목관악기는 매우 오랜 역사를 지니고 있으며, 역사적 변천과 함께 악기의 구조와 재료가 개량되고 발전되었다. 그에 따라 연주 기술도 함께 발전하여 오늘날과 같은 목관 악기의 매혹적인 음색에 의한 완벽한 기술 향상이 이루어진 것이다. 그리고 악기가 변천함에 따라 리드의 모양과 악기 제작 재료들도 함께 변하고 있다. 점점 악기가 개량화 됨에 의해 악기의 구멍의 크기가 변하고, 그 좁아지는 구멍 크기에 따라 리드의 폭도 공기의 진동하는 폭에 맞추어서 점점 변화하는 리드를 요구하고 있다. 목관 악기 중에서 플룻을 제외한 오보에, 클라리넷,...
목관악기는 매우 오랜 역사를 지니고 있으며, 역사적 변천과 함께 악기의 구조와 재료가 개량되고 발전되었다. 그에 따라 연주 기술도 함께 발전하여 오늘날과 같은 목관 악기의 매혹적인 음색에 의한 완벽한 기술 향상이 이루어진 것이다. 그리고 악기가 변천함에 따라 리드의 모양과 악기 제작 재료들도 함께 변하고 있다. 점점 악기가 개량화 됨에 의해 악기의 구멍의 크기가 변하고, 그 좁아지는 구멍 크기에 따라 리드의 폭도 공기의 진동하는 폭에 맞추어서 점점 변화하는 리드를 요구하고 있다. 목관 악기 중에서 플룻을 제외한 오보에, 클라리넷, 바순은 사용하는 리드가 연주 효과에 지대한 영향을 미친다. 리드 악기는 싱글리드 악기와 더블리드 악기의 두 가지로 분류하는데, 싱글리드 악기로는 클라리넷, 색소폰 등이 있고, 더블리드 악기는 오보에, 잉글리시 혼, 바순, 더블 바순 등이 있다. 리드의 상태는 음질, 음색, 음정과 연주 기술에까지 많은 영향을 주기 때문에 목관 악기 연주자들은 리드를 선택하고 다듬는 일을 매우 중요하게 생각한다. 이 논문에서는 더블리드 악기 중에서 오보에와 바순의 리드에 대해서 좀 더 심도 있게 연구하고자 한다. 악기 연주에 필요한 여러 가지 중요한 요소가 있지만, 리드 제작은 어느 무엇보다도 중요한 부분을 차지하고 있다. 리드는 악기 연주를 위해 수시로 제작되어야 하며, 그러기 위해서는 폭넓은 지식과 경험이 요구되어진다. 리드 제작은 매우 어렵고 까다로운 작업이며, 연주자의 주법, 엠버셔, 호흡, 유연성, 톤 그리고 신체 구조에 따라 차이를 두어야 한다. 필자는 먼저 오보에와 바순의 악기 변천을 고찰하고 효과적인 연주에 지대한 영향을 미치는 리드 제작에 관하여 상세히 다루었다. 리드 제작에 필요한 재료와 도구를 알아보고, 리드 깎는 방법에 관해 구체적으로 연구하였다. 특히 오보에 리드의 경우에는 유럽형 리드와 미국형 리드로 분류하여 그 제작 과정을 살펴보았다
목관악기는 매우 오랜 역사를 지니고 있으며, 역사적 변천과 함께 악기의 구조와 재료가 개량되고 발전되었다. 그에 따라 연주 기술도 함께 발전하여 오늘날과 같은 목관 악기의 매혹적인 음색에 의한 완벽한 기술 향상이 이루어진 것이다. 그리고 악기가 변천함에 따라 리드의 모양과 악기 제작 재료들도 함께 변하고 있다. 점점 악기가 개량화 됨에 의해 악기의 구멍의 크기가 변하고, 그 좁아지는 구멍 크기에 따라 리드의 폭도 공기의 진동하는 폭에 맞추어서 점점 변화하는 리드를 요구하고 있다. 목관 악기 중에서 플룻을 제외한 오보에, 클라리넷, 바순은 사용하는 리드가 연주 효과에 지대한 영향을 미친다. 리드 악기는 싱글리드 악기와 더블리드 악기의 두 가지로 분류하는데, 싱글리드 악기로는 클라리넷, 색소폰 등이 있고, 더블리드 악기는 오보에, 잉글리시 혼, 바순, 더블 바순 등이 있다. 리드의 상태는 음질, 음색, 음정과 연주 기술에까지 많은 영향을 주기 때문에 목관 악기 연주자들은 리드를 선택하고 다듬는 일을 매우 중요하게 생각한다. 이 논문에서는 더블리드 악기 중에서 오보에와 바순의 리드에 대해서 좀 더 심도 있게 연구하고자 한다. 악기 연주에 필요한 여러 가지 중요한 요소가 있지만, 리드 제작은 어느 무엇보다도 중요한 부분을 차지하고 있다. 리드는 악기 연주를 위해 수시로 제작되어야 하며, 그러기 위해서는 폭넓은 지식과 경험이 요구되어진다. 리드 제작은 매우 어렵고 까다로운 작업이며, 연주자의 주법, 엠버셔, 호흡, 유연성, 톤 그리고 신체 구조에 따라 차이를 두어야 한다. 필자는 먼저 오보에와 바순의 악기 변천을 고찰하고 효과적인 연주에 지대한 영향을 미치는 리드 제작에 관하여 상세히 다루었다. 리드 제작에 필요한 재료와 도구를 알아보고, 리드 깎는 방법에 관해 구체적으로 연구하였다. 특히 오보에 리드의 경우에는 유럽형 리드와 미국형 리드로 분류하여 그 제작 과정을 살펴보았다
The Woodwind has very long history and through the history it has been developed the structure and the material of the instrument. This is to allow the playing techniques to be developed, and the Woodwind to form much improved techniques with orphic sound, today. Along the development the shape of t...
The Woodwind has very long history and through the history it has been developed the structure and the material of the instrument. This is to allow the playing techniques to be developed, and the Woodwind to form much improved techniques with orphic sound, today. Along the development the shape of the reed and the materials has changed. As the Woodwind transformed, it reduced the size of a hole on the instrument, and nowadays it requires smaller width of a reed to harmonize with the vibration of air in the instrument. Except Flute, player's performance with Oboe, Clarinet, and Bassoon can be affected by the condition of the reed seriously. Because the condition of the reed controls timbre, an interval, and even the technique of a player, the woodwind players consider trimming reed very importantly. Reed that widely spread today is mostly made out of "a cane" which is a thin and boarded stem part of a plant called Arundo Donax. This grass is 4 to 5 meter long and the finest cane is grown in the Var region of France near the Mediterranean. Well-prepared material to make a good reed is a cane that has been grown for 5 to 8 years. These canes have a upright and strong fibroid material that fits well to make a good reed. Picked cane suppose to be dried for 2 years so that it can be a well-prepared material. Among these, thick cane become a reed of Clarinet and Saxophone, and thin cane become a reed of Oboe and Bassoon. Reed instruments divide into two classes. One is single reed instrument that has Clarinet and Saxophone in it, and the other is double reed instrument that has Oboe, English horn, Bassoon, and double Bassoon. in it. This dissertation is more focused on double reed, and Oboe and Bassoon. in depth. There are many important factors when one is playing an instrument. reed making is the most essential factor among them. For reed needs to be made on occasion(for at least two months), it requires fluent knowledge and experience. Making a reed is very hard and complicated work. So this dissertation will mostly focus on "reed making," even though there are variables such as articulation, embouchure, breathing, flexibility, and tone color. The study mainly deals with generalized information on history and a procedure of reed making.
The Woodwind has very long history and through the history it has been developed the structure and the material of the instrument. This is to allow the playing techniques to be developed, and the Woodwind to form much improved techniques with orphic sound, today. Along the development the shape of the reed and the materials has changed. As the Woodwind transformed, it reduced the size of a hole on the instrument, and nowadays it requires smaller width of a reed to harmonize with the vibration of air in the instrument. Except Flute, player's performance with Oboe, Clarinet, and Bassoon can be affected by the condition of the reed seriously. Because the condition of the reed controls timbre, an interval, and even the technique of a player, the woodwind players consider trimming reed very importantly. Reed that widely spread today is mostly made out of "a cane" which is a thin and boarded stem part of a plant called Arundo Donax. This grass is 4 to 5 meter long and the finest cane is grown in the Var region of France near the Mediterranean. Well-prepared material to make a good reed is a cane that has been grown for 5 to 8 years. These canes have a upright and strong fibroid material that fits well to make a good reed. Picked cane suppose to be dried for 2 years so that it can be a well-prepared material. Among these, thick cane become a reed of Clarinet and Saxophone, and thin cane become a reed of Oboe and Bassoon. Reed instruments divide into two classes. One is single reed instrument that has Clarinet and Saxophone in it, and the other is double reed instrument that has Oboe, English horn, Bassoon, and double Bassoon. in it. This dissertation is more focused on double reed, and Oboe and Bassoon. in depth. There are many important factors when one is playing an instrument. reed making is the most essential factor among them. For reed needs to be made on occasion(for at least two months), it requires fluent knowledge and experience. Making a reed is very hard and complicated work. So this dissertation will mostly focus on "reed making," even though there are variables such as articulation, embouchure, breathing, flexibility, and tone color. The study mainly deals with generalized information on history and a procedure of reed making.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.