브리튼 (Edward Britten Benjamin, 1913-1976)은 몇 세기에 걸쳐 음악의 주변국으로 머물러 있던 영국음악의 자존심을 되찾게 한 작곡가이다. 특히 ‘퍼셀(Henry Purcell, 1659-1695)의 재래’로 칭송받을 만큼 오페라에서 탁월한 기량을 발휘했으며 테너 피터 피어스 (Peter Pears, 1910-1986)와의 오랜 협력으로 영국 가곡에 신기원을 이루었고 피아니스트와 지휘자로서도 탁월한 재능을 보인 음악가의 전형이었다. 엘리엇(T. S. Eliot)이후 영어권 국가들에서 가장 영향력 있는 시인...
브리튼 (Edward Britten Benjamin, 1913-1976)은 몇 세기에 걸쳐 음악의 주변국으로 머물러 있던 영국음악의 자존심을 되찾게 한 작곡가이다. 특히 ‘퍼셀(Henry Purcell, 1659-1695)의 재래’로 칭송받을 만큼 오페라에서 탁월한 기량을 발휘했으며 테너 피터 피어스 (Peter Pears, 1910-1986)와의 오랜 협력으로 영국 가곡에 신기원을 이루었고 피아니스트와 지휘자로서도 탁월한 재능을 보인 음악가의 전형이었다. 엘리엇(T. S. Eliot)이후 영어권 국가들에서 가장 영향력 있는 시인으로 꼽히는 오든(W. H. Auden, 1907-1973)과의 만남을 통해 영시가 갖는 아름다움, 시와 음악의 미학적 관계를 재인식 했을 뿐 아니라, 예술가의 사회적, 정치적 책임에 눈을 뜨기 시작했다. 브리튼의 작품은 오페라, 관현악곡, 합창음악, 발레음악, 영화음악 등 여러 장르에 분포되어 있으며, 100곡 이상의 성악곡을 작곡한 그에게서 보여 지는 음악적 어휘는 여러 시대(중세, 르네상스, 바로크, 고전, 낭만, 현대음악)를 넘나들며 전통적인 음악양식에서 자신만의 독창적인 색을 나타내고 있다. 본 논문은 그의 창작활동에 지대한 영향을 끼친 오든의 시에 부친 연가곡 <이 섬나라에서 On This Island, Op.11>를 연구하였다. 이는 반주 악기로 피아노를 사용한 최초의 연가곡으로 곡과 곡사이에 주제의 연관성이나 전체적인 조성 체계는 없지만 첫 곡과 마지막 곡은 같은 조성(D)의 구성으로 전체적인 유기적 통일성을 지닌다. 또한 전통적 음악기법위에 올라 예민하고도 현대적인 음 감각을 더하여 브리튼 고유의 보수적이면서도 진보적, 진취적인 예술성을 여실히 보여주고 있는 작품이다.
브리튼 (Edward Britten Benjamin, 1913-1976)은 몇 세기에 걸쳐 음악의 주변국으로 머물러 있던 영국음악의 자존심을 되찾게 한 작곡가이다. 특히 ‘퍼셀(Henry Purcell, 1659-1695)의 재래’로 칭송받을 만큼 오페라에서 탁월한 기량을 발휘했으며 테너 피터 피어스 (Peter Pears, 1910-1986)와의 오랜 협력으로 영국 가곡에 신기원을 이루었고 피아니스트와 지휘자로서도 탁월한 재능을 보인 음악가의 전형이었다. 엘리엇(T. S. Eliot)이후 영어권 국가들에서 가장 영향력 있는 시인으로 꼽히는 오든(W. H. Auden, 1907-1973)과의 만남을 통해 영시가 갖는 아름다움, 시와 음악의 미학적 관계를 재인식 했을 뿐 아니라, 예술가의 사회적, 정치적 책임에 눈을 뜨기 시작했다. 브리튼의 작품은 오페라, 관현악곡, 합창음악, 발레음악, 영화음악 등 여러 장르에 분포되어 있으며, 100곡 이상의 성악곡을 작곡한 그에게서 보여 지는 음악적 어휘는 여러 시대(중세, 르네상스, 바로크, 고전, 낭만, 현대음악)를 넘나들며 전통적인 음악양식에서 자신만의 독창적인 색을 나타내고 있다. 본 논문은 그의 창작활동에 지대한 영향을 끼친 오든의 시에 부친 연가곡 <이 섬나라에서 On This Island, Op.11>를 연구하였다. 이는 반주 악기로 피아노를 사용한 최초의 연가곡으로 곡과 곡사이에 주제의 연관성이나 전체적인 조성 체계는 없지만 첫 곡과 마지막 곡은 같은 조성(D)의 구성으로 전체적인 유기적 통일성을 지닌다. 또한 전통적 음악기법위에 올라 예민하고도 현대적인 음 감각을 더하여 브리튼 고유의 보수적이면서도 진보적, 진취적인 예술성을 여실히 보여주고 있는 작품이다.
Britten, Edward Benjamin (1913-1976) was a composer who revived the pride of the British music which had remained on the peripheral of music for centuries. In particular, he demonstrated so an excellent technique in opera as to be praised as ‘Henry Purcell (1659-1695) reincarnated.’ Also, he has wal...
Britten, Edward Benjamin (1913-1976) was a composer who revived the pride of the British music which had remained on the peripheral of music for centuries. In particular, he demonstrated so an excellent technique in opera as to be praised as ‘Henry Purcell (1659-1695) reincarnated.’ Also, he has walked cooperated along with the tenor Peter Pears(1910-1986) to establish a new origin of the British classic music, and he demonstrated an outstanding talent as a pianist and a conductor. He not only rediscovered the beauty of the British poems and the relationship between poetry and music through the dialougue with W. H. Auden (1907-1973), who was recognized as the most influential poet in the English-speaking nations since T. S. Eliot, but also awakened himself of artists' social and political responsibility. Britten's works range widely over various genres from opera and orchestra through chorus to ballet and film music. The characteristics found in the works of Britten who composed over 100 pieces of songs encompasses diverse eras (Medieval, Renaissance, Baroque, Classical, Romantic and Contemporary), while remaining faithful to the traditional modes of music. This study reviews Britten's , a song set tuned with a poem of Auden who greatly influenced his creative activities. The work was Britten's first love song for the piano. Although there is neither thematic consistency between pieces nor a tonal unity, the first and last pieces have the same Key (D) to create an organic unity at large. In addition, as a delicate and modern sense of tone based on the traditional music techniques is added, the work represents Britten's own unique conservative yet progressive and spirit of art.
Britten, Edward Benjamin (1913-1976) was a composer who revived the pride of the British music which had remained on the peripheral of music for centuries. In particular, he demonstrated so an excellent technique in opera as to be praised as ‘Henry Purcell (1659-1695) reincarnated.’ Also, he has walked cooperated along with the tenor Peter Pears(1910-1986) to establish a new origin of the British classic music, and he demonstrated an outstanding talent as a pianist and a conductor. He not only rediscovered the beauty of the British poems and the relationship between poetry and music through the dialougue with W. H. Auden (1907-1973), who was recognized as the most influential poet in the English-speaking nations since T. S. Eliot, but also awakened himself of artists' social and political responsibility. Britten's works range widely over various genres from opera and orchestra through chorus to ballet and film music. The characteristics found in the works of Britten who composed over 100 pieces of songs encompasses diverse eras (Medieval, Renaissance, Baroque, Classical, Romantic and Contemporary), while remaining faithful to the traditional modes of music. This study reviews Britten's , a song set tuned with a poem of Auden who greatly influenced his creative activities. The work was Britten's first love song for the piano. Although there is neither thematic consistency between pieces nor a tonal unity, the first and last pieces have the same Key (D) to create an organic unity at large. In addition, as a delicate and modern sense of tone based on the traditional music techniques is added, the work represents Britten's own unique conservative yet progressive and spirit of art.
주제어
#Benjamin Britten 연가곡 엘리엇
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.