본 조사의 목적은 스포츠센터 이용회원의 개인적 특성에 따라 스포츠센터 이용 만족도를 알아보기 위하여 서울 강남의 D센터 이용회원 543명을 대상으로 조사 분석한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 이용종목에 따른 시설, 청결, 프로그램, 강사, 주차, 이용가격, 직원친절 만족도는 차이가 있는 것으로 나타났으며 이용종목에 따른 교통편리만족도만이 차이가 없는 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 시설만족도는 수영회원이 시설에 가장 만족하는 것으로 나타났고, 청결만족도에서는 수영, 헬스회원이 전체연회원에 비해 청결부분에서 만족하는 것...
본 조사의 목적은 스포츠센터 이용회원의 개인적 특성에 따라 스포츠센터 이용 만족도를 알아보기 위하여 서울 강남의 D센터 이용회원 543명을 대상으로 조사 분석한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 이용종목에 따른 시설, 청결, 프로그램, 강사, 주차, 이용가격, 직원친절 만족도는 차이가 있는 것으로 나타났으며 이용종목에 따른 교통편리만족도만이 차이가 없는 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 시설만족도는 수영회원이 시설에 가장 만족하는 것으로 나타났고, 청결만족도에서는 수영, 헬스회원이 전체연회원에 비해 청결부분에서 만족하는 것으로 나타났다. 또한 프로그램 만족도에서는 전종목 회원들이 골프, 헬스, 수영회원에 비해 프로그램에 불만족 하는 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 강사만족도는 차이가 있는 것으로 나타났으며 문화교실회원과 수영회원이 강사만족도에서 높은 만족을 나타내고 있다. 주차만족도에서는 전체 연회원들이 타 종목 회원에 비해 상당히 불만족스러운 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 이용가격 만족도는 전종목연회원은 타종목에 비해 만족하는 편이였고 헬스회원이 타종목에 비해 가장 불만족스러운 것으로 나타났다. 직원친절 만족도는 골프, 수영회원이 상대적으로 높은 만족을 보이고 있다. 둘째, 성별에 따른 만족도에서는 프로그램만족도만이 차이가 있었으며 나머지 모든 항목에서는 차이가 없는 것으로 나타났다. 남성이 여성에 비해 프로그램에 만족하는 것으로 나타났다. 셋째, 연령별에 따른 만족도에서는 시설, 청결, 주차, 직원친절부분에서 차이가 있는 것으로 나타났으며, 프로그램, 강사, 교통편리, 이용가격만족도 부분에서는 차이가 없는 것으로 나타났다. 시설 및 청결 부분에서는 50대이상 회원들이 20,30,40대 회원에 비하여 불만족스러운 것으로 나타났으며, 주차부분에서는 전체적으로 상당히 불만족스러운 것으로 나타났다. 직원친절부분에서는 젊은층일수록 직원친절에 상당히 만족하는 것으로 나타났다. 이상의 결론을 종합해 보면 당 센터의 회원들이 이용에 가장 만족을 느끼는 부분은 직원친절부분(M=3.88), 교통편리부분(M=3.83), 시설부분(M=3.74)으로 나타났으며 보통의 만족을 느끼는 부분은 프로그램(M=3.59), 강사진(M=3.59)으로 나타났으며 가장 불만족스럽게 느끼는 부분은 청결부분(M=3.43), 가격부분(M=3.11), 주차부분(M=2.91)으로 나타났다. 이에 당 센터는 회원들이 만족스럽게 느끼는 직원친절, 교통편리, 시설부분에 대한 장점 극대화를 통한 홍보 및 영업활동을 해야할 필요가 있으며 가장 불만족 하게 느끼는 청결과 가격, 주차부분에 대한 포괄적인 점검 및 개선에 대한 논의가 필요하다 보여진다.
본 조사의 목적은 스포츠센터 이용회원의 개인적 특성에 따라 스포츠센터 이용 만족도를 알아보기 위하여 서울 강남의 D센터 이용회원 543명을 대상으로 조사 분석한 결과 다음과 같은 결론을 얻었다. 첫째, 이용종목에 따른 시설, 청결, 프로그램, 강사, 주차, 이용가격, 직원친절 만족도는 차이가 있는 것으로 나타났으며 이용종목에 따른 교통편리만족도만이 차이가 없는 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 시설만족도는 수영회원이 시설에 가장 만족하는 것으로 나타났고, 청결만족도에서는 수영, 헬스회원이 전체연회원에 비해 청결부분에서 만족하는 것으로 나타났다. 또한 프로그램 만족도에서는 전종목 회원들이 골프, 헬스, 수영회원에 비해 프로그램에 불만족 하는 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 강사만족도는 차이가 있는 것으로 나타났으며 문화교실회원과 수영회원이 강사만족도에서 높은 만족을 나타내고 있다. 주차만족도에서는 전체 연회원들이 타 종목 회원에 비해 상당히 불만족스러운 것으로 나타났다. 이용종목에 따른 이용가격 만족도는 전종목연회원은 타종목에 비해 만족하는 편이였고 헬스회원이 타종목에 비해 가장 불만족스러운 것으로 나타났다. 직원친절 만족도는 골프, 수영회원이 상대적으로 높은 만족을 보이고 있다. 둘째, 성별에 따른 만족도에서는 프로그램만족도만이 차이가 있었으며 나머지 모든 항목에서는 차이가 없는 것으로 나타났다. 남성이 여성에 비해 프로그램에 만족하는 것으로 나타났다. 셋째, 연령별에 따른 만족도에서는 시설, 청결, 주차, 직원친절부분에서 차이가 있는 것으로 나타났으며, 프로그램, 강사, 교통편리, 이용가격만족도 부분에서는 차이가 없는 것으로 나타났다. 시설 및 청결 부분에서는 50대이상 회원들이 20,30,40대 회원에 비하여 불만족스러운 것으로 나타났으며, 주차부분에서는 전체적으로 상당히 불만족스러운 것으로 나타났다. 직원친절부분에서는 젊은층일수록 직원친절에 상당히 만족하는 것으로 나타났다. 이상의 결론을 종합해 보면 당 센터의 회원들이 이용에 가장 만족을 느끼는 부분은 직원친절부분(M=3.88), 교통편리부분(M=3.83), 시설부분(M=3.74)으로 나타났으며 보통의 만족을 느끼는 부분은 프로그램(M=3.59), 강사진(M=3.59)으로 나타났으며 가장 불만족스럽게 느끼는 부분은 청결부분(M=3.43), 가격부분(M=3.11), 주차부분(M=2.91)으로 나타났다. 이에 당 센터는 회원들이 만족스럽게 느끼는 직원친절, 교통편리, 시설부분에 대한 장점 극대화를 통한 홍보 및 영업활동을 해야할 필요가 있으며 가장 불만족 하게 느끼는 청결과 가격, 주차부분에 대한 포괄적인 점검 및 개선에 대한 논의가 필요하다 보여진다.
Purpose of this investigation got result following conclusion that diagnose to seoul south of a river's 543 D sports center utilization member to search sports center utilization satisfaction according to sports center utilization member's individuation. First, facility, cleanliness, program, speake...
Purpose of this investigation got result following conclusion that diagnose to seoul south of a river's 543 D sports center utilization member to search sports center utilization satisfaction according to sports center utilization member's individuation. First, facility, cleanliness, program, speaker, parking, utilization price, employee kindness satisfaction which ensue on utilization item showed that only facilities for communication reason satisfaction which ensue on utilization item that appeared that difference is no difference. Equipment satisfaction which ensue on utilization item showed that swim member is most satisfied with equipment, and swim, gym member appeared that compare for whole annual meeting won and satisfy from cleanliness part in cleanliness satisfaction. Also, whole annual members appeared that compare golf, gym, swim member and do dissatisfaction in program in program satisfaction. Speaker satisfaction which ensue on utilization item showed that difference is and culture classroom member and swim member are demonstrating high satisfaction in speaker satisfaction. Appeared by thing that whole annual meeting circles are unsatisfactory fairly than another thing item member in parking satisfaction. Appeared by thing that utilization price satisfaction which ensue on utilization item was is satisfied comparing all item annual meeting won in different sect neck and gym member compares and is unsatisfactory most in different sect neck. Employee kindness satisfaction golf, swim member relatively tall savage tribe show . Second, only program satisfaction showed that there is no difference from remainder whole annual item that there was difference in satisfaction by distinction of sex. Appeared that man satisfy in program than woman. Third, that appeared that difference is from plant, cleanliness, parking, employee kindness portion in satisfaction which ensue at age, and difference showed that is not from program, speaker, facilities for communication state, utilization price satisfaction portion. Appeared by thing that members are unsatisfactory for 20,30,40 member more than 50 in plant and cleanliness portion, and appeared by unsatisfactory thing on the whole fairly from parking part. Appeared by satisfying fairly in employee kindness it is a young persons from employee kindness part. Part that members of party center feel head of a family satisfaction in utilization if synthesize conclusion of something wrong appeared to employee kindness part(M = 3.88), facilities for communication reason part(M = 3.83), equipment part(M = 3.74) and feels usual satisfaction program(M = 3.59), program(M = 3.59) appeared by speakers(M = 3.59) and part that feel most insatiately appeared to cleanliness part(M = 3.43), price part(M = 3.11), parking part(M = 2.91) . Hereupon party center strong point greatest anger about employee kindness that members feel contentedly, facilities for communication state, equipment part need to do mortification public information and business activities and cleanliness and price, comprehensive check about parking part and discussion about improvement that feel to do head of a family dissatisfaction need and are looked.
Purpose of this investigation got result following conclusion that diagnose to seoul south of a river's 543 D sports center utilization member to search sports center utilization satisfaction according to sports center utilization member's individuation. First, facility, cleanliness, program, speaker, parking, utilization price, employee kindness satisfaction which ensue on utilization item showed that only facilities for communication reason satisfaction which ensue on utilization item that appeared that difference is no difference. Equipment satisfaction which ensue on utilization item showed that swim member is most satisfied with equipment, and swim, gym member appeared that compare for whole annual meeting won and satisfy from cleanliness part in cleanliness satisfaction. Also, whole annual members appeared that compare golf, gym, swim member and do dissatisfaction in program in program satisfaction. Speaker satisfaction which ensue on utilization item showed that difference is and culture classroom member and swim member are demonstrating high satisfaction in speaker satisfaction. Appeared by thing that whole annual meeting circles are unsatisfactory fairly than another thing item member in parking satisfaction. Appeared by thing that utilization price satisfaction which ensue on utilization item was is satisfied comparing all item annual meeting won in different sect neck and gym member compares and is unsatisfactory most in different sect neck. Employee kindness satisfaction golf, swim member relatively tall savage tribe show . Second, only program satisfaction showed that there is no difference from remainder whole annual item that there was difference in satisfaction by distinction of sex. Appeared that man satisfy in program than woman. Third, that appeared that difference is from plant, cleanliness, parking, employee kindness portion in satisfaction which ensue at age, and difference showed that is not from program, speaker, facilities for communication state, utilization price satisfaction portion. Appeared by thing that members are unsatisfactory for 20,30,40 member more than 50 in plant and cleanliness portion, and appeared by unsatisfactory thing on the whole fairly from parking part. Appeared by satisfying fairly in employee kindness it is a young persons from employee kindness part. Part that members of party center feel head of a family satisfaction in utilization if synthesize conclusion of something wrong appeared to employee kindness part(M = 3.88), facilities for communication reason part(M = 3.83), equipment part(M = 3.74) and feels usual satisfaction program(M = 3.59), program(M = 3.59) appeared by speakers(M = 3.59) and part that feel most insatiately appeared to cleanliness part(M = 3.43), price part(M = 3.11), parking part(M = 2.91) . Hereupon party center strong point greatest anger about employee kindness that members feel contentedly, facilities for communication state, equipment part need to do mortification public information and business activities and cleanliness and price, comprehensive check about parking part and discussion about improvement that feel to do head of a family dissatisfaction need and are looked.
Keyword
#스포츠센터 만족도 고객이용
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.