is modeled as flexible body, and then they are analyzed by DADS. Each rigid body and spring are connected with joints. Torque of a motor is applied to shaft, and pressure is applied to a piston so that a compressor can be revolved. Based on this modeling, influence of a compressor's vibration is analyzed through changes of offset, connecting rod and crank radius. In the case of weight balance, it is produced after re-design, and then changes of vibration of a compressor's inside are checked through experiments. These analysis data may help set measures of reducing vibration of a reciprocal compressor.
Today, although there have been high technical developments of a compressor in the respect of its capacity, it has been so hard to develop it in the respect of vibration and noise because mechanical structure of it has originally numerous vibration and noise. However, if we can grasp the point of systematic phenomena of vibration and noise through the understanding of dynamic characteristics in mechanical equipment, it may be possible to consider countermeasures. In this study about a reciprocal compressor, the part of its machinery is modeled as rigid body, and the part of its spring is modeled as flexible body, and then they are analyzed by DADS. Each rigid body and spring are connected with joints. Torque of a motor is applied to shaft, and pressure is applied to a piston so that a compressor can be revolved. Based on this modeling, influence of a compressor's vibration is analyzed through changes of offset, connecting rod and crank radius. In the case of weight balance, it is produced after re-design, and then changes of vibration of a compressor's inside are checked through experiments. These analysis data may help set measures of reducing vibration of a reciprocal compressor.
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