Program annotation : J. S. Bach Italian concerto BWV 971, L. van. Beethoven 32 Variations in c minor, R. Schumann Sonata in g minor op.22, B. Bartók Suite op.14원문보기
본 논문은 본인의 석사 과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach Italian Concerto BWV 971, L. van. Beethoven의 32 Variations in c minor, R. Schumann Sonata g minor Op.22, B. Bartók Suite Op.14의 작곡가와 작품에 대해 알아본 내용이다. J. S. Bach Italian Concerto BWV 971는 이중건반을 가진 Cembalo를 ...
본 논문은 본인의 석사 과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach Italian Concerto BWV 971, L. van. Beethoven의 32 Variations in c minor, R. Schumann Sonata g minor Op.22, B. Bartók Suite Op.14의 작곡가와 작품에 대해 알아본 내용이다. J. S. Bach Italian Concerto BWV 971는 이중건반을 가진 Cembalo를 위해 쓰여진 것이 분명한 걸작품으로 오르간 주자, 교향곡 작곡가, 협주곡 형식의 대가로서의 바하를 보여준다. 이 곡은 3악장 구성으로 Baroque Concerto형식의 전형인 ''fast-slow-fast''의 형식을 취한다.L. van. Beethoven의 32Variations in c minor는 바로크시대의 샤콘느(chaconne) 의 요소가 잘 내포되어 있으며 각 변주의 요소는 주제와 통일적인 관계를 갖고 있다.R. Schumann Sonata in g minor Op.22는 낭만적 특성을 갖는 Schumann의 여러 작품들과는 달리 고전적인 형식을 바탕으로 한 4악장의 소나타이다. 훌륭한 리드미컬한 추진력과 자연스러움을 지닌 1악장, 서정적인 아름다움을 지닌 2악장, 발랄한 2마디 리듬의 scherzo 3악장과 규격적인 리듬의 구성이 끊임없이 진행되는 4악장으로 구성되어 있다.B. Bartók Suite Op.14는 1916년 2월에 작곡된 4악장으로 구성된 조곡이다. 이 곡은 온음음계의 사용과 많은 지속음, 빠르고 불규칙한 ostinato의 사용이 두드러지며, 2도와 7도, 증음정의 사용과 불규칙한 accent의 사용, 타악기적인 요소 등 여러 특징이 나타나서 Bartók이 피아노 작품에서 사용한 그만의 독특한 음악적 언어를 잘 느낄 수 있는, 오늘날까지 상당히 애호 받고 있는 작품이다.
본 논문은 본인의 석사 과정 졸업연주 프로그램인 J. S. Bach Italian Concerto BWV 971, L. van. Beethoven의 32 Variations in c minor, R. Schumann Sonata g minor Op.22, B. Bartók Suite Op.14의 작곡가와 작품에 대해 알아본 내용이다. J. S. Bach Italian Concerto BWV 971는 이중건반을 가진 Cembalo를 위해 쓰여진 것이 분명한 걸작품으로 오르간 주자, 교향곡 작곡가, 협주곡 형식의 대가로서의 바하를 보여준다. 이 곡은 3악장 구성으로 Baroque Concerto형식의 전형인 ''fast-slow-fast''의 형식을 취한다.L. van. Beethoven의 32Variations in c minor는 바로크시대의 샤콘느(chaconne) 의 요소가 잘 내포되어 있으며 각 변주의 요소는 주제와 통일적인 관계를 갖고 있다.R. Schumann Sonata in g minor Op.22는 낭만적 특성을 갖는 Schumann의 여러 작품들과는 달리 고전적인 형식을 바탕으로 한 4악장의 소나타이다. 훌륭한 리드미컬한 추진력과 자연스러움을 지닌 1악장, 서정적인 아름다움을 지닌 2악장, 발랄한 2마디 리듬의 scherzo 3악장과 규격적인 리듬의 구성이 끊임없이 진행되는 4악장으로 구성되어 있다.B. Bartók Suite Op.14는 1916년 2월에 작곡된 4악장으로 구성된 조곡이다. 이 곡은 온음음계의 사용과 많은 지속음, 빠르고 불규칙한 ostinato의 사용이 두드러지며, 2도와 7도, 증음정의 사용과 불규칙한 accent의 사용, 타악기적인 요소 등 여러 특징이 나타나서 Bartók이 피아노 작품에서 사용한 그만의 독특한 음악적 언어를 잘 느낄 수 있는, 오늘날까지 상당히 애호 받고 있는 작품이다.
This thesis explored composers and their works such as J. S. Bach''s Italian Concerto called BWV 971, L. van. Beethoven''s 32 Variations in c minor, R. Schumann''s Sonata g minor Op.22, and B. Bartók''s Suite Op.14, which were the programs that I played to complete the master''s course. First...
This thesis explored composers and their works such as J. S. Bach''s Italian Concerto called BWV 971, L. van. Beethoven''s 32 Variations in c minor, R. Schumann''s Sonata g minor Op.22, and B. Bartók''s Suite Op.14, which were the programs that I played to complete the master''s course. First, J. S. Bach''s BWV971 was clearly written for a cembalo with a double keyboard. This masterpiece presents him as a player of organ, a composer of symphony and a master in the form of concerto. This tune is composed of three movements and takes the form of ''fast-slow-fast'', the typical one of a baroque concerto. Secondly, L. van. Beethoven''s 32 Variations in c minor contains the elements of chaconne in the baroque times and the elements of each variation have unified relation with the theme. Thirdly, unlike his various works with romantic characteristics, R. Schumann''s Sonata in g minor Op.22 is a sonata with four movements based on classical forms. It is composed of 1st Movement with fine, rhythmical propelling force and naturalness, 2nd Movement with lyrical beauty, 3rd Movement of Scherzo with two bars of lively rhythms, and 4th Movement with incessantly regular rhythms.Finally, B. Bartók''s Suite Op.14 consists of four movements, which was composed in February, 1916. This is characterized by use of the whole-note scale, many continuant sounds and use of rapid, irregular ostinato. With various characteristics such as degrees 2 and 7, uses of augmented interval and irregular accent, and the elements like a percussion instrument, it enables us to feel the musical language that he used in his works of piano, which has been loved by many.
This thesis explored composers and their works such as J. S. Bach''s Italian Concerto called BWV 971, L. van. Beethoven''s 32 Variations in c minor, R. Schumann''s Sonata g minor Op.22, and B. Bartók''s Suite Op.14, which were the programs that I played to complete the master''s course. First, J. S. Bach''s BWV971 was clearly written for a cembalo with a double keyboard. This masterpiece presents him as a player of organ, a composer of symphony and a master in the form of concerto. This tune is composed of three movements and takes the form of ''fast-slow-fast'', the typical one of a baroque concerto. Secondly, L. van. Beethoven''s 32 Variations in c minor contains the elements of chaconne in the baroque times and the elements of each variation have unified relation with the theme. Thirdly, unlike his various works with romantic characteristics, R. Schumann''s Sonata in g minor Op.22 is a sonata with four movements based on classical forms. It is composed of 1st Movement with fine, rhythmical propelling force and naturalness, 2nd Movement with lyrical beauty, 3rd Movement of Scherzo with two bars of lively rhythms, and 4th Movement with incessantly regular rhythms.Finally, B. Bartók''s Suite Op.14 consists of four movements, which was composed in February, 1916. This is characterized by use of the whole-note scale, many continuant sounds and use of rapid, irregular ostinato. With various characteristics such as degrees 2 and 7, uses of augmented interval and irregular accent, and the elements like a percussion instrument, it enables us to feel the musical language that he used in his works of piano, which has been loved by many.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.