최근 환경 문제가 대두 되고 있는 가운데 자동차 배기가스에 대한 규제가 날로 엄격해 지면서 이러한 배출 규제를 따라가기 위한 기술이 중요해 지고 있다. 디젤 엔진의 연소 특성으로 인한 NOx와 입자상 물질의 처리가 심각한 문제로 나타나고 있다. 이에 따라 환경 규제 또한 강화되고 있는데, 2005년 EU규제 유로5에 따르면 PM을 걸러내는 필터를 통과하고 나온 배기가스에서의 검출 된 PM의 량을 0.025 g/km 이하로 줄여야 한다.
발생되는 입자상 물질의 입도분포가 질량적인 면에서는 ...
최근 환경 문제가 대두 되고 있는 가운데 자동차 배기가스에 대한 규제가 날로 엄격해 지면서 이러한 배출 규제를 따라가기 위한 기술이 중요해 지고 있다. 디젤 엔진의 연소 특성으로 인한 NOx와 입자상 물질의 처리가 심각한 문제로 나타나고 있다. 이에 따라 환경 규제 또한 강화되고 있는데, 2005년 EU규제 유로5에 따르면 PM을 걸러내는 필터를 통과하고 나온 배기가스에서의 검출 된 PM의 량을 0.025 g/km 이하로 줄여야 한다.
발생되는 입자상 물질의 입도분포가 질량적인 면에서는 미세입자가 많지만 수적으로 본다면 나노입자가 대부분을 차지하기 때문에 규제가 현제에는 발생된 량을 규제하고 있지만 향후에는 발생된 수를 규제하려 하고 있으며, 현제 사용되는 필터의 문제점인 비제어 이상 연소에 의한 필터의 파손을 개선하기 연속 기공 구조내에 미세기공 구조를 갖는 필터를 제작하고자 하여 석탄 화력 발전소에서 발생하여 해양 매립으로 버려지고 있는 석탄회를 이용하여 뮬라이트를 합성하여 그 특성을 평가하고 필터의 바디로 사용을 하였으며, 미세기공층을 형성하기 위하여 LaFeO3를 합성하여 탄소 연소 특성을 알아보고 자가 조립법으로 형성된 PS주형을 이용하여 LaFeO3 미세기공층을 형성하고, 뮬라이트 휘스커를 합성하여 그 특성을 평가 하였다.
최근 환경 문제가 대두 되고 있는 가운데 자동차 배기가스에 대한 규제가 날로 엄격해 지면서 이러한 배출 규제를 따라가기 위한 기술이 중요해 지고 있다. 디젤 엔진의 연소 특성으로 인한 NOx와 입자상 물질의 처리가 심각한 문제로 나타나고 있다. 이에 따라 환경 규제 또한 강화되고 있는데, 2005년 EU규제 유로5에 따르면 PM을 걸러내는 필터를 통과하고 나온 배기가스에서의 검출 된 PM의 량을 0.025 g/km 이하로 줄여야 한다.
발생되는 입자상 물질의 입도분포가 질량적인 면에서는 미세입자가 많지만 수적으로 본다면 나노입자가 대부분을 차지하기 때문에 규제가 현제에는 발생된 량을 규제하고 있지만 향후에는 발생된 수를 규제하려 하고 있으며, 현제 사용되는 필터의 문제점인 비제어 이상 연소에 의한 필터의 파손을 개선하기 연속 기공 구조내에 미세기공 구조를 갖는 필터를 제작하고자 하여 석탄 화력 발전소에서 발생하여 해양 매립으로 버려지고 있는 석탄회를 이용하여 뮬라이트를 합성하여 그 특성을 평가하고 필터의 바디로 사용을 하였으며, 미세기공층을 형성하기 위하여 LaFeO3를 합성하여 탄소 연소 특성을 알아보고 자가 조립법으로 형성된 PS주형을 이용하여 LaFeO3 미세기공층을 형성하고, 뮬라이트 휘스커를 합성하여 그 특성을 평가 하였다.
Recently, much more regulations on the air quality to reduce pollutants produced by automobiles are forced. Among the many pollutants included in the exhausts from the diesel engine, particulate matter smaller than 10 mm (PM10) is more often responsible for the severe situation. Ceramic filters made...
Recently, much more regulations on the air quality to reduce pollutants produced by automobiles are forced. Among the many pollutants included in the exhausts from the diesel engine, particulate matter smaller than 10 mm (PM10) is more often responsible for the severe situation. Ceramic filters made of cordierite or silicon carbides, which have excellent thermal shock properties, are usually used in a honeycomb type (wall flow type). However, the breakdown of the thin wall of the honeycomb due to the carbon combustion is a major disadvantage.?? In this study, we present a novel ceramic filter structure which prevent the loss of the filtering ability even though the ceramic body has been cracked. The pore of the ceramic filter body is consists of two types: the first is the macro and continuous pores penetrating through the body, and the second is meso-pores that are formed in the ceramic body. The main function of the continuous pores is to offer the fluent flow of the exhaust gas through the body. During passing the pores PMs are collided with the ceramic wall and are caught by the meso-pores. Namely the meso-pores offer the capturing sites of PMs. By heating the ceramic filter at elevated temperature, the captured PMs are burned out.?? In this type of filter, even though the cracks due to excessive combustion of PMs are formed in the ceramic body, the filtering function still operates because the actual capture happens at the meso-pores. Furthermore, as a ceramic body any type of materials can be used regardless of the thermal expansion and stability. We tried mullite ceramic body made from waste coal fly ash, and LaFeO3 meso-pores were formed on it.
Recently, much more regulations on the air quality to reduce pollutants produced by automobiles are forced. Among the many pollutants included in the exhausts from the diesel engine, particulate matter smaller than 10 mm (PM10) is more often responsible for the severe situation. Ceramic filters made of cordierite or silicon carbides, which have excellent thermal shock properties, are usually used in a honeycomb type (wall flow type). However, the breakdown of the thin wall of the honeycomb due to the carbon combustion is a major disadvantage.?? In this study, we present a novel ceramic filter structure which prevent the loss of the filtering ability even though the ceramic body has been cracked. The pore of the ceramic filter body is consists of two types: the first is the macro and continuous pores penetrating through the body, and the second is meso-pores that are formed in the ceramic body. The main function of the continuous pores is to offer the fluent flow of the exhaust gas through the body. During passing the pores PMs are collided with the ceramic wall and are caught by the meso-pores. Namely the meso-pores offer the capturing sites of PMs. By heating the ceramic filter at elevated temperature, the captured PMs are burned out.?? In this type of filter, even though the cracks due to excessive combustion of PMs are formed in the ceramic body, the filtering function still operates because the actual capture happens at the meso-pores. Furthermore, as a ceramic body any type of materials can be used regardless of the thermal expansion and stability. We tried mullite ceramic body made from waste coal fly ash, and LaFeO3 meso-pores were formed on it.
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