21세기는 생명공학 시대이다. 생명공학은 급속도로 발전하고 있으며 지금 이 순간에도 세계 각지에서 많은 연구와 그 결과물이 나오고 있다. 실제 유전자 조작 작물들은 현재 식품으로 유통 판매까지 되고 있는 실정이다. 뿐만 아니라 유전자 조작과 복제에 의해 동식물들이 태어나고 있다. (이들은 동물에 인간 유전자 삽입, 식물에 동물 유전자 삽입과 같은 자연현상에서는 절대 일어날 수 없는 인위적 결과물들이다.) 생명공학은 미래에 있어 희망이냐 재앙이냐 하는 상반된 물음에 놓여 있다. 하지만 생명공학으로 만들어진 생명체에 대한 안정성은 불확실한 상태이다. 그리고 이 생명체들이 어떻게 기존의 지구 생명체와 반응하고 지구 생태계에 어떤 영향을 줄 것인지는 누구도 명확하게 답을 할 수 없을 것이다. 생명공학의 결과물들은 산업시대의 핵, 석유오염물 보다 더 심각한 생명체 오염물이 되는 것이다. 생명공학의 위험성에 관해 일반 대중은 무관심하며, 얼마나 심각한지를 깨닫지 못하고 있다. 생명공학은 매우 빠른 속도로 발전하고 있다. 이는 위험을 막을 수 있는 시간 또한 빠른 속도로 줄고 있음을 뜻한다. 하지만 눈앞의 문제점을 제기할 수 있는 기회는 아직 남아 있다고 생각한다. 이 연구자는 생명공학을 생명체와 환경에 심각한 재앙으로 규정하고자 한다. 생명공학의 부정적 입장에서 유전자 조작과 생명체 복제에 관하여 조형적으로 깊이 생각해보고 표현하고자 하였다. 이를 통해 일반대중에게 공감대가 형성되어 생명체의 존재와 존엄성을 다시 생각하는 계기가 되길 바라며, 유전자 조작 반대 운동에 도움이 되었으면 한다. 제작 작품은 대부분 사실적으로 묘사된 두 개의 사물이 결합된 형태로 되어 있다. 여기서 사실적 묘사는 일상생활에서 쉽게 볼 수 있는 사물들로, 보는 사람으로 하여금 쉽고 빠르게 인식하기 위해서이다. 그리고 두 사물의 결합은 초현실적 결합으로 현실에서는 이루어지기 힘든, 현실을 넘어서는 결합이다. 이는 호기심 유발과 정신적 충격을 주기 위한 방법으로 이용하였다. 제작 방법은 ...
21세기는 생명공학 시대이다. 생명공학은 급속도로 발전하고 있으며 지금 이 순간에도 세계 각지에서 많은 연구와 그 결과물이 나오고 있다. 실제 유전자 조작 작물들은 현재 식품으로 유통 판매까지 되고 있는 실정이다. 뿐만 아니라 유전자 조작과 복제에 의해 동식물들이 태어나고 있다. (이들은 동물에 인간 유전자 삽입, 식물에 동물 유전자 삽입과 같은 자연현상에서는 절대 일어날 수 없는 인위적 결과물들이다.) 생명공학은 미래에 있어 희망이냐 재앙이냐 하는 상반된 물음에 놓여 있다. 하지만 생명공학으로 만들어진 생명체에 대한 안정성은 불확실한 상태이다. 그리고 이 생명체들이 어떻게 기존의 지구 생명체와 반응하고 지구 생태계에 어떤 영향을 줄 것인지는 누구도 명확하게 답을 할 수 없을 것이다. 생명공학의 결과물들은 산업시대의 핵, 석유오염물 보다 더 심각한 생명체 오염물이 되는 것이다. 생명공학의 위험성에 관해 일반 대중은 무관심하며, 얼마나 심각한지를 깨닫지 못하고 있다. 생명공학은 매우 빠른 속도로 발전하고 있다. 이는 위험을 막을 수 있는 시간 또한 빠른 속도로 줄고 있음을 뜻한다. 하지만 눈앞의 문제점을 제기할 수 있는 기회는 아직 남아 있다고 생각한다. 이 연구자는 생명공학을 생명체와 환경에 심각한 재앙으로 규정하고자 한다. 생명공학의 부정적 입장에서 유전자 조작과 생명체 복제에 관하여 조형적으로 깊이 생각해보고 표현하고자 하였다. 이를 통해 일반대중에게 공감대가 형성되어 생명체의 존재와 존엄성을 다시 생각하는 계기가 되길 바라며, 유전자 조작 반대 운동에 도움이 되었으면 한다. 제작 작품은 대부분 사실적으로 묘사된 두 개의 사물이 결합된 형태로 되어 있다. 여기서 사실적 묘사는 일상생활에서 쉽게 볼 수 있는 사물들로, 보는 사람으로 하여금 쉽고 빠르게 인식하기 위해서이다. 그리고 두 사물의 결합은 초현실적 결합으로 현실에서는 이루어지기 힘든, 현실을 넘어서는 결합이다. 이는 호기심 유발과 정신적 충격을 주기 위한 방법으로 이용하였다. 제작 방법은 주조기법을 응용하여 복제 느낌 형성과 사물의 세밀한 묘사를 하는데 활용하였다. 재료에 있어서 금속과 함께 수지, 에폭시, 실리콘과 같은 타재료를 활용하여 표현의 폭을 넓혀 보았다.
21세기는 생명공학 시대이다. 생명공학은 급속도로 발전하고 있으며 지금 이 순간에도 세계 각지에서 많은 연구와 그 결과물이 나오고 있다. 실제 유전자 조작 작물들은 현재 식품으로 유통 판매까지 되고 있는 실정이다. 뿐만 아니라 유전자 조작과 복제에 의해 동식물들이 태어나고 있다. (이들은 동물에 인간 유전자 삽입, 식물에 동물 유전자 삽입과 같은 자연현상에서는 절대 일어날 수 없는 인위적 결과물들이다.) 생명공학은 미래에 있어 희망이냐 재앙이냐 하는 상반된 물음에 놓여 있다. 하지만 생명공학으로 만들어진 생명체에 대한 안정성은 불확실한 상태이다. 그리고 이 생명체들이 어떻게 기존의 지구 생명체와 반응하고 지구 생태계에 어떤 영향을 줄 것인지는 누구도 명확하게 답을 할 수 없을 것이다. 생명공학의 결과물들은 산업시대의 핵, 석유오염물 보다 더 심각한 생명체 오염물이 되는 것이다. 생명공학의 위험성에 관해 일반 대중은 무관심하며, 얼마나 심각한지를 깨닫지 못하고 있다. 생명공학은 매우 빠른 속도로 발전하고 있다. 이는 위험을 막을 수 있는 시간 또한 빠른 속도로 줄고 있음을 뜻한다. 하지만 눈앞의 문제점을 제기할 수 있는 기회는 아직 남아 있다고 생각한다. 이 연구자는 생명공학을 생명체와 환경에 심각한 재앙으로 규정하고자 한다. 생명공학의 부정적 입장에서 유전자 조작과 생명체 복제에 관하여 조형적으로 깊이 생각해보고 표현하고자 하였다. 이를 통해 일반대중에게 공감대가 형성되어 생명체의 존재와 존엄성을 다시 생각하는 계기가 되길 바라며, 유전자 조작 반대 운동에 도움이 되었으면 한다. 제작 작품은 대부분 사실적으로 묘사된 두 개의 사물이 결합된 형태로 되어 있다. 여기서 사실적 묘사는 일상생활에서 쉽게 볼 수 있는 사물들로, 보는 사람으로 하여금 쉽고 빠르게 인식하기 위해서이다. 그리고 두 사물의 결합은 초현실적 결합으로 현실에서는 이루어지기 힘든, 현실을 넘어서는 결합이다. 이는 호기심 유발과 정신적 충격을 주기 위한 방법으로 이용하였다. 제작 방법은 주조기법을 응용하여 복제 느낌 형성과 사물의 세밀한 묘사를 하는데 활용하였다. 재료에 있어서 금속과 함께 수지, 에폭시, 실리콘과 같은 타재료를 활용하여 표현의 폭을 넓혀 보았다.
21 century is the time of biotechnology, which develops rapidly with new studies and researches being announced all around the world. However many genetically modified foods are in market and even all kinds of animals are being recreated by genetic engineering due to climate of mistrust. These kinds...
21 century is the time of biotechnology, which develops rapidly with new studies and researches being announced all around the world. However many genetically modified foods are in market and even all kinds of animals are being recreated by genetic engineering due to climate of mistrust. These kinds of behaviors are being proceeded by artificially inserting human genes inside the animals, animal genes inside the plants, which would never be allowed in the phenomena of nature. These issues of biotechnology is being questioned whether it is hopeful or a disaster to our future, and looks of it seems secure enough on the surface, yet extremely unstable and undefined as to how more effective the causes would react to existing living creatures. Consequences of biotechnology create more serious contaminated living creatures than industrial nuclear and oil contamination, which we not only waste the fact that these are fatally dangerous but also the consideration is out of our systems. To prevent these consequences from ruling over such little time is allowed, however things are not too pessimistic about proposing the issues. This study presents the prescription of disaster how new biotechnology is influentially effecting our environment, and certain issues are formatively expressed as to genetic modifications and cloning as the negative position. Through this proposition I hope to provide an opportunity to reconsider and appreciate the living existence and dignity that we are oblivious of. Hopefully a sense of common sympathy could arouse many people, and be supportive to any campaign against the cloning and genetic engineering. Mostly the works are combined with two different objects, and realistically depicted parts are found objects, which can easily be seen anywhere so they could be recognized by heart. The two combinations are surrealistically presented in order to induce the mental percussion and to express such discourses, castings of genetic engineering-like forms have been adopted to give snapshot effect with addition of epoxy, silicon, resin, and plastics.
21 century is the time of biotechnology, which develops rapidly with new studies and researches being announced all around the world. However many genetically modified foods are in market and even all kinds of animals are being recreated by genetic engineering due to climate of mistrust. These kinds of behaviors are being proceeded by artificially inserting human genes inside the animals, animal genes inside the plants, which would never be allowed in the phenomena of nature. These issues of biotechnology is being questioned whether it is hopeful or a disaster to our future, and looks of it seems secure enough on the surface, yet extremely unstable and undefined as to how more effective the causes would react to existing living creatures. Consequences of biotechnology create more serious contaminated living creatures than industrial nuclear and oil contamination, which we not only waste the fact that these are fatally dangerous but also the consideration is out of our systems. To prevent these consequences from ruling over such little time is allowed, however things are not too pessimistic about proposing the issues. This study presents the prescription of disaster how new biotechnology is influentially effecting our environment, and certain issues are formatively expressed as to genetic modifications and cloning as the negative position. Through this proposition I hope to provide an opportunity to reconsider and appreciate the living existence and dignity that we are oblivious of. Hopefully a sense of common sympathy could arouse many people, and be supportive to any campaign against the cloning and genetic engineering. Mostly the works are combined with two different objects, and realistically depicted parts are found objects, which can easily be seen anywhere so they could be recognized by heart. The two combinations are surrealistically presented in order to induce the mental percussion and to express such discourses, castings of genetic engineering-like forms have been adopted to give snapshot effect with addition of epoxy, silicon, resin, and plastics.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.