집시의 기원에 대한 자료는 정확한 것이 없지만, 이미 유럽 특히 동유럽에서는 집시들의 정착과 유랑이 오래되었으며, 그들이 정착했던 국가들 안에 있는 문화와 음악은 그들만의 독특한 문화와 음악으로 재창조하였다. 특히 동유럽 국가 중 헝가리에서는, 20세기 헝가리 작곡가 바르톡(Bela Bartok, 1881-1945)과 코다이(Zoltan Kodaly, 1882-1967)에 의해 그 둘의 구별이 분명해지기 이전, 민속음악과 집시음악을 동일시하는 착각을 불러일으켰는데, 그것이 오히려 두 음악이 서로 영향을 주고받으며 발전하게 하는 동...
집시의 기원에 대한 자료는 정확한 것이 없지만, 이미 유럽 특히 동유럽에서는 집시들의 정착과 유랑이 오래되었으며, 그들이 정착했던 국가들 안에 있는 문화와 음악은 그들만의 독특한 문화와 음악으로 재창조하였다. 특히 동유럽 국가 중 헝가리에서는, 20세기 헝가리 작곡가 바르톡(Bela Bartok, 1881-1945)과 코다이(Zoltan Kodaly, 1882-1967)에 의해 그 둘의 구별이 분명해지기 이전, 민속음악과 집시음악을 동일시하는 착각을 불러일으켰는데, 그것이 오히려 두 음악이 서로 영향을 주고받으며 발전하게 하는 동기가 되었던 것으로 생각된다. 그러므로 헝가리의 민속음악과 집시음악은 서로 비슷한 특징을 가지고 있는데, 공통된 것은 헝가리 언어에서 오는 첫 음에 강세, 빠르고 느린 템포의 사용을 들 수 있으며, 민속음악은 5음음계와 선법, 5도 간격의 도약 진행, 집시음악은 집시음계, 하향 선율 구조, 당김음의 사용 등의 특징이 있다. 19세기 작곡가였던 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)는 집시 바이올리니스트 레메니(Eduard Reményi, 1828-1898)를 통해 이러한 민속음악과 집시음악에 관심을 가지게 되면서 그것들을 소재로 삼아 여러 장르의 곡을 작곡하였는데, 그 중 에서 그러한 특징들이 두드러지게 나타난다. 브람스는 집시의 생활이 잘 표현된 가사에 걸맞는 음악에 그 만의 작곡기법으로 집시음악의 세계를 한층 더 넓혀 나가게 된다. 이 곡은 민속음악과 집시음악의 특징으로 전반에 걸쳐 2/4박자의 빠른 템포로 진행되다가 제7곡에서는 느린 템포로, 다시 제8곡에서 빠르게 진행되며 당김음 리듬, 부점리듬의 사용, 도약진행, 하향선율구조, 집시음계를 사용하였고 또한 그의 음악의 특징인 화려한 색채의 화성을 사용, 짧은 전주와 후주의 도입 등을 적절히 조화시켰다.
집시의 기원에 대한 자료는 정확한 것이 없지만, 이미 유럽 특히 동유럽에서는 집시들의 정착과 유랑이 오래되었으며, 그들이 정착했던 국가들 안에 있는 문화와 음악은 그들만의 독특한 문화와 음악으로 재창조하였다. 특히 동유럽 국가 중 헝가리에서는, 20세기 헝가리 작곡가 바르톡(Bela Bartok, 1881-1945)과 코다이(Zoltan Kodaly, 1882-1967)에 의해 그 둘의 구별이 분명해지기 이전, 민속음악과 집시음악을 동일시하는 착각을 불러일으켰는데, 그것이 오히려 두 음악이 서로 영향을 주고받으며 발전하게 하는 동기가 되었던 것으로 생각된다. 그러므로 헝가리의 민속음악과 집시음악은 서로 비슷한 특징을 가지고 있는데, 공통된 것은 헝가리 언어에서 오는 첫 음에 강세, 빠르고 느린 템포의 사용을 들 수 있으며, 민속음악은 5음음계와 선법, 5도 간격의 도약 진행, 집시음악은 집시음계, 하향 선율 구조, 당김음의 사용 등의 특징이 있다. 19세기 작곡가였던 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)는 집시 바이올리니스트 레메니(Eduard Reményi, 1828-1898)를 통해 이러한 민속음악과 집시음악에 관심을 가지게 되면서 그것들을 소재로 삼아 여러 장르의 곡을 작곡하였는데, 그 중 에서 그러한 특징들이 두드러지게 나타난다. 브람스는 집시의 생활이 잘 표현된 가사에 걸맞는 음악에 그 만의 작곡기법으로 집시음악의 세계를 한층 더 넓혀 나가게 된다. 이 곡은 민속음악과 집시음악의 특징으로 전반에 걸쳐 2/4박자의 빠른 템포로 진행되다가 제7곡에서는 느린 템포로, 다시 제8곡에서 빠르게 진행되며 당김음 리듬, 부점리듬의 사용, 도약진행, 하향선율구조, 집시음계를 사용하였고 또한 그의 음악의 특징인 화려한 색채의 화성을 사용, 짧은 전주와 후주의 도입 등을 적절히 조화시켰다.
There is no correct data on the origin of Gypsy, but already in Europe and especially in Eastern Europe, Gypsies' settlement and wandering have been long, and the culture and music in countries where they had settled down, were recreated into their own unique culture and music. In particular, in Hun...
There is no correct data on the origin of Gypsy, but already in Europe and especially in Eastern Europe, Gypsies' settlement and wandering have been long, and the culture and music in countries where they had settled down, were recreated into their own unique culture and music. In particular, in Hungary out of the Eastern Europe, before the distinction between the two came to be apparent by Bela Bartok (1881-1945) and Zoltan Kodaly (1882-1967) who are Hungarian composers in the 20th century, it was evoked an illusion that identifies folk music with Gypsy music, and that, rather, it is thought, became the motivation that allows two of music to influence each other and to develop. Hence, as the folk music and Gypsy music in Hungary have mutually similar characteristics, what is common involves the use of the accent on the first tone coming from Hungarian language and of the fast and slow tempo, and there are characteristics in folk music with the 5th musical scale and mode and the jumping advance by the interval of 5°, and in Gypsy music with the use of Gypsy musical scale, the declining melodic structure, and Syncopation. As Johannes Brahms (1833-1897), who was a composer in the 19th century, came to have an interest in such folk music and Gypsy music through Eduard Reményi (1828-1898), who is a Gypsy violinist, he composed several genres of musical pieces by having them as materials, and those characteristics are remarkably represented in among them. Brahms comes to proceed with further broadening the world of Gypsy music, with his own composition technique together with music in line with the words of a song that were well expressed Gypsy's life. With characteristics of folk music and Gypsy music, this musical composition is progressed with fast tempo of 2/4 time over the first half, with slow tempo in the 7th composition, and again fast in the 8th composition, was used Syncopation rhythm, dotted rhythm, jumping advance, declining melodic structure, and Gypsy musical scale, and also, was used the harmony of brilliant color, which is his musical characteristic, thus he properly harmonized the introduction of the short prelude and postlude.
There is no correct data on the origin of Gypsy, but already in Europe and especially in Eastern Europe, Gypsies' settlement and wandering have been long, and the culture and music in countries where they had settled down, were recreated into their own unique culture and music. In particular, in Hungary out of the Eastern Europe, before the distinction between the two came to be apparent by Bela Bartok (1881-1945) and Zoltan Kodaly (1882-1967) who are Hungarian composers in the 20th century, it was evoked an illusion that identifies folk music with Gypsy music, and that, rather, it is thought, became the motivation that allows two of music to influence each other and to develop. Hence, as the folk music and Gypsy music in Hungary have mutually similar characteristics, what is common involves the use of the accent on the first tone coming from Hungarian language and of the fast and slow tempo, and there are characteristics in folk music with the 5th musical scale and mode and the jumping advance by the interval of 5°, and in Gypsy music with the use of Gypsy musical scale, the declining melodic structure, and Syncopation. As Johannes Brahms (1833-1897), who was a composer in the 19th century, came to have an interest in such folk music and Gypsy music through Eduard Reményi (1828-1898), who is a Gypsy violinist, he composed several genres of musical pieces by having them as materials, and those characteristics are remarkably represented in among them. Brahms comes to proceed with further broadening the world of Gypsy music, with his own composition technique together with music in line with the words of a song that were well expressed Gypsy's life. With characteristics of folk music and Gypsy music, this musical composition is progressed with fast tempo of 2/4 time over the first half, with slow tempo in the 7th composition, and again fast in the 8th composition, was used Syncopation rhythm, dotted rhythm, jumping advance, declining melodic structure, and Gypsy musical scale, and also, was used the harmony of brilliant color, which is his musical characteristic, thus he properly harmonized the introduction of the short prelude and postlude.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.