본 연구의 목적은 복잡하고 실제적인 학습과제에 따라 이에 대한 다양한 해결 방법을 모색하는 것이다. 그러기 위해서 문제를 해결하는 데 필요한 정보와 자료를 교환하고 학습자간의 충분한 토의와 의견수렴이 필요하다. 웹기반 협동학습 모형을 통해 교실수업에서 제한적이던 학습자간 상호작용을 보다 촉진시킬 수 있고, 상호 작용을 통해 학습자들로 하여금 인지적 발달 과정과 사회적·정의적 발달 과정을 경험할 수 있으며, 문제해결능력을 신장할 수 있다.수학의 ...
본 연구의 목적은 복잡하고 실제적인 학습과제에 따라 이에 대한 다양한 해결 방법을 모색하는 것이다. 그러기 위해서 문제를 해결하는 데 필요한 정보와 자료를 교환하고 학습자간의 충분한 토의와 의견수렴이 필요하다. 웹기반 협동학습 모형을 통해 교실수업에서 제한적이던 학습자간 상호작용을 보다 촉진시킬 수 있고, 상호 작용을 통해 학습자들로 하여금 인지적 발달 과정과 사회적·정의적 발달 과정을 경험할 수 있으며, 문제해결능력을 신장할 수 있다.수학의 많은 개념과 이론을 모두 협동학습을 통해 학습하기는 어려울 것이다. 그러나 협동학습이 가능한 몇몇 단원에서는 수학 학습 지도에서도 상호작용과 상호협력을 통해 협동성과 책임감을 기를 수 있는 기회를 제공할 수 있을 것으로 본다. 웹기반 협동학습 모형 적용을 계속 시행해 나감으로써 학생들은 의견교환과 조정을 통해 문제 상황을 해결해 나갈 수 있으며, 더 나아가 스스로 문제 상황에 능동적이며 긍정적으로 대처하는 능력이 배양되어 향후 지속적인 웹기반 협동학습에 참여할 경우 더 많은 긍정적인 학습능력이 배양될 것이라 생각된다.
본 연구의 목적은 복잡하고 실제적인 학습과제에 따라 이에 대한 다양한 해결 방법을 모색하는 것이다. 그러기 위해서 문제를 해결하는 데 필요한 정보와 자료를 교환하고 학습자간의 충분한 토의와 의견수렴이 필요하다. 웹기반 협동학습 모형을 통해 교실수업에서 제한적이던 학습자간 상호작용을 보다 촉진시킬 수 있고, 상호 작용을 통해 학습자들로 하여금 인지적 발달 과정과 사회적·정의적 발달 과정을 경험할 수 있으며, 문제해결능력을 신장할 수 있다.수학의 많은 개념과 이론을 모두 협동학습을 통해 학습하기는 어려울 것이다. 그러나 협동학습이 가능한 몇몇 단원에서는 수학 학습 지도에서도 상호작용과 상호협력을 통해 협동성과 책임감을 기를 수 있는 기회를 제공할 수 있을 것으로 본다. 웹기반 협동학습 모형 적용을 계속 시행해 나감으로써 학생들은 의견교환과 조정을 통해 문제 상황을 해결해 나갈 수 있으며, 더 나아가 스스로 문제 상황에 능동적이며 긍정적으로 대처하는 능력이 배양되어 향후 지속적인 웹기반 협동학습에 참여할 경우 더 많은 긍정적인 학습능력이 배양될 것이라 생각된다.
The objective of this paper is to find various solutions for complicated and practical tasks. To do so, followings are needed : exchanging of information and data needed to solve the problems, sufficient discussion and choice of opinions between learners. By applying web-based cooperative learning m...
The objective of this paper is to find various solutions for complicated and practical tasks. To do so, followings are needed : exchanging of information and data needed to solve the problems, sufficient discussion and choice of opinions between learners. By applying web-based cooperative learning model, interaction among learners which was restricted in class can be facilitated and learners can not only experience cognitive development process, social, affective development steps, but also develop their problem solving ability.It would be difficult to learn all of concepts and principles in mathematics through the cooperative learning. But in some parts where cooperative learning is available, the model can offer an opportunity to grow cooperation and responsibility through interaction and collaboration.Learners can solve problems while exchanging and adjusting various opinions by applying web-based cooperative model. Furthermore, they can cultivate their ability to cope with problems in active and positive view. In case learners continue to join more web-based cooperative model, more positive learning ability would be cultivated.
The objective of this paper is to find various solutions for complicated and practical tasks. To do so, followings are needed : exchanging of information and data needed to solve the problems, sufficient discussion and choice of opinions between learners. By applying web-based cooperative learning model, interaction among learners which was restricted in class can be facilitated and learners can not only experience cognitive development process, social, affective development steps, but also develop their problem solving ability.It would be difficult to learn all of concepts and principles in mathematics through the cooperative learning. But in some parts where cooperative learning is available, the model can offer an opportunity to grow cooperation and responsibility through interaction and collaboration.Learners can solve problems while exchanging and adjusting various opinions by applying web-based cooperative model. Furthermore, they can cultivate their ability to cope with problems in active and positive view. In case learners continue to join more web-based cooperative model, more positive learning ability would be cultivated.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.