잡지는 현존하는 시대의 문화나 사회상, 트렌드 등을 파악할 수 있는 종합 커뮤니케이션의 한 분야이기 때문에 독자층들에게 미치는 영향은 매우 크다고 볼 수 있다.
전문화된 사회 속에서 잡지 또한 전문화되고 세분화되어 있으며 다양한 욕구를 가진 독자들 또한 자신에게 맞는 잡지를 찾고 있다. 때문에 현재 전문화되고 세분화된 사회 속에서 효율적인 커뮤니케이션 기능을 하기 위해서 잡지는 그 층의 인구학적, 지역적, 사회적, 심리적 방법욕구와 필요에 맞추어서 레이아웃을 해야 한다.
이에 본 연구 2장에서는 독자층이 어느 사회계층에 속하는지 어떤 특징을 가진 집단인지를 알고 레이아웃을 해야 하는 이유와 이 논문의 주 독자인 여성의 일반적인 특징에 관한 연구를 문헌 등을 통해서 알아보았다. 20~30대 여성은 레이아웃 표현에 있어서도 다른 잡지와 차별화해야 하고, 기본적으로는 여성들에게 어필하는 색채, 문자, 비주얼, 레이아웃, 흐름 등을 고려해 디자인해야 한다. 사회적으로는 경제활동이 활발해지면서 여성의 위치가 향상되었고, 그 결과 여성의 경제활동이 소비행위에 얼마나 영향을 미치는지를 알아본다.
3장에서는 레이아웃에 관한 이론을 서술하고 있다. 톤은 무엇이며 톤을 어떻게 인지하는지, 이 논문에서의 톤은 무엇을 의미하는지 알아본다. 또한 레이아웃의 의미와 레이아웃의 구성요소, 그리고 문자는 뜻을 전달하는 언어전달력을 지닐 뿐만 아니라 그림의 역할도 한다는 것에 대해 알아본다. 레이아웃과 ...
잡지는 현존하는 시대의 문화나 사회상, 트렌드 등을 파악할 수 있는 종합 커뮤니케이션의 한 분야이기 때문에 독자층들에게 미치는 영향은 매우 크다고 볼 수 있다.
전문화된 사회 속에서 잡지 또한 전문화되고 세분화되어 있으며 다양한 욕구를 가진 독자들 또한 자신에게 맞는 잡지를 찾고 있다. 때문에 현재 전문화되고 세분화된 사회 속에서 효율적인 커뮤니케이션 기능을 하기 위해서 잡지는 그 층의 인구학적, 지역적, 사회적, 심리적 방법욕구와 필요에 맞추어서 레이아웃을 해야 한다.
이에 본 연구 2장에서는 독자층이 어느 사회계층에 속하는지 어떤 특징을 가진 집단인지를 알고 레이아웃을 해야 하는 이유와 이 논문의 주 독자인 여성의 일반적인 특징에 관한 연구를 문헌 등을 통해서 알아보았다. 20~30대 여성은 레이아웃 표현에 있어서도 다른 잡지와 차별화해야 하고, 기본적으로는 여성들에게 어필하는 색채, 문자, 비주얼, 레이아웃, 흐름 등을 고려해 디자인해야 한다. 사회적으로는 경제활동이 활발해지면서 여성의 위치가 향상되었고, 그 결과 여성의 경제활동이 소비행위에 얼마나 영향을 미치는지를 알아본다.
3장에서는 레이아웃에 관한 이론을 서술하고 있다. 톤은 무엇이며 톤을 어떻게 인지하는지, 이 논문에서의 톤은 무엇을 의미하는지 알아본다. 또한 레이아웃의 의미와 레이아웃의 구성요소, 그리고 문자는 뜻을 전달하는 언어전달력을 지닐 뿐만 아니라 그림의 역할도 한다는 것에 대해 알아본다. 레이아웃과 시지각 에서는 시각의 역할을 이해하고 레이아웃을 하면 보다 효과적으로 할 수 있다는 점을 강조했다.
4장에서는 잡지의 레이아웃을 흑백명암단계에 의한 면으로 분류하는 톤 작업을 했다. 사진, 문자, 그래프 등을 그림으로 해석하고 흑백명암단계 의한 면으로 분류해서 레이아웃의 흐름을 전체적으로 잘 볼 수 있게 하였다.
ⅸ 5장에서는 흑백명암단계에 의한 면으로 구성된 200개의 레이아웃 중에서 여성 디자이너 전문가 3명이 선택한 15개의 레이아웃을 가지고 여성들이 선호하는 레이아웃을 조사했으며 선호도가 높은 5개의 레이아웃을 취 하였다.
6장에서는 선호도가 높은 5개의 레이아웃을 작품으로 제작하였고, 게슈탈트 이론 중에서 유사성과 근접성, 그리고 케페스에 의한 에너지이론으로 작품을 설명했다.
ⅹ 7장에서는 잡지의 사진, 헤드라인, 본문, 문자, 상호 등 모두를 흑백명암단계에 의한 면으로 구성해서 전체적인 균형을 한 눈에 파악할 수 있는 톤으로 레이아웃을 해석하는 레이아웃의 한 방법을 제시하였다.
잡지는 현존하는 시대의 문화나 사회상, 트렌드 등을 파악할 수 있는 종합 커뮤니케이션의 한 분야이기 때문에 독자층들에게 미치는 영향은 매우 크다고 볼 수 있다.
전문화된 사회 속에서 잡지 또한 전문화되고 세분화되어 있으며 다양한 욕구를 가진 독자들 또한 자신에게 맞는 잡지를 찾고 있다. 때문에 현재 전문화되고 세분화된 사회 속에서 효율적인 커뮤니케이션 기능을 하기 위해서 잡지는 그 층의 인구학적, 지역적, 사회적, 심리적 방법욕구와 필요에 맞추어서 레이아웃을 해야 한다.
이에 본 연구 2장에서는 독자층이 어느 사회계층에 속하는지 어떤 특징을 가진 집단인지를 알고 레이아웃을 해야 하는 이유와 이 논문의 주 독자인 여성의 일반적인 특징에 관한 연구를 문헌 등을 통해서 알아보았다. 20~30대 여성은 레이아웃 표현에 있어서도 다른 잡지와 차별화해야 하고, 기본적으로는 여성들에게 어필하는 색채, 문자, 비주얼, 레이아웃, 흐름 등을 고려해 디자인해야 한다. 사회적으로는 경제활동이 활발해지면서 여성의 위치가 향상되었고, 그 결과 여성의 경제활동이 소비행위에 얼마나 영향을 미치는지를 알아본다.
3장에서는 레이아웃에 관한 이론을 서술하고 있다. 톤은 무엇이며 톤을 어떻게 인지하는지, 이 논문에서의 톤은 무엇을 의미하는지 알아본다. 또한 레이아웃의 의미와 레이아웃의 구성요소, 그리고 문자는 뜻을 전달하는 언어전달력을 지닐 뿐만 아니라 그림의 역할도 한다는 것에 대해 알아본다. 레이아웃과 시지각 에서는 시각의 역할을 이해하고 레이아웃을 하면 보다 효과적으로 할 수 있다는 점을 강조했다.
4장에서는 잡지의 레이아웃을 흑백명암단계에 의한 면으로 분류하는 톤 작업을 했다. 사진, 문자, 그래프 등을 그림으로 해석하고 흑백명암단계 의한 면으로 분류해서 레이아웃의 흐름을 전체적으로 잘 볼 수 있게 하였다.
ⅸ 5장에서는 흑백명암단계에 의한 면으로 구성된 200개의 레이아웃 중에서 여성 디자이너 전문가 3명이 선택한 15개의 레이아웃을 가지고 여성들이 선호하는 레이아웃을 조사했으며 선호도가 높은 5개의 레이아웃을 취 하였다.
6장에서는 선호도가 높은 5개의 레이아웃을 작품으로 제작하였고, 게슈탈트 이론 중에서 유사성과 근접성, 그리고 케페스에 의한 에너지이론으로 작품을 설명했다.
ⅹ 7장에서는 잡지의 사진, 헤드라인, 본문, 문자, 상호 등 모두를 흑백명암단계에 의한 면으로 구성해서 전체적인 균형을 한 눈에 파악할 수 있는 톤으로 레이아웃을 해석하는 레이아웃의 한 방법을 제시하였다.
Magazines have very big influence on readers, since they are in the field of total communication that contains contemporary cultures, social phases, and trends.
While magazines also have been specialized and specified in accordance with specialized society, readers, who have various desires also, ha...
Magazines have very big influence on readers, since they are in the field of total communication that contains contemporary cultures, social phases, and trends.
While magazines also have been specialized and specified in accordance with specialized society, readers, who have various desires also, have been finding right magazines for them. Thus in order to function as efficient communicators in specialized and specified society, the layouts of magazines should be arranged on the basis of demographical, regional, social, and psychological desires and needs.
In chapter 2, this study asserted the layouts of magazines should be differentiate, since women and men disagreed biologically, psychologically. Also it researched the reasons why magazines should be designed with considering colors, letters, vividness, layouts and streams. In society, as women's position has been improved because of women's vigorous economic activity, it surveyed how much women's economic activity can effect on consumption.
In chapter 3, the study explained the theory of layouts. It was investigated not only letters could carry out their meaning, but also they could play roles as drawings. It was understood that arranging layouts with understanding of the roles of vision would be effective in layouts and vision science. Also, Gestalt Theory was described in this chapter as well.
In chapter 4, the classification of layouts was operated by tones. As recognizing photographs, letters and graphs as drawings, layouts were classified by tones to notice their streams.
In chapter 5, this study surveyed layouts that women prefer, with 15 layouts selected by specialists from 200 layouts classified by tones. Finally it found the 5 layouts which scored highest in preference.
In chapter 6, I created a new work with top 5 layouts, also would like to explain of that work by applying it to Gestalt Theory and Energy Theory by Kepes.
In chapter 7, I suggested a new method of layouts. This new method is to classify photographs, headlines, texts, letters and brands by various squares in black and white, and then layouts are to be interpreted with tones which could be noticed whole balance in a look. Finally, I proposed the 5 designs of magazine spreads.
Magazines have very big influence on readers, since they are in the field of total communication that contains contemporary cultures, social phases, and trends.
While magazines also have been specialized and specified in accordance with specialized society, readers, who have various desires also, have been finding right magazines for them. Thus in order to function as efficient communicators in specialized and specified society, the layouts of magazines should be arranged on the basis of demographical, regional, social, and psychological desires and needs.
In chapter 2, this study asserted the layouts of magazines should be differentiate, since women and men disagreed biologically, psychologically. Also it researched the reasons why magazines should be designed with considering colors, letters, vividness, layouts and streams. In society, as women's position has been improved because of women's vigorous economic activity, it surveyed how much women's economic activity can effect on consumption.
In chapter 3, the study explained the theory of layouts. It was investigated not only letters could carry out their meaning, but also they could play roles as drawings. It was understood that arranging layouts with understanding of the roles of vision would be effective in layouts and vision science. Also, Gestalt Theory was described in this chapter as well.
In chapter 4, the classification of layouts was operated by tones. As recognizing photographs, letters and graphs as drawings, layouts were classified by tones to notice their streams.
In chapter 5, this study surveyed layouts that women prefer, with 15 layouts selected by specialists from 200 layouts classified by tones. Finally it found the 5 layouts which scored highest in preference.
In chapter 6, I created a new work with top 5 layouts, also would like to explain of that work by applying it to Gestalt Theory and Energy Theory by Kepes.
In chapter 7, I suggested a new method of layouts. This new method is to classify photographs, headlines, texts, letters and brands by various squares in black and white, and then layouts are to be interpreted with tones which could be noticed whole balance in a look. Finally, I proposed the 5 designs of magazine spreads.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.