오스틴은 자신의 소설에서 작중인물들에 대해 정확하고 세밀한 성격묘사는 주목할 만한 점이다. 그녀의 여성다운 섬세한 필치로 또 치밀하게 구성된 대화를 통해 구체적이고 사실적으로 인물의 성격들을 묘사해 놓았다. 『에머』에 나오는 주요 인물들을 포스터의 두 유형인 주로 현대소설에 등장하는 인물과 평면적 인물, 즉, 작품 속에서 처음부터 끝까지 성격이 변화하지 않고 주위의 어떠한 변화에도 영향을 받지 않는 인물로 정적인 인물(static character), 2차원적 인물과 입체적 인물(round character), 즉, 환경, 상황 등의 영향으로 사건이 전개되면서 성격이 변화, 발전하는 동적 인물로 나누어 살펴보면, 첫 번째 유형은 사회적으로 모범적인 인물이면서 주인공의 성장에 도움을 주는 타인에게 본보기가 되는 모델’로 구분하였으며 ...
오스틴은 자신의 소설에서 작중인물들에 대해 정확하고 세밀한 성격묘사는 주목할 만한 점이다. 그녀의 여성다운 섬세한 필치로 또 치밀하게 구성된 대화를 통해 구체적이고 사실적으로 인물의 성격들을 묘사해 놓았다. 『에머』에 나오는 주요 인물들을 포스터의 두 유형인 주로 현대소설에 등장하는 인물과 평면적 인물, 즉, 작품 속에서 처음부터 끝까지 성격이 변화하지 않고 주위의 어떠한 변화에도 영향을 받지 않는 인물로 정적인 인물(static character), 2차원적 인물과 입체적 인물(round character), 즉, 환경, 상황 등의 영향으로 사건이 전개되면서 성격이 변화, 발전하는 동적 인물로 나누어 살펴보면, 첫 번째 유형은 사회적으로 모범적인 인물이면서 주인공의 성장에 도움을 주는 타인에게 본보기가 되는 모델’로 구분하였으며 제인, 나이틀리가 여기에 해당된다. 대체로 성실하고 침착하며 분별력을 갖춘 신중한 성격을 가지고 있으며 다른 사람들의 모범이 될 뿐만 아니라 사회적으로도 바람직한 인물이다. 그러나, 정적인 인물에 속하면서도 타인의 본보기가 되지 못하며 전혀 작품 속에서 처음부터 시종일관 변화하지 않은 인물인 프랭크는 자신의 우유부단함과 환경에 좌우되는 그 단점이 끝까지 고쳐지지 않는 인물이다. 프랭크는 환경적인 요인으로 인해 제인과의 비밀스런 관계를 유지하면서 신사답지 못한 이중적 태도를 보인다. 그리고 자신의 결점과 우유부단한 행동에 대해 깊은 반성을 하는 모습은 보이지 않는다. 두 번째 유형인 입체적 인물은 나름대로의 독특한 성격을 가진 매력적인 인물인데 큰 결점을 가지고 있어서 그로 인해 실수를 하고 일시적인 좌절을 겪는다. ‘개성이 강하며 현저한 성장을 이루는 인물’로 구분하였으며 에머가 여기에 해당된다. 모든 사람이 결점을 타고 나기 때문에 완전무결한 사람은 없다. 그러나 교육과 경험을 통해 변할 수 있는 사람, 계속해서 반성의 과정을 거쳐 더욱 성장할 수 있는 사람이야말로 바람직한 인물이다. 오스틴의 소설에는 많은 등장인물들이 타인에 성격상의 결함에 대해 언급을 하지만 정작 자신의 결점을 발견하고 이를 극복하는 인물은 드물다. 우리는 작가 오스틴과 함께 자신의 결점을 깨닫고 보다 나은 사람으로 성장해 가서 행복한 결혼에 이르는 입체적 인물들에게서 보다 큰 매력을 느끼게 된다.
오스틴은 자신의 소설에서 작중인물들에 대해 정확하고 세밀한 성격묘사는 주목할 만한 점이다. 그녀의 여성다운 섬세한 필치로 또 치밀하게 구성된 대화를 통해 구체적이고 사실적으로 인물의 성격들을 묘사해 놓았다. 『에머』에 나오는 주요 인물들을 포스터의 두 유형인 주로 현대소설에 등장하는 인물과 평면적 인물, 즉, 작품 속에서 처음부터 끝까지 성격이 변화하지 않고 주위의 어떠한 변화에도 영향을 받지 않는 인물로 정적인 인물(static character), 2차원적 인물과 입체적 인물(round character), 즉, 환경, 상황 등의 영향으로 사건이 전개되면서 성격이 변화, 발전하는 동적 인물로 나누어 살펴보면, 첫 번째 유형은 사회적으로 모범적인 인물이면서 주인공의 성장에 도움을 주는 타인에게 본보기가 되는 모델’로 구분하였으며 제인, 나이틀리가 여기에 해당된다. 대체로 성실하고 침착하며 분별력을 갖춘 신중한 성격을 가지고 있으며 다른 사람들의 모범이 될 뿐만 아니라 사회적으로도 바람직한 인물이다. 그러나, 정적인 인물에 속하면서도 타인의 본보기가 되지 못하며 전혀 작품 속에서 처음부터 시종일관 변화하지 않은 인물인 프랭크는 자신의 우유부단함과 환경에 좌우되는 그 단점이 끝까지 고쳐지지 않는 인물이다. 프랭크는 환경적인 요인으로 인해 제인과의 비밀스런 관계를 유지하면서 신사답지 못한 이중적 태도를 보인다. 그리고 자신의 결점과 우유부단한 행동에 대해 깊은 반성을 하는 모습은 보이지 않는다. 두 번째 유형인 입체적 인물은 나름대로의 독특한 성격을 가진 매력적인 인물인데 큰 결점을 가지고 있어서 그로 인해 실수를 하고 일시적인 좌절을 겪는다. ‘개성이 강하며 현저한 성장을 이루는 인물’로 구분하였으며 에머가 여기에 해당된다. 모든 사람이 결점을 타고 나기 때문에 완전무결한 사람은 없다. 그러나 교육과 경험을 통해 변할 수 있는 사람, 계속해서 반성의 과정을 거쳐 더욱 성장할 수 있는 사람이야말로 바람직한 인물이다. 오스틴의 소설에는 많은 등장인물들이 타인에 성격상의 결함에 대해 언급을 하지만 정작 자신의 결점을 발견하고 이를 극복하는 인물은 드물다. 우리는 작가 오스틴과 함께 자신의 결점을 깨닫고 보다 나은 사람으로 성장해 가서 행복한 결혼에 이르는 입체적 인물들에게서 보다 큰 매력을 느끼게 된다.
Most of the critics who had approached Jane Austen commented on her unified plot and elaborate characterization. She fully displayed her sharp and impartial observation of human behavior through the personalities of the characters she created. To most readers she has been a conservative moralist who...
Most of the critics who had approached Jane Austen commented on her unified plot and elaborate characterization. She fully displayed her sharp and impartial observation of human behavior through the personalities of the characters she created. To most readers she has been a conservative moralist who is quite content with the world she lives in. So critics called her either a moralist or ironist, or a realist in respect of the theme in her works. This paper aims at analyzing the main characters in Austen's novel, Emma. Emma is not a period-piece nor a comedy of manners. Emma is about marriage; but not marriage in the abstract. Just as in real life ‘marriage’ is not a problem we abstract from the marriages we know, so marriage in Emma is thought of entirely in terms of actual and particular personal relationships. The precision of her standard emerges in her style. Each word-‘elegance’, ‘humor’, ‘ease’- has a precise unambiguous meaning based on a social usage at once subtle and stable. The contrasting of ‘imagination’ or ‘fancy’ or ‘wit’ with ‘judgement’ or ‘understanding’ or ‘reason’ - all the terms are used and all are important in Emma - is a commonplace in the writers of the eighteenth century. The main characters in Emma are divided into two categories. Jane Fairfax and George Knightley are ideal people that everyone acknowledge. They are kind, elegant and polite. But they also have some defects, which are that Jane is too reserved and can't express herself and Knightley is too judgemental. They don't change throughout the novels and are more or less flat characters. Unlike Jane and Knightley, Frank Churchill doesn't change his attitude and doesn't grow at all. He can't be acknowledged by people because of his duplicity. On the contrary, Emma has a strong personality and undergoes remarkable growth. Even though she makes some mistakes, she finds her faults, corrects her errors and becomes a better person, which we call her a round character. It is true that all of them arrive at their final goal, the marriage, but there is a big difference. It is whether they experience a change in their attitude or not. We find the round character who recognizes its own mistakes and becomes better person more attractive. Because there is nobody perfect in this world, it is very important to recognize one's own defects and try to correct them to become a better person.
Most of the critics who had approached Jane Austen commented on her unified plot and elaborate characterization. She fully displayed her sharp and impartial observation of human behavior through the personalities of the characters she created. To most readers she has been a conservative moralist who is quite content with the world she lives in. So critics called her either a moralist or ironist, or a realist in respect of the theme in her works. This paper aims at analyzing the main characters in Austen's novel, Emma. Emma is not a period-piece nor a comedy of manners. Emma is about marriage; but not marriage in the abstract. Just as in real life ‘marriage’ is not a problem we abstract from the marriages we know, so marriage in Emma is thought of entirely in terms of actual and particular personal relationships. The precision of her standard emerges in her style. Each word-‘elegance’, ‘humor’, ‘ease’- has a precise unambiguous meaning based on a social usage at once subtle and stable. The contrasting of ‘imagination’ or ‘fancy’ or ‘wit’ with ‘judgement’ or ‘understanding’ or ‘reason’ - all the terms are used and all are important in Emma - is a commonplace in the writers of the eighteenth century. The main characters in Emma are divided into two categories. Jane Fairfax and George Knightley are ideal people that everyone acknowledge. They are kind, elegant and polite. But they also have some defects, which are that Jane is too reserved and can't express herself and Knightley is too judgemental. They don't change throughout the novels and are more or less flat characters. Unlike Jane and Knightley, Frank Churchill doesn't change his attitude and doesn't grow at all. He can't be acknowledged by people because of his duplicity. On the contrary, Emma has a strong personality and undergoes remarkable growth. Even though she makes some mistakes, she finds her faults, corrects her errors and becomes a better person, which we call her a round character. It is true that all of them arrive at their final goal, the marriage, but there is a big difference. It is whether they experience a change in their attitude or not. We find the round character who recognizes its own mistakes and becomes better person more attractive. Because there is nobody perfect in this world, it is very important to recognize one's own defects and try to correct them to become a better person.
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