지휘의 역사는 고대 원시시대부터 여러 사람들이 모여 노동을 할 때에 일의 능률을 올리기 위하여 선창자가 필요했음을 알 수 있다. 선창자가 일종의 지휘자였다. 중세나 르네상스시대로 들어와 손으로 혹은 악보로 말아서 지휘 하는 모습을 그림 등을 통해서 알아볼 수 있었다. 그 후 바로크 시대에는 하프시코드나 오르간 등 건반 악기를 연주하는 건반 주자가 지휘를 맡거나 수석 바이올린 주자가 건반주자와 함께 지휘를 하기도 했다. 고전시대에 들어오면서 이중 형태의 지휘는 건반악기가 오케스트라에서 사라지면서 단독으로 수석 바이올린 주자가 지휘를...
지휘의 역사는 고대 원시시대부터 여러 사람들이 모여 노동을 할 때에 일의 능률을 올리기 위하여 선창자가 필요했음을 알 수 있다. 선창자가 일종의 지휘자였다. 중세나 르네상스시대로 들어와 손으로 혹은 악보로 말아서 지휘 하는 모습을 그림 등을 통해서 알아볼 수 있었다. 그 후 바로크 시대에는 하프시코드나 오르간 등 건반 악기를 연주하는 건반 주자가 지휘를 맡거나 수석 바이올린 주자가 건반주자와 함께 지휘를 하기도 했다. 고전시대에 들어오면서 이중 형태의 지휘는 건반악기가 오케스트라에서 사라지면서 단독으로 수석 바이올린 주자가 지휘를 했으며, 전문 지휘자가 19세기 낭만시대로 접어들면서 필요하게 되었다. 기악 악단이 커지면서 지휘자는 그 작품을 해석하고 박자, 리듬, 속도, 셈여림, 등을 단원들에게 통일성 있게 전달해야 하므로 지휘자는 악기를 연주하지 않는 유일한 연주자로서 각 악기의 주법 등을 통달하여 연주자들에게 필요하고도 이해하기 쉬운 동작을 하여 지휘자가 갖추어야 할 풍부한 상상력과 개성 있는 리더십을 발휘해야 한다. 전문적인 지휘의 이론적 뒷받침은 베를린오즈와 바그너에 의해서 시작되었으며, 19세기와 20세기 근대에 와서 지휘자가 독립된 것은 오케스트라 곡의 해석과 악곡의 내용이 복잡해지므로 고도의 표현과 효과를 요구하게 되었다. 또한 지휘자의 전문성도 요구 되었다.
지휘의 역사는 고대 원시시대부터 여러 사람들이 모여 노동을 할 때에 일의 능률을 올리기 위하여 선창자가 필요했음을 알 수 있다. 선창자가 일종의 지휘자였다. 중세나 르네상스시대로 들어와 손으로 혹은 악보로 말아서 지휘 하는 모습을 그림 등을 통해서 알아볼 수 있었다. 그 후 바로크 시대에는 하프시코드나 오르간 등 건반 악기를 연주하는 건반 주자가 지휘를 맡거나 수석 바이올린 주자가 건반주자와 함께 지휘를 하기도 했다. 고전시대에 들어오면서 이중 형태의 지휘는 건반악기가 오케스트라에서 사라지면서 단독으로 수석 바이올린 주자가 지휘를 했으며, 전문 지휘자가 19세기 낭만시대로 접어들면서 필요하게 되었다. 기악 악단이 커지면서 지휘자는 그 작품을 해석하고 박자, 리듬, 속도, 셈여림, 등을 단원들에게 통일성 있게 전달해야 하므로 지휘자는 악기를 연주하지 않는 유일한 연주자로서 각 악기의 주법 등을 통달하여 연주자들에게 필요하고도 이해하기 쉬운 동작을 하여 지휘자가 갖추어야 할 풍부한 상상력과 개성 있는 리더십을 발휘해야 한다. 전문적인 지휘의 이론적 뒷받침은 베를린오즈와 바그너에 의해서 시작되었으며, 19세기와 20세기 근대에 와서 지휘자가 독립된 것은 오케스트라 곡의 해석과 악곡의 내용이 복잡해지므로 고도의 표현과 효과를 요구하게 되었다. 또한 지휘자의 전문성도 요구 되었다.
The history of conducting began with a chorus leader who played the role of enhancing the efficiency of community labor in the primitive age. This chorus leader was a kind of conductor. Some pictures or other materials show that in the medieval age or in the Renaissance a conductor used a hand or a ...
The history of conducting began with a chorus leader who played the role of enhancing the efficiency of community labor in the primitive age. This chorus leader was a kind of conductor. Some pictures or other materials show that in the medieval age or in the Renaissance a conductor used a hand or a rolled musical score to conduct a concert. In the Baroque era a musician who playing a harpsichord or a keyboard conducted a concert. Or the first violinist played the role of a conductor together with a keyboard player. In the Classical era, a keyboard instrument disappeared from an orchestra and a dual-type conducting technique also disappeared from it, leaving the role of a conductor to the first violinist alone.
However, as a scale of instrumental music became bigger in the Romantic era, a specialized conductor was needed. In that period, a conductor had to interpret the music correctly and deliver time, rhythm, tempo, dynamic and so on consistently to its members. So a conductor became not to play an instrument, only being well versed in the techniques of every instrument and then taking the lead members through necessary and easy-to-understand motions, abundant imaginations and characteristic leadership. A theoretical ground for specialized conducting has been first prepared by Berlinoz and Wagner. As the interpretation and contents of music became complex in the 19th and 20th century a conductor has been independent and needed to present the music in a highly expressive and effective manner. In addition, the specialization of a conductor has been also necessary in that period.
The history of conducting began with a chorus leader who played the role of enhancing the efficiency of community labor in the primitive age. This chorus leader was a kind of conductor. Some pictures or other materials show that in the medieval age or in the Renaissance a conductor used a hand or a rolled musical score to conduct a concert. In the Baroque era a musician who playing a harpsichord or a keyboard conducted a concert. Or the first violinist played the role of a conductor together with a keyboard player. In the Classical era, a keyboard instrument disappeared from an orchestra and a dual-type conducting technique also disappeared from it, leaving the role of a conductor to the first violinist alone.
However, as a scale of instrumental music became bigger in the Romantic era, a specialized conductor was needed. In that period, a conductor had to interpret the music correctly and deliver time, rhythm, tempo, dynamic and so on consistently to its members. So a conductor became not to play an instrument, only being well versed in the techniques of every instrument and then taking the lead members through necessary and easy-to-understand motions, abundant imaginations and characteristic leadership. A theoretical ground for specialized conducting has been first prepared by Berlinoz and Wagner. As the interpretation and contents of music became complex in the 19th and 20th century a conductor has been independent and needed to present the music in a highly expressive and effective manner. In addition, the specialization of a conductor has been also necessary in that period.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.