정확한 호흡과 효과적인 주법은 오보에에 있어서 매우 중요한 부분이다. 오보에를 공부함에 있어서 호흡과 주법은 중요한 부분일 뿐 아니라 소리의 근원이라 할 수 있다. 그러므로 호흡의 기관지, 가슴, 횡경막 등에 대해 정확히 이해하는 것이 필요하다. 호흡기관은 호흡에 있어서 중요한 역할을 하는 다양한 근육들을 가지고 있다. 호흡 방식에는 복식호흡과 흉식호흡으로 나눌 수 있다. 복식호흡을 흉식호흡과 결합시키는 것은 이상적인 호흡 방법이다. 복식호흡은...
정확한 호흡과 효과적인 주법은 오보에에 있어서 매우 중요한 부분이다. 오보에를 공부함에 있어서 호흡과 주법은 중요한 부분일 뿐 아니라 소리의 근원이라 할 수 있다. 그러므로 호흡의 기관지, 가슴, 횡경막 등에 대해 정확히 이해하는 것이 필요하다. 호흡기관은 호흡에 있어서 중요한 역할을 하는 다양한 근육들을 가지고 있다. 호흡 방식에는 복식호흡과 흉식호흡으로 나눌 수 있다. 복식호흡을 흉식호흡과 결합시키는 것은 이상적인 호흡 방법이다. 복식호흡은 횡경막의 상하 운동과 복부의 근육작용에 의해 만들어진다. 흉식호흡은 가슴이 안에서 밖으로 움직이는 것으로 가슴이 확대되는 것을 말한다. 만약 우리가 정확한 호흡법을 가진다면 연주를 함에 있어서 들이쉬는 능력이 증가하는 이점이 있다. 그러나 호흡 방식은 짧은 시간 안에 얻기 힘들다. 우리는 이론상의 기초 위에 있는 연습에 의해 호흡법을 향상 시켜야 한다. 오보에 연주는 개인적인 호흡 능력, 악기의 상태, 연주자의 기술, 연주력, 텅잉의 시간에 따라 다양하다. 이 모든 것들을 알아야 한다. 목관악기는 연주자의 입술로부터 소리를 만들어 내기 때문에 연주자는 입 주위의 근육들을 적당하게 사용해야 한다. 연주자가 입 안에 리드를 물었을 때, 입술 모양에 대해 유의해야 한다. 치아의 구조와 턱의 위치는 연주의 영향을 받긴 하지만 입술에서 적당한 압력과 주법의 편안함으로 실행하지 않는게 일반적이다. 오보에 연주에 있어서 가장 중요한 요소인 좋은 호흡과 주법은 좋은 연주와 아름다운 소리를 만들어 낸다. 좋은 질의 주법을 선택한다면 좋은 연주의 상태를 만들 것이다. 그것은 연주의 좋은 결과를 얻을 수 있다. 연주자가 호흡과 주법에 대해서 최선을 다해서 공부한다면 여러 가지 시행착오를 통해 좋은 호흡과 주법이 만들어질 것이다.
정확한 호흡과 효과적인 주법은 오보에에 있어서 매우 중요한 부분이다. 오보에를 공부함에 있어서 호흡과 주법은 중요한 부분일 뿐 아니라 소리의 근원이라 할 수 있다. 그러므로 호흡의 기관지, 가슴, 횡경막 등에 대해 정확히 이해하는 것이 필요하다. 호흡기관은 호흡에 있어서 중요한 역할을 하는 다양한 근육들을 가지고 있다. 호흡 방식에는 복식호흡과 흉식호흡으로 나눌 수 있다. 복식호흡을 흉식호흡과 결합시키는 것은 이상적인 호흡 방법이다. 복식호흡은 횡경막의 상하 운동과 복부의 근육작용에 의해 만들어진다. 흉식호흡은 가슴이 안에서 밖으로 움직이는 것으로 가슴이 확대되는 것을 말한다. 만약 우리가 정확한 호흡법을 가진다면 연주를 함에 있어서 들이쉬는 능력이 증가하는 이점이 있다. 그러나 호흡 방식은 짧은 시간 안에 얻기 힘들다. 우리는 이론상의 기초 위에 있는 연습에 의해 호흡법을 향상 시켜야 한다. 오보에 연주는 개인적인 호흡 능력, 악기의 상태, 연주자의 기술, 연주력, 텅잉의 시간에 따라 다양하다. 이 모든 것들을 알아야 한다. 목관악기는 연주자의 입술로부터 소리를 만들어 내기 때문에 연주자는 입 주위의 근육들을 적당하게 사용해야 한다. 연주자가 입 안에 리드를 물었을 때, 입술 모양에 대해 유의해야 한다. 치아의 구조와 턱의 위치는 연주의 영향을 받긴 하지만 입술에서 적당한 압력과 주법의 편안함으로 실행하지 않는게 일반적이다. 오보에 연주에 있어서 가장 중요한 요소인 좋은 호흡과 주법은 좋은 연주와 아름다운 소리를 만들어 낸다. 좋은 질의 주법을 선택한다면 좋은 연주의 상태를 만들 것이다. 그것은 연주의 좋은 결과를 얻을 수 있다. 연주자가 호흡과 주법에 대해서 최선을 다해서 공부한다면 여러 가지 시행착오를 통해 좋은 호흡과 주법이 만들어질 것이다.
The correct breathing and effective embouchure are important methods in playing the oboe. Breathing and embouchure are not only important but also are sources of sounds. So, it is necessary to understand exactly about breathing organ-langs, chest, diaphragm, etc. Breathing organ have various muscles...
The correct breathing and effective embouchure are important methods in playing the oboe. Breathing and embouchure are not only important but also are sources of sounds. So, it is necessary to understand exactly about breathing organ-langs, chest, diaphragm, etc. Breathing organ have various muscles that plan an important roles in breathing. Breathing methods can be divided into abdominal breathing and ribs breathing. It is an ideal breathing method to combine abdominal breathing into all ribs breathing. Abdominal breathing is made by diaphragm's up and down movement and abdominal muscle operations, Ribs breathing means that chest is expanded as it moves from inside to outside. If we have correct breathing method, there is an advantage inhaling capacity is increased in playing. But it is difficult to get a breathing methods in a short time. We should improve a breathing method by practicing on theoretical basis. The performance of the oboe is diverse along the individual breathing capacity, the conditions of an instrument, the technique of a player, the power of performance, the time of tonguing, etc. So you should know all these things. You should use the muscles around the mouth properly, for the woodwind makes its sound from player's lips. When you hold reed in your mouth, you should notice your mouth-shape. Though the performance is influenced by the structure of teeth and the position of jaws, it is common for you not to execute in comfortable embouchure with proper pressure on lips. Good breathing and embouchure which are one of the most important factors make a good breathing and beautiful sound. If you choose a good quality embouchure, it makes the conditions of good performance. Then you can obtain the best result from it. As the player do their best about breathing and embouchure, it will make a good breathing and embouchure through a trial and error.
The correct breathing and effective embouchure are important methods in playing the oboe. Breathing and embouchure are not only important but also are sources of sounds. So, it is necessary to understand exactly about breathing organ-langs, chest, diaphragm, etc. Breathing organ have various muscles that plan an important roles in breathing. Breathing methods can be divided into abdominal breathing and ribs breathing. It is an ideal breathing method to combine abdominal breathing into all ribs breathing. Abdominal breathing is made by diaphragm's up and down movement and abdominal muscle operations, Ribs breathing means that chest is expanded as it moves from inside to outside. If we have correct breathing method, there is an advantage inhaling capacity is increased in playing. But it is difficult to get a breathing methods in a short time. We should improve a breathing method by practicing on theoretical basis. The performance of the oboe is diverse along the individual breathing capacity, the conditions of an instrument, the technique of a player, the power of performance, the time of tonguing, etc. So you should know all these things. You should use the muscles around the mouth properly, for the woodwind makes its sound from player's lips. When you hold reed in your mouth, you should notice your mouth-shape. Though the performance is influenced by the structure of teeth and the position of jaws, it is common for you not to execute in comfortable embouchure with proper pressure on lips. Good breathing and embouchure which are one of the most important factors make a good breathing and beautiful sound. If you choose a good quality embouchure, it makes the conditions of good performance. Then you can obtain the best result from it. As the player do their best about breathing and embouchure, it will make a good breathing and embouchure through a trial and error.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.