다양한 음악 교육 중에서도 피아노 교육은 현재 가장 대중적이며, 보편화된 교육이고, 음악기초이론, 청음, 감상, 등 종합적인 측면에서 피아노는 조기 교육에 적절한 악기라 생각되어 진다. 보편화 된 악기인 만큼 조기교육의 필요성 또한 절실히 느껴지는 이 시점에서 과연 어떻게 교육하는 것이 올바른 방향으로 나아가는 것인지에 대한 필요성을 느끼지 않을 수 없다. 피아노 조기교육은 전공으로의 결정이든 아니든 간에 음악의 즐거움을 느끼고, 감성적인 측면...
다양한 음악 교육 중에서도 피아노 교육은 현재 가장 대중적이며, 보편화된 교육이고, 음악기초이론, 청음, 감상, 등 종합적인 측면에서 피아노는 조기 교육에 적절한 악기라 생각되어 진다. 보편화 된 악기인 만큼 조기교육의 필요성 또한 절실히 느껴지는 이 시점에서 과연 어떻게 교육하는 것이 올바른 방향으로 나아가는 것인지에 대한 필요성을 느끼지 않을 수 없다. 피아노 조기교육은 전공으로의 결정이든 아니든 간에 음악의 즐거움을 느끼고, 감성적인 측면을 즉흥적으로 또는 창의적으로 악기로 표현할 수 있는 능력을 길러준다. 따라서 어린이가 후에 음악적으로 성장하고 자신의 잠재적 음악 재능을 발견할 수 있도록 도와주는 역할을 기대 할 수 있는 것이다. 본 논문에서는 현대사회에서 피아노 조기교육의 중요성과 필요성을 살펴보고, 더 나아가 음악교육의 가치를 인식하고, 피아노 학습에 필요한 내용을 중심으로 연구하였다. 또한 20세기 세계 음악교육을 주도해 온 달크로즈, 오르프, 코다이, 고든의 음악교육 방법 및 학습적 요소를 토대로 하여 피아노 조기교육의 효율적인 교육방법에 대한 이론적인 근거를 마련하였으며 올바른 방향과 지도법을 제시하고자 하였다.
다양한 음악 교육 중에서도 피아노 교육은 현재 가장 대중적이며, 보편화된 교육이고, 음악기초이론, 청음, 감상, 등 종합적인 측면에서 피아노는 조기 교육에 적절한 악기라 생각되어 진다. 보편화 된 악기인 만큼 조기교육의 필요성 또한 절실히 느껴지는 이 시점에서 과연 어떻게 교육하는 것이 올바른 방향으로 나아가는 것인지에 대한 필요성을 느끼지 않을 수 없다. 피아노 조기교육은 전공으로의 결정이든 아니든 간에 음악의 즐거움을 느끼고, 감성적인 측면을 즉흥적으로 또는 창의적으로 악기로 표현할 수 있는 능력을 길러준다. 따라서 어린이가 후에 음악적으로 성장하고 자신의 잠재적 음악 재능을 발견할 수 있도록 도와주는 역할을 기대 할 수 있는 것이다. 본 논문에서는 현대사회에서 피아노 조기교육의 중요성과 필요성을 살펴보고, 더 나아가 음악교육의 가치를 인식하고, 피아노 학습에 필요한 내용을 중심으로 연구하였다. 또한 20세기 세계 음악교육을 주도해 온 달크로즈, 오르프, 코다이, 고든의 음악교육 방법 및 학습적 요소를 토대로 하여 피아노 조기교육의 효율적인 교육방법에 대한 이론적인 근거를 마련하였으며 올바른 방향과 지도법을 제시하고자 하였다.
Out of various music education, piano education is the most popular and universal education, and piano is a musical instrument suitable for early education from the synthetic viewpoint of basic music theory, dictation and appreciation. As it is a universal instrument, I cannot but feel the necessity...
Out of various music education, piano education is the most popular and universal education, and piano is a musical instrument suitable for early education from the synthetic viewpoint of basic music theory, dictation and appreciation. As it is a universal instrument, I cannot but feel the necessity of thinking what teaching methods can lead to a proper direction for piano education at this point of time when early education is keenly needed. Wether the students' purpose to major in piano or not, it helps feel musical amusement and raises ability to express sentimental feelings with instruments impromptu or originally. Thus, the education is expected to play a role of helping children to grow their musical ability and discover their potential for musical gift. This thesis examined the importance and the need of early piano education in modern society and purposed to recognize the value of music education and approach proper and right teaching methods. Based on learning factors and musical approaches of Dalcroze, Orff, Koda?Vly, and Gorden who had taken the lead in the world music education of the 20th century, this study prepared a theoretical foundation for effective teaching methods for early piano education. In addition, presenting elements necessary for piano learning, this study examined its importance and suggested a direction and a teaching method for effective early piano education.
Out of various music education, piano education is the most popular and universal education, and piano is a musical instrument suitable for early education from the synthetic viewpoint of basic music theory, dictation and appreciation. As it is a universal instrument, I cannot but feel the necessity of thinking what teaching methods can lead to a proper direction for piano education at this point of time when early education is keenly needed. Wether the students' purpose to major in piano or not, it helps feel musical amusement and raises ability to express sentimental feelings with instruments impromptu or originally. Thus, the education is expected to play a role of helping children to grow their musical ability and discover their potential for musical gift. This thesis examined the importance and the need of early piano education in modern society and purposed to recognize the value of music education and approach proper and right teaching methods. Based on learning factors and musical approaches of Dalcroze, Orff, Koda?Vly, and Gorden who had taken the lead in the world music education of the 20th century, this study prepared a theoretical foundation for effective teaching methods for early piano education. In addition, presenting elements necessary for piano learning, this study examined its importance and suggested a direction and a teaching method for effective early piano education.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.