최근 홈쇼핑과 통신판매, 인터넷 등 전자상거래가 확산되고 있다. 이러한 상황은 국내만이 아니라 세계적인 추세이다.
이러한 전자상거래의 확산에 따라 거래가 이루어진 상품을 구매자에게 신속하고 정확하게 배송하기 위한 택배업의 역할이 점점 중요해지고 있다.
앞으로도 국내 택배산업의 성장전망은 상당히 밝다고 할 수 있다. 하지만 화물을 저렴하게, 고객이 원하는 장소에 빠르고 안전하게 배송하는 목표를 달성하기 위해서 택배업은 시스템을 개선할 수 있는 다양한 방법을 시도해야 한다.
따라서 택배업체들의 경쟁력 강화를 위해...
최근 홈쇼핑과 통신판매, 인터넷 등 전자상거래가 확산되고 있다. 이러한 상황은 국내만이 아니라 세계적인 추세이다.
이러한 전자상거래의 확산에 따라 거래가 이루어진 상품을 구매자에게 신속하고 정확하게 배송하기 위한 택배업의 역할이 점점 중요해지고 있다.
앞으로도 국내 택배산업의 성장전망은 상당히 밝다고 할 수 있다. 하지만 화물을 저렴하게, 고객이 원하는 장소에 빠르고 안전하게 배송하는 목표를 달성하기 위해서 택배업은 시스템을 개선할 수 있는 다양한 방법을 시도해야 한다.
따라서 택배업체들의 경쟁력 강화를 위해서 사회간접자본시설의 확충, 정부규제의 완화 및 지원책 등 정책적인 지원과 함께 택배업체 스스로의 경쟁력 강화 노력도 중요하다. 이러한 택배업체들이 경쟁력을 강화할 수 있는 방안들을 여러 선행연구들에 기초하여 다음과 같이 제시하고자 한다.
첫째, 고품질의 택배 서비스 제공을 위해 노력해야 한다.
둘째, 서비스상품의 다양화 및 사업영역을 확대하는 노력이 필요하다.
셋째, 경제적인 요금서비스 제공하기 위해 원가절감 등의 노력을 경주하여야 한다.
넷째, 화물운송의 신속성, 안전성 및 편리성을 확보하기 위해 시설 및 장비 투자가 필요하다.
다섯째, 배송의 정확성과 안전성을 한층 향상시킬 수 있는 물류정보시스템의 구축이 필요하다.
여섯째, 특정 기업과 파트너쉽 관계를 형성하는 것이 중요하다.
일곱째, 서비스 측면과 비용측면을 고려하여 물류공동화를 해야 한다.
최근 홈쇼핑과 통신판매, 인터넷 등 전자상거래가 확산되고 있다. 이러한 상황은 국내만이 아니라 세계적인 추세이다.
이러한 전자상거래의 확산에 따라 거래가 이루어진 상품을 구매자에게 신속하고 정확하게 배송하기 위한 택배업의 역할이 점점 중요해지고 있다.
앞으로도 국내 택배산업의 성장전망은 상당히 밝다고 할 수 있다. 하지만 화물을 저렴하게, 고객이 원하는 장소에 빠르고 안전하게 배송하는 목표를 달성하기 위해서 택배업은 시스템을 개선할 수 있는 다양한 방법을 시도해야 한다.
따라서 택배업체들의 경쟁력 강화를 위해서 사회간접자본시설의 확충, 정부규제의 완화 및 지원책 등 정책적인 지원과 함께 택배업체 스스로의 경쟁력 강화 노력도 중요하다. 이러한 택배업체들이 경쟁력을 강화할 수 있는 방안들을 여러 선행연구들에 기초하여 다음과 같이 제시하고자 한다.
첫째, 고품질의 택배 서비스 제공을 위해 노력해야 한다.
둘째, 서비스상품의 다양화 및 사업영역을 확대하는 노력이 필요하다.
셋째, 경제적인 요금서비스 제공하기 위해 원가절감 등의 노력을 경주하여야 한다.
넷째, 화물운송의 신속성, 안전성 및 편리성을 확보하기 위해 시설 및 장비 투자가 필요하다.
다섯째, 배송의 정확성과 안전성을 한층 향상시킬 수 있는 물류정보시스템의 구축이 필요하다.
여섯째, 특정 기업과 파트너쉽 관계를 형성하는 것이 중요하다.
일곱째, 서비스 측면과 비용측면을 고려하여 물류공동화를 해야 한다.
Currently TV home-shopping and internet electronic commerce are on the drastic rise. This phenomena are not only in domestic but in global status quo.
With this ascending electronic commerce, it is required to deliver fast and correctly to the buyer of products.
So the door-to-door delivery ...
Currently TV home-shopping and internet electronic commerce are on the drastic rise. This phenomena are not only in domestic but in global status quo.
With this ascending electronic commerce, it is required to deliver fast and correctly to the buyer of products.
So the door-to-door delivery industry's future is pinky and rosy. In order to deliver the products in low cost and fast and safely to the place customers want, the delivery industry have to take reform measure with variety of methods.
Accordingly to the competitive power of delivery industry, we need more social overhead capital and to soften the government regulations and support and the effort to make competitive power by delivery industry per se. Based on the review of the related literature, we insist some clue of problem solving as follows:
1. To make last ditch effort, to offer high quality of delivery service.
2. To enlarge the business territory and need to make diversification of services.
3. We need to make prime cost down to offer economic cost services.
4. We need more investment for new facility and equipment for the purpose of securing rapidity and safety and conveniency for the delivery.
5. We need to establish the logistics information system for the safe and fast delivery.
6. It is required to make partnership with specific business.
7. Considering both services and cost, the cooperative distribution system is necessary.
Currently TV home-shopping and internet electronic commerce are on the drastic rise. This phenomena are not only in domestic but in global status quo.
With this ascending electronic commerce, it is required to deliver fast and correctly to the buyer of products.
So the door-to-door delivery industry's future is pinky and rosy. In order to deliver the products in low cost and fast and safely to the place customers want, the delivery industry have to take reform measure with variety of methods.
Accordingly to the competitive power of delivery industry, we need more social overhead capital and to soften the government regulations and support and the effort to make competitive power by delivery industry per se. Based on the review of the related literature, we insist some clue of problem solving as follows:
1. To make last ditch effort, to offer high quality of delivery service.
2. To enlarge the business territory and need to make diversification of services.
3. We need to make prime cost down to offer economic cost services.
4. We need more investment for new facility and equipment for the purpose of securing rapidity and safety and conveniency for the delivery.
5. We need to establish the logistics information system for the safe and fast delivery.
6. It is required to make partnership with specific business.
7. Considering both services and cost, the cooperative distribution system is necessary.
주제어
#전자상거래 택배산업
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