아론 코플랜드(Aaron Copland, 1900~1990)는 20세기 미국음악을 알리는데 큰 몫을 한 작곡가로 현대 미국음악에 대한 유럽의 관심을 주목시킨 선구자적 역할을 하였다. 그는 교향곡, 관현악곡, 오르간곡, 발레음악, 영화음악에 이르는 다양한 형태의 작품을 선보였으며, 지휘자겸 피아니스트, 평론가, 편집자 등 다방면으로 끊임없는 활동을 하였다. 코플랜드는 20세기 음악과 미국음악의 특징이라 할 수 있는 다양한 음악양식의 공존을 단면적으로 보여준다. 그는 그의 작품에 민속적 요소와 복합리듬, 불규칙한 박자와 같은 미국의 ...
아론 코플랜드(Aaron Copland, 1900~1990)는 20세기 미국음악을 알리는데 큰 몫을 한 작곡가로 현대 미국음악에 대한 유럽의 관심을 주목시킨 선구자적 역할을 하였다. 그는 교향곡, 관현악곡, 오르간곡, 발레음악, 영화음악에 이르는 다양한 형태의 작품을 선보였으며, 지휘자겸 피아니스트, 평론가, 편집자 등 다방면으로 끊임없는 활동을 하였다. 코플랜드는 20세기 음악과 미국음악의 특징이라 할 수 있는 다양한 음악양식의 공존을 단면적으로 보여준다. 그는 그의 작품에 민속적 요소와 복합리듬, 불규칙한 박자와 같은 미국의 재즈수법들을 사용하는가 하면 복조성(polytonality), 복리듬(polyrhythm), 12음기법(twelve-tone technique), 타악기 중심의 관현악법과 같은 20세기 작곡 기법들을 구현하기도 하였다. 그는 이러한 다양한 작곡기법과 함께 자신만의 고유한 음악적 언어를 발전시키는데 성공하고 미국적인 음악을 만들어내는 작곡가로 자리매김하였다. 본 논문에서는 그의 작품 중 「에밀리 디킨슨의 12개의 시에 붙인 가곡(Twelve Poems of Emily Dickinson)」에 대해 연구해 보고자 한다. 이 곡은 코플랜드가 작곡한 38곡의 예술가곡 중 유일한 연가곡으로 미국 최고 여류시인인 에밀리 디킨슨(Emily Dickinson, 1830~1886)의 12개의 시에 곡을 붙인 작품이다. 1949년에서 1950년대에 걸쳐 완성된 이 곡은 자연, 죽음, 삶, 영원성을 주제로 한 시를 음악적으로 승화시킨 뛰어난 작품이다. 다양한 주제를 가진 12개의 곡은 시의 내면깊이 나타나는 시인의 복합적 감정을 코플랜드 만의 음악적 기법과 언어로 각기 다른 독자적 분위기로 완성되었다. 비록 연가곡으로서의 공통된 부분은 없지만 12곡의 노래가 하나의 그룹으로 들려졌을 때 더욱 완결된 감정적 분위기를 자아내는 곡이다. 또한 다채로운 시적 표현과 그에 상응하는 노래 선율, 시의 분위기를 담아내는 반주로 코플랜드의 주목할 만한 대표적 성악작품으로 손꼽힌다. 본 논문은 이 곡에 나타난 코플랜드의 작곡기법을 중점적으로 연구하여 그가 음악으로 표현하고자 했던 시와의 연관성을 고찰하고자 한다.
아론 코플랜드(Aaron Copland, 1900~1990)는 20세기 미국음악을 알리는데 큰 몫을 한 작곡가로 현대 미국음악에 대한 유럽의 관심을 주목시킨 선구자적 역할을 하였다. 그는 교향곡, 관현악곡, 오르간곡, 발레음악, 영화음악에 이르는 다양한 형태의 작품을 선보였으며, 지휘자겸 피아니스트, 평론가, 편집자 등 다방면으로 끊임없는 활동을 하였다. 코플랜드는 20세기 음악과 미국음악의 특징이라 할 수 있는 다양한 음악양식의 공존을 단면적으로 보여준다. 그는 그의 작품에 민속적 요소와 복합리듬, 불규칙한 박자와 같은 미국의 재즈수법들을 사용하는가 하면 복조성(polytonality), 복리듬(polyrhythm), 12음기법(twelve-tone technique), 타악기 중심의 관현악법과 같은 20세기 작곡 기법들을 구현하기도 하였다. 그는 이러한 다양한 작곡기법과 함께 자신만의 고유한 음악적 언어를 발전시키는데 성공하고 미국적인 음악을 만들어내는 작곡가로 자리매김하였다. 본 논문에서는 그의 작품 중 「에밀리 디킨슨의 12개의 시에 붙인 가곡(Twelve Poems of Emily Dickinson)」에 대해 연구해 보고자 한다. 이 곡은 코플랜드가 작곡한 38곡의 예술가곡 중 유일한 연가곡으로 미국 최고 여류시인인 에밀리 디킨슨(Emily Dickinson, 1830~1886)의 12개의 시에 곡을 붙인 작품이다. 1949년에서 1950년대에 걸쳐 완성된 이 곡은 자연, 죽음, 삶, 영원성을 주제로 한 시를 음악적으로 승화시킨 뛰어난 작품이다. 다양한 주제를 가진 12개의 곡은 시의 내면깊이 나타나는 시인의 복합적 감정을 코플랜드 만의 음악적 기법과 언어로 각기 다른 독자적 분위기로 완성되었다. 비록 연가곡으로서의 공통된 부분은 없지만 12곡의 노래가 하나의 그룹으로 들려졌을 때 더욱 완결된 감정적 분위기를 자아내는 곡이다. 또한 다채로운 시적 표현과 그에 상응하는 노래 선율, 시의 분위기를 담아내는 반주로 코플랜드의 주목할 만한 대표적 성악작품으로 손꼽힌다. 본 논문은 이 곡에 나타난 코플랜드의 작곡기법을 중점적으로 연구하여 그가 음악으로 표현하고자 했던 시와의 연관성을 고찰하고자 한다.
Aaron Copland(1900-1990) was one of the most respected American classical composers of the twentieth century and the pioneer of American modern music, captured the attention of European music. He composed in different genres such as symphony, orchestral composition, organ music, ballet, and even fil...
Aaron Copland(1900-1990) was one of the most respected American classical composers of the twentieth century and the pioneer of American modern music, captured the attention of European music. He composed in different genres such as symphony, orchestral composition, organ music, ballet, and even film score. Aside from composing, Copland was a lecturer, critic, writer, pianist and conductor (generally, but not always) of his own works. Copland's music achieved a balance between 20th century modern music and any other styles of music : The use of irregular rhythms including jazz rhythms, and the use of folk tunes and popular materials. He also incorporated many of unique compositional techniques such as percussive orchestration, frequent meter change, polytonality, polyrhythm in a broad range of his works and established his own musical language that expresses a great deal of the characteristics of American musical style . Copland helped defining the twentieth century American sound. There are 38 art songs among his works. And the "Twelve Poems of Emily Dickinson", composed during 1949-1950, is the most outstanding and the only song cycle, well received by critics and music listeners alike, and eventually deemed prominent contemporary pieces. They are set to music among the poems of Emily Dickinson (1830-1886), a 19th century American poetess. The poems‘ subject matter deal with nature, love, death, life and eternity. Copland utilized different musical techniques according to the character of each poem. The melody, harmony and musical elements of this song cycle are very well corresponding to the various lyrical expressive languages and moods. This thesis is focused on Copland’s compositional techniques of the Twelve Poems of Emily Dickinson in order to study the relationship between poetry and Copland's distinctive musical language.
Aaron Copland(1900-1990) was one of the most respected American classical composers of the twentieth century and the pioneer of American modern music, captured the attention of European music. He composed in different genres such as symphony, orchestral composition, organ music, ballet, and even film score. Aside from composing, Copland was a lecturer, critic, writer, pianist and conductor (generally, but not always) of his own works. Copland's music achieved a balance between 20th century modern music and any other styles of music : The use of irregular rhythms including jazz rhythms, and the use of folk tunes and popular materials. He also incorporated many of unique compositional techniques such as percussive orchestration, frequent meter change, polytonality, polyrhythm in a broad range of his works and established his own musical language that expresses a great deal of the characteristics of American musical style . Copland helped defining the twentieth century American sound. There are 38 art songs among his works. And the "Twelve Poems of Emily Dickinson", composed during 1949-1950, is the most outstanding and the only song cycle, well received by critics and music listeners alike, and eventually deemed prominent contemporary pieces. They are set to music among the poems of Emily Dickinson (1830-1886), a 19th century American poetess. The poems‘ subject matter deal with nature, love, death, life and eternity. Copland utilized different musical techniques according to the character of each poem. The melody, harmony and musical elements of this song cycle are very well corresponding to the various lyrical expressive languages and moods. This thesis is focused on Copland’s compositional techniques of the Twelve Poems of Emily Dickinson in order to study the relationship between poetry and Copland's distinctive musical language.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.