전기철도에서 많이 사용하는 교류급전방식은 직류에 비해서 고압이다. 교류회로에 발생하는 고장은 큰 고장전류를 흐르게 되어 다른 시스템에 고장을 발생시킬 수 있다. 고장전류를 발생시키는 고장으로는 변전소 내 및 급전회로에의 단락 및 지락이 있다. 고장전류가 큰 특 고압이기 때문에, 순시에 검출하여 고장을 제거할 필요가 있다. 변전소 내 보호 ...
전기철도에서 많이 사용하는 교류급전방식은 직류에 비해서 고압이다. 교류회로에 발생하는 고장은 큰 고장전류를 흐르게 되어 다른 시스템에 고장을 발생시킬 수 있다. 고장전류를 발생시키는 고장으로는 변전소 내 및 급전회로에의 단락 및 지락이 있다. 고장전류가 큰 특 고압이기 때문에, 순시에 검출하여 고장을 제거할 필요가 있다. 변전소 내 보호 계전기을 통하여 고장을 검출함과 동시에, 전차선로에도 보호가 용이하도록 회로를 구성하도록 하여야 한다. 보호시스템의 역할은 시스템에서 고장 점의 검지와 분리, 연결된 시스템으로의 확대방지, 정상적으로 작동이 되어야 하며, 대부분 고장은 자가 치료 돼서 시스템이 원래 상태로 되돌아 가야하며, 보호시스템이 비정상적으로 작동되지 않도록 정상과 비정상 상태를 분명하게 구분할 수 있어야 한다. 최근에는 전기 차의 고속화에 더불어 부하전력의 증가와 전력회생을 하는 전기차를 사용하고 있기 때문에 고장전류와 부하전류 간의 커다란 차이가 없어, 고도한 보호시스템이 필요하게 된다. 고도의 보호시스템을 구현하기위해서는 알고리즘 개발이 우선시 되어야한다. 본 논문에서는 기존의 단순 기능 형 보호계전기를 통합한 컴퓨터의 이용이 가능한 알고리즘을 제안하였다.
전기철도에서 많이 사용하는 교류급전방식은 직류에 비해서 고압이다. 교류회로에 발생하는 고장은 큰 고장전류를 흐르게 되어 다른 시스템에 고장을 발생시킬 수 있다. 고장전류를 발생시키는 고장으로는 변전소 내 및 급전회로에의 단락 및 지락이 있다. 고장전류가 큰 특 고압이기 때문에, 순시에 검출하여 고장을 제거할 필요가 있다. 변전소 내 보호 계전기을 통하여 고장을 검출함과 동시에, 전차선로에도 보호가 용이하도록 회로를 구성하도록 하여야 한다. 보호시스템의 역할은 시스템에서 고장 점의 검지와 분리, 연결된 시스템으로의 확대방지, 정상적으로 작동이 되어야 하며, 대부분 고장은 자가 치료 돼서 시스템이 원래 상태로 되돌아 가야하며, 보호시스템이 비정상적으로 작동되지 않도록 정상과 비정상 상태를 분명하게 구분할 수 있어야 한다. 최근에는 전기 차의 고속화에 더불어 부하전력의 증가와 전력회생을 하는 전기차를 사용하고 있기 때문에 고장전류와 부하전류 간의 커다란 차이가 없어, 고도한 보호시스템이 필요하게 된다. 고도의 보호시스템을 구현하기위해서는 알고리즘 개발이 우선시 되어야한다. 본 논문에서는 기존의 단순 기능 형 보호계전기를 통합한 컴퓨터의 이용이 가능한 알고리즘을 제안하였다.
An AC Feeing system which is one of the most often used systems in electrified railway, contains more high voltage than DC feeding system. Fault resulting on AC circuit can collapse other railway system due to large fault current flows. Fault of flowing fault current consist of short and ground faul...
An AC Feeing system which is one of the most often used systems in electrified railway, contains more high voltage than DC feeding system. Fault resulting on AC circuit can collapse other railway system due to large fault current flows. Fault of flowing fault current consist of short and ground fault on feeding circuit in a Substation. Due to large fault current as a result of extra high voltage, it is necessary to delete falut current for catching fault current instanously. If fault points founded by protective relay in a Substation simultaneously, it is necessary to compose a circuit for easily protection in catenary. The protective system in traction system play a role of deteching and isolating of fault points, preventing spread fault current from connected system, operating normally, and most of fault so self-treatment that system returns normal situation, it is must be discriminated between normal and abnormal situation definely, in order for operate protective system abnormally. Recently, the load increasement and new regenerative systems of electicfied railway system make it a difficult to distinguish between the load current and fault current, it is necessary to accurate protective system. In order to realize advanced protective system, first of all it is necessary to develop algorithm. in this paper, it is proposed intelligent algorithm that is possible using computer with integrated for the existing simple function protective relay
An AC Feeing system which is one of the most often used systems in electrified railway, contains more high voltage than DC feeding system. Fault resulting on AC circuit can collapse other railway system due to large fault current flows. Fault of flowing fault current consist of short and ground fault on feeding circuit in a Substation. Due to large fault current as a result of extra high voltage, it is necessary to delete falut current for catching fault current instanously. If fault points founded by protective relay in a Substation simultaneously, it is necessary to compose a circuit for easily protection in catenary. The protective system in traction system play a role of deteching and isolating of fault points, preventing spread fault current from connected system, operating normally, and most of fault so self-treatment that system returns normal situation, it is must be discriminated between normal and abnormal situation definely, in order for operate protective system abnormally. Recently, the load increasement and new regenerative systems of electicfied railway system make it a difficult to distinguish between the load current and fault current, it is necessary to accurate protective system. In order to realize advanced protective system, first of all it is necessary to develop algorithm. in this paper, it is proposed intelligent algorithm that is possible using computer with integrated for the existing simple function protective relay
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