본 논문에서는 컴퓨터 그래픽(3D MAX)을 이용한 5가지의 객체 생성과 이들의 객체를 융합시켜 움직이는 동영상으로 200프레임의 컨텐츠를 제작하였다. 입체감형성을 위한 방법으로 양안시차를 이용한 최적의 양안거리를 65mm로 결정하여 각각의 카메라에 적용시켜 8개의 관찰자를 Arc-view로 표현하였다. 또한, Arc-이동에 따른 view를 관찰자의 얼굴 영역추출과 얼굴의 특징을 이용하여 얼굴 추적을 하고 이를 위치 점에 적용시켜 3차원 입체 영상을 디스플레이 하기 위한 방법으로 얼굴 추적 시스템(face tracking syst...
본 논문에서는 컴퓨터 그래픽(3D MAX)을 이용한 5가지의 객체 생성과 이들의 객체를 융합시켜 움직이는 동영상으로 200프레임의 컨텐츠를 제작하였다. 입체감형성을 위한 방법으로 양안시차를 이용한 최적의 양안거리를 65mm로 결정하여 각각의 카메라에 적용시켜 8개의 관찰자를 Arc-view로 표현하였다. 또한, Arc-이동에 따른 view를 관찰자의 얼굴 영역추출과 얼굴의 특징을 이용하여 얼굴 추적을 하고 이를 위치 점에 적용시켜 3차원 입체 영상을 디스플레이 하기 위한 방법으로 얼굴 추적 시스템(face tracking system)을 이용하였다. 실험 결과, 입체감을 느끼는 정도에 있어서 그래픽 상의 입체감은 실사와는 다르게 입체감 형성이 떨어지는 것을 알 수 있었다. 또한 양안거리 결정에 있어서는 사람마다 입체의 깊이 감을 느낄 수 있는 정도의 차이가 있었고, 양안거리의 기본 범위에서 크게 벗어나거나 미치지 못할 경우에는 눈의 혼란스러움과 피로감을 느낄 수 있었다. 디스플레이 하기 위한 방법으로 사용된 얼굴 추적 시스템을 이용한 3차원 입체 영상 컨텐츠는 2D와는 다른 실재감 있고 자연스러운 3차원 입체 동영상을 관찰할 수 있었다.
본 논문에서는 컴퓨터 그래픽(3D MAX)을 이용한 5가지의 객체 생성과 이들의 객체를 융합시켜 움직이는 동영상으로 200프레임의 컨텐츠를 제작하였다. 입체감형성을 위한 방법으로 양안시차를 이용한 최적의 양안거리를 65mm로 결정하여 각각의 카메라에 적용시켜 8개의 관찰자를 Arc-view로 표현하였다. 또한, Arc-이동에 따른 view를 관찰자의 얼굴 영역추출과 얼굴의 특징을 이용하여 얼굴 추적을 하고 이를 위치 점에 적용시켜 3차원 입체 영상을 디스플레이 하기 위한 방법으로 얼굴 추적 시스템(face tracking system)을 이용하였다. 실험 결과, 입체감을 느끼는 정도에 있어서 그래픽 상의 입체감은 실사와는 다르게 입체감 형성이 떨어지는 것을 알 수 있었다. 또한 양안거리 결정에 있어서는 사람마다 입체의 깊이 감을 느낄 수 있는 정도의 차이가 있었고, 양안거리의 기본 범위에서 크게 벗어나거나 미치지 못할 경우에는 눈의 혼란스러움과 피로감을 느낄 수 있었다. 디스플레이 하기 위한 방법으로 사용된 얼굴 추적 시스템을 이용한 3차원 입체 영상 컨텐츠는 2D와는 다른 실재감 있고 자연스러운 3차원 입체 동영상을 관찰할 수 있었다.
In this study, the contents of moving picture were manufactured by using the method of computer graphics. Firstly, five types of objects were produced and fused into two hundred frames of moving images. In this step. the graphic software of 3D MAX was employed. In order to achieve 3-dimensional imag...
In this study, the contents of moving picture were manufactured by using the method of computer graphics. Firstly, five types of objects were produced and fused into two hundred frames of moving images. In this step. the graphic software of 3D MAX was employed. In order to achieve 3-dimensional image, the method of stereoscopic disparity was employed to determine the inter-pupillary distance The determined distance of 65 mm was applied to eight cameras, and the images from each camera were expressed with 'Arc-view'. The 'view's were observed against shift of 'Arc' and the outline of face was traced considering the characteristics of face. The face tracking system was utilized in order to display the 3-dimensional image. From the results of experiments to evaluate the 3-D effect, it was found that the 3-D effects achieved by computer graphics are deteriorated in comparison with the real image. The observation of determination of the inter-pupillary distance indicated that there is the high difference in sensibility of 3-D effect between the viewers. When the inter-pupillary distance is much more or less than the nominal range, the view's eyesight feels giddy and tired. By using the face tracking system, the contents of 3-D moving images could be achieved, realistic and natural in comparison with the conventional 2-D images.
In this study, the contents of moving picture were manufactured by using the method of computer graphics. Firstly, five types of objects were produced and fused into two hundred frames of moving images. In this step. the graphic software of 3D MAX was employed. In order to achieve 3-dimensional image, the method of stereoscopic disparity was employed to determine the inter-pupillary distance The determined distance of 65 mm was applied to eight cameras, and the images from each camera were expressed with 'Arc-view'. The 'view's were observed against shift of 'Arc' and the outline of face was traced considering the characteristics of face. The face tracking system was utilized in order to display the 3-dimensional image. From the results of experiments to evaluate the 3-D effect, it was found that the 3-D effects achieved by computer graphics are deteriorated in comparison with the real image. The observation of determination of the inter-pupillary distance indicated that there is the high difference in sensibility of 3-D effect between the viewers. When the inter-pupillary distance is much more or less than the nominal range, the view's eyesight feels giddy and tired. By using the face tracking system, the contents of 3-D moving images could be achieved, realistic and natural in comparison with the conventional 2-D images.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.