동시대의 미술적 특징은 일정한 형식을 찾아볼 수 없이 다양한 변모를 거듭하고 있다는 점일 것이다. 새로운 개념의 도래(渡來)로 현대 시각예술에서 사진의 예술적 활용은 레디메이드와 아주 밀접하게 관계한다. 오늘날 사진은 메카니즘적 특성이 사실적, 기록적 특성에서 벗어나 주관적 해체를 통한 뚜렷한 장르를 형성함에 따라 오히려 장르의 경계를 허물어 가는 철학적 사고를 갖게 하고, 전통적 모더니즘의 사진과 비교해 볼 때, 작가 기능의 상실과 주제의 증발, 그리고 아우라의 박탈을 갖는다. 이는 예술의 형식적 분류체계가 되어온 각 영역들로부터 이탈과 절충하며 예술의 탈 장르 현상을 가져왔다. 사진을 표현적 매체로 이용하는 작가들은 다양한 부류와 종류를 이루었으나 본 논문에서는 사진 작품 자체에 대한 조사나 분석보다는 작품에 나타난 사진 이미지의 다양한 활용으로 고정관념과 편견 등을 벗어 내려는 시도이다. 특히 뒤샹이후 개념미술에 이르기까지의 사진에 대한 방법적인 면을 이용하여 연구 하였고, 모더니즘적 사진들에 의문을 던지며, 현실을 있는 그대로 재현하는 사진에 대해 갖게 되는 신뢰성, 즉 사진적 사실주의를 역설적으로 나타내고자 했다. 사진만의 특성에 묶이는 편견속에 레디메이드 관점에서 표현적 도구의 사진은 변형되고 전체적으로 재창조 된다. 특히 개념미술에 속하는 작가들의 표현방법으로 재구성 된 이러한 사진들은 오늘날 물질세계를 현실의 환상, 착각과 같은 비물질적 세계로 만드는 탁월한 도구가 되어 '사진적 레디메이드'로 간주된다. 사진의 변형과정에서 결국 원형은 사라지고 변형 이미지만 남게 되는데, 이는 변형의 변형 방식으로 '연속적인 의미 변화'를 가져오며 이는 뒤샹이 인간의 시각에 편중된 예술로부터 ...
동시대의 미술적 특징은 일정한 형식을 찾아볼 수 없이 다양한 변모를 거듭하고 있다는 점일 것이다. 새로운 개념의 도래(渡來)로 현대 시각예술에서 사진의 예술적 활용은 레디메이드와 아주 밀접하게 관계한다. 오늘날 사진은 메카니즘적 특성이 사실적, 기록적 특성에서 벗어나 주관적 해체를 통한 뚜렷한 장르를 형성함에 따라 오히려 장르의 경계를 허물어 가는 철학적 사고를 갖게 하고, 전통적 모더니즘의 사진과 비교해 볼 때, 작가 기능의 상실과 주제의 증발, 그리고 아우라의 박탈을 갖는다. 이는 예술의 형식적 분류체계가 되어온 각 영역들로부터 이탈과 절충하며 예술의 탈 장르 현상을 가져왔다. 사진을 표현적 매체로 이용하는 작가들은 다양한 부류와 종류를 이루었으나 본 논문에서는 사진 작품 자체에 대한 조사나 분석보다는 작품에 나타난 사진 이미지의 다양한 활용으로 고정관념과 편견 등을 벗어 내려는 시도이다. 특히 뒤샹이후 개념미술에 이르기까지의 사진에 대한 방법적인 면을 이용하여 연구 하였고, 모더니즘적 사진들에 의문을 던지며, 현실을 있는 그대로 재현하는 사진에 대해 갖게 되는 신뢰성, 즉 사진적 사실주의를 역설적으로 나타내고자 했다. 사진만의 특성에 묶이는 편견속에 레디메이드 관점에서 표현적 도구의 사진은 변형되고 전체적으로 재창조 된다. 특히 개념미술에 속하는 작가들의 표현방법으로 재구성 된 이러한 사진들은 오늘날 물질세계를 현실의 환상, 착각과 같은 비물질적 세계로 만드는 탁월한 도구가 되어 '사진적 레디메이드'로 간주된다. 사진의 변형과정에서 결국 원형은 사라지고 변형 이미지만 남게 되는데, 이는 변형의 변형 방식으로 '연속적인 의미 변화'를 가져오며 이는 뒤샹이 인간의 시각에 편중된 예술로부터 벗어나기 위해 사용했던 관념과 같은 행위로서 사진의 정형적이고 표면적인 현실을 기록하는 수단이라기보다, 관념을 체계화하는 지표나 기호로써 사용하게 되었다. 이것은 물질적인 작품에서 자유롭고 관람자와 같은 방식으로 사진을 관조할 수 있게 한다. 이러한 사진의 화법은 기존 가치들을 붕괴시키고 사진매체의 시각적 확장을 불러오는 계기가 되는 것이다. 따라서 지금까지 기존의 사진적 레디메이드 연구는 뒤샹의 미술적 레디메이드에 대한 연구나, 사진적 레디메이드의 이론적인 연구들 이었다 이에 반해 논자의 연구는 사진적 레디메이드의 사적 배경 연구는 기존 연구와 비슷하나, 제한적 이지만 동시대의 사진과 미술 전공자들의 인식을 조사․연구함으로써 확장된 관념의 예술로 가고자 하는 노력이다. 이를 통해 상상의 가능성을 열어주는 사진적 레디메이드는 사진 한 분야 뿐 아니라 현대미술과 통하는 것이며 동시대에도 무한한 예술적인 매체이다. 그것의 특성은 타 예술 장르와 서로의 영역을 넘나들 수 있는 매질 또는 주체로 이해되는데 큰 공헌을 하고 있으며, 앞으로 현대 사진과 미술에 있어서 사진적 레디메이드의 연구는 앞으로 서로의 발전적 측면에서 고찰되어져야 할 것이다.
동시대의 미술적 특징은 일정한 형식을 찾아볼 수 없이 다양한 변모를 거듭하고 있다는 점일 것이다. 새로운 개념의 도래(渡來)로 현대 시각예술에서 사진의 예술적 활용은 레디메이드와 아주 밀접하게 관계한다. 오늘날 사진은 메카니즘적 특성이 사실적, 기록적 특성에서 벗어나 주관적 해체를 통한 뚜렷한 장르를 형성함에 따라 오히려 장르의 경계를 허물어 가는 철학적 사고를 갖게 하고, 전통적 모더니즘의 사진과 비교해 볼 때, 작가 기능의 상실과 주제의 증발, 그리고 아우라의 박탈을 갖는다. 이는 예술의 형식적 분류체계가 되어온 각 영역들로부터 이탈과 절충하며 예술의 탈 장르 현상을 가져왔다. 사진을 표현적 매체로 이용하는 작가들은 다양한 부류와 종류를 이루었으나 본 논문에서는 사진 작품 자체에 대한 조사나 분석보다는 작품에 나타난 사진 이미지의 다양한 활용으로 고정관념과 편견 등을 벗어 내려는 시도이다. 특히 뒤샹이후 개념미술에 이르기까지의 사진에 대한 방법적인 면을 이용하여 연구 하였고, 모더니즘적 사진들에 의문을 던지며, 현실을 있는 그대로 재현하는 사진에 대해 갖게 되는 신뢰성, 즉 사진적 사실주의를 역설적으로 나타내고자 했다. 사진만의 특성에 묶이는 편견속에 레디메이드 관점에서 표현적 도구의 사진은 변형되고 전체적으로 재창조 된다. 특히 개념미술에 속하는 작가들의 표현방법으로 재구성 된 이러한 사진들은 오늘날 물질세계를 현실의 환상, 착각과 같은 비물질적 세계로 만드는 탁월한 도구가 되어 '사진적 레디메이드'로 간주된다. 사진의 변형과정에서 결국 원형은 사라지고 변형 이미지만 남게 되는데, 이는 변형의 변형 방식으로 '연속적인 의미 변화'를 가져오며 이는 뒤샹이 인간의 시각에 편중된 예술로부터 벗어나기 위해 사용했던 관념과 같은 행위로서 사진의 정형적이고 표면적인 현실을 기록하는 수단이라기보다, 관념을 체계화하는 지표나 기호로써 사용하게 되었다. 이것은 물질적인 작품에서 자유롭고 관람자와 같은 방식으로 사진을 관조할 수 있게 한다. 이러한 사진의 화법은 기존 가치들을 붕괴시키고 사진매체의 시각적 확장을 불러오는 계기가 되는 것이다. 따라서 지금까지 기존의 사진적 레디메이드 연구는 뒤샹의 미술적 레디메이드에 대한 연구나, 사진적 레디메이드의 이론적인 연구들 이었다 이에 반해 논자의 연구는 사진적 레디메이드의 사적 배경 연구는 기존 연구와 비슷하나, 제한적 이지만 동시대의 사진과 미술 전공자들의 인식을 조사․연구함으로써 확장된 관념의 예술로 가고자 하는 노력이다. 이를 통해 상상의 가능성을 열어주는 사진적 레디메이드는 사진 한 분야 뿐 아니라 현대미술과 통하는 것이며 동시대에도 무한한 예술적인 매체이다. 그것의 특성은 타 예술 장르와 서로의 영역을 넘나들 수 있는 매질 또는 주체로 이해되는데 큰 공헌을 하고 있으며, 앞으로 현대 사진과 미술에 있어서 사진적 레디메이드의 연구는 앞으로 서로의 발전적 측면에서 고찰되어져야 할 것이다.
Artistical characteristic of same age may be that is repeating various transfiguration without find fixed form. Photo artistic practical use relates very nearly with ready-made in modern graphic by arrival of new concept. Today, the picture has philosophical accident that pull down the border of gen...
Artistical characteristic of same age may be that is repeating various transfiguration without find fixed form. Photo artistic practical use relates very nearly with ready-made in modern graphic by arrival of new concept. Today, the picture has philosophical accident that pull down the border of genre preferably according as mechanism special quality departs in realistic, record special quality and forms clear genre through subjective decomposition, When compare photography of traditional modernism, I have loss of writer function and thematic boiloff, and desquamation of aura. This blends with secession from each territories that have been formal classification system of art and brought genre phenomenon to secession of art. Writers who use the picture by an expression medium accomplished kind with various league. But in this paper, it is attempt that have taken off stereotype and prejudice etc. by various practical use of picture image which appear in work than investigation or Test for photography work itself. In particular, I studied using page that is expression method for the picture that arrive in concept art after Marcel Duchamp, wished to represent authoritativeness, that is, that is bought realism which is had about the picture that throws interrogatory to the former days modernism pictures and reappears actuality as it is paradoxically. The picture of an expression tool is deformed and is re-creation on the whole from ready-made viewpoint in prejudice which is fastened together in special quality of the only picture. In particular, the these pictures that is reconstructed by expression method of writers belonging to concept art are excellent device that make outward by the world the non-material enemy such as actual fantasy, misunderstanding today and count as 'that is bought photographic ready-made'. In photo transformation process, circle disappears finally and transformation image is remained. This brings 'Serial modification' by deformation mode of transformation and I was used as index of symbol that systematize ida rather than means that record photo typical and cosmetic actuality as action such as idea which used to depart from art that Marcel Duchamp is overemphasized human's sight. This is free in material work and I can contemplate the picture by method such as spectator. This photo technique is a momentum that collapses existing values and summons visual extension of picture medium. Therefore, existent that is bought ready-made study is study for Marcel Duchamp's artistical ready-made so far, or it was theoretical researches of that is bought ready-made. On the other hand, for debater's study, historical spot background research of that is bought ready-made is similar with existing study, but limited different intention the picture in same age and realization of art majorses investigation․effort that wish to go by art of extended idea studying be. That is bought ready-made that open imaginary possibility through this know field only just as ling as is bought it is modern art and artistic medium that passes and is infinite in same age. For its special quality, study of that is doing is understood to whipping or subject that can go and come often area of each other with other art genre yeoman service, and buys in picture and art modern forward photographic ready-made is should be investigated in expansive side of each other forward.
Artistical characteristic of same age may be that is repeating various transfiguration without find fixed form. Photo artistic practical use relates very nearly with ready-made in modern graphic by arrival of new concept. Today, the picture has philosophical accident that pull down the border of genre preferably according as mechanism special quality departs in realistic, record special quality and forms clear genre through subjective decomposition, When compare photography of traditional modernism, I have loss of writer function and thematic boiloff, and desquamation of aura. This blends with secession from each territories that have been formal classification system of art and brought genre phenomenon to secession of art. Writers who use the picture by an expression medium accomplished kind with various league. But in this paper, it is attempt that have taken off stereotype and prejudice etc. by various practical use of picture image which appear in work than investigation or Test for photography work itself. In particular, I studied using page that is expression method for the picture that arrive in concept art after Marcel Duchamp, wished to represent authoritativeness, that is, that is bought realism which is had about the picture that throws interrogatory to the former days modernism pictures and reappears actuality as it is paradoxically. The picture of an expression tool is deformed and is re-creation on the whole from ready-made viewpoint in prejudice which is fastened together in special quality of the only picture. In particular, the these pictures that is reconstructed by expression method of writers belonging to concept art are excellent device that make outward by the world the non-material enemy such as actual fantasy, misunderstanding today and count as 'that is bought photographic ready-made'. In photo transformation process, circle disappears finally and transformation image is remained. This brings 'Serial modification' by deformation mode of transformation and I was used as index of symbol that systematize ida rather than means that record photo typical and cosmetic actuality as action such as idea which used to depart from art that Marcel Duchamp is overemphasized human's sight. This is free in material work and I can contemplate the picture by method such as spectator. This photo technique is a momentum that collapses existing values and summons visual extension of picture medium. Therefore, existent that is bought ready-made study is study for Marcel Duchamp's artistical ready-made so far, or it was theoretical researches of that is bought ready-made. On the other hand, for debater's study, historical spot background research of that is bought ready-made is similar with existing study, but limited different intention the picture in same age and realization of art majorses investigation․effort that wish to go by art of extended idea studying be. That is bought ready-made that open imaginary possibility through this know field only just as ling as is bought it is modern art and artistic medium that passes and is infinite in same age. For its special quality, study of that is doing is understood to whipping or subject that can go and come often area of each other with other art genre yeoman service, and buys in picture and art modern forward photographic ready-made is should be investigated in expansive side of each other forward.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.